تحریم جدید امریکا و پیگیری مدل برجام در موضوع موشک های ایرانی/ بیانه وزارت خزانه داری امریکا پیش بینی نوروزی رهبر انقلاب را تایید کرد/ امریکا برنامه ای برای تغییر راهبرد تحریمی خود ندارد

اشتراک گذاری :

سایت نودیها :  بررسی بیانیه جدید دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد که برنامه امریکا برای حفظ ساختار تحریم ها علیه ایران جدی بوده و نه تنها گفتگو بر سر برنامه هسته ای و تعطیلی این صنعت تاثیری در رویکرد امریکا در قبال تحریم های ایران نداشته است، بلکه مدل پیاده شده در موضوع هسته ای و جوابی که امریکا در برجام از پیاده سازی این مدل گرفته، سبب شده تا مدل مذکور را در موضوعات دیگری نیز تسری داده و گسترش بدهد.

به گزارش رجانیوز، تنها شش روز پس از هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر هدف گذاری بلند مدت امریکا برای پیاده سازی مدل برجام در موضوعات دیگر محل اختلاف با ایران، پنچشنبه شب گذشته وزارت خزانه داری امریکا با صدور بیانیه ای جدید، اشخاص و شرکت هایی را به خاطر حمایت از برنامه موشکی ایران و حمایت از شرکت هواپیمایی ماهان ایر، در فهرست تحریم ها قرار داد.

به گزارش رجانیوز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری دو شرکت در ایران را به خاطر دخالت مستقیم در برنامه موشک بالستیک در فهرست تحریم ها قرار داد و فهرست تحریم های مخصوص اشخاص و اتباع تحریم شده را به روز کرد و یک شرکت را که کنترل عملیاتی بر موشک بالستیک ایران دارد، در این فهرست قرار داد.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری همچنین دو شخص و دو شرکت مستقر در لندن و دو شرکت مستقر در امارات متحده عربی را که تلاش های هواپیمایی ماهان برای دور زدن تحریم ها را تسهیل کرده اند، در فهرست تحریم ها قرار داد.

این اقدامات براساس دستورات اجرایی ۱۳۲۲۴ و ۱۳۳۸۲ اتخاذ شد و هر نوع دارایی و منافع حاصل از دارایی برای اشخاص و شرکت های در فهرست تحریم ها قرار گرفته شده را براساس نظام قضایی آمریکا مسدود می کند. علاوه بر این، نهادهای مالی خارجی یا اشخاصی که موجب تسهیل در معاملات مهم شوند یا حمایت مادی یا دیگر حمایت ها را برای اشخاص و شرکت های در فهرست تحریم ها فراهم کنند در خطر تحریم هایی قرار می گیرند که ممکن است دسترسی آنها به سیستم مالی آمریکا را قطع کند یا موجب مسدود شدن اموال آنها و منافع آنها در اموال براساس رویه قضایی آمریکا گردد.

اقدام امروز در اضافه کردن این افراد و شرکت ها در فهرست تحریم ها نشان دهنده تعهد استوار آمریکا برای مقابله با توسعه موشک بالستیک ایران و حمایت این کشور از تروریسم است.

ادام زوبین کفیل معاون وزارت خزانه داری و اطلاعات مالی گفت: برنامه موشک بالستیک ایران و حمایت این کشور از تروریسم همچنان تهدیدی علیه منطقه، آمریکا و شرکا در سراسر جهان است.

وی افزود: ما به استفاده از همه ابزارها برای مقابله با برنامه موشک بالستیک ایران و حمایت این کشور از تروریسم از جمله از طریق تحریم ها ادامه خواهیم داد.

وزارت خزانه داری اعلام کرد افراد و شرکت های زیر به فهرست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی این وزارت اضافه شدند:

گروه صنعتی شهید همت

دو شرکت تابعه گروه صنعتی شهید همت به نام های شرکت صنایع شهید نوری و شهید موحد براساس دستور اجرایی ۱۳۳۸۲ به خاطر در مالکیت قرار گرفتن یا تحت کنترل بودن یا اقدام یا تلاش برای اقدام به نمایندگی یا به صورت مستقیم برای گروه صنعتی شهید همت در فهرست تحریم ها قرار گرفتند. گروه صنعتی شهید همت در ضمیمه دستور اجرایی ۱۳۳۸۲ در ۲۸ ژوئن ۲۰۰۵ در فهرست تحریم ها قرار گرفت و مسئول سوخت رسانی به برنامه موشک بالستیک ایران است.

فرماندهی موشکی الغدیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری همچنین فهرست فرماندهی موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌روز کرد و نام های فرماندهی موشک الغدیر سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و فرماندهی موشک الغدیر نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به آنها اضافه کرد. فرماندهی موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی براساس دستور اجرایی ۱۳۳۸۲ در ۱۶ ژوئن ۲۰۱۰ در فهرست تحریم ها قرار گرفت.

فرماندهی موشک الغدیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنصری خاص در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که ظاهرا شرکتی است که کنترل عملیاتی موشک بالستیک را در اختیار دارد. مسئولان فرماندهی موشک الغدیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۱۰ اکتبر ۲۰۱۵ در آزمایش موشک میان برد بالستیک دخالت داشتند.

مسئولان فرماندهی موشک الغدیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۲۰۰۸ تاکنون در دیگر آزمایشات موشک میان برد بالستیک دخالت داشتند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۸ و ۹ مارس ۲۰۱۶ دو آزمایش موفقیت آمیز موشک بالستیک انجام داد. یک فرمانده ارشد موشکی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۹ مارس گفت که برنامه موشکی ایران تحت هیچ شرایطی متوقف نخواهد شد.

افراد و شرکت های مستقر در انگلیس به خاطر حمایت از هواپیمایی ماهان

جفری جان جیمز اشفیلد، شرکت هواپیمایی کپیتال سولوشنز، و شرکت هوانوردی، قطعات، قطعات الکترونیکی و پشتیبانی (شرکت ای ای پی اس) براساس دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ به خاطر فراهم کردن حمایت مالی، مادی یا فناوری یا دیگر خدمات به هواپیمایی ماهان در فهرست تحریم ها قرار گرفتند. جان ادوارد میدوز براساس دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ به خاطر فعالیت به نمایندگی از شرکت ای ای پی اس در فهرست تحریم ها قرار گرفت.

جفری جان جیمز اشفیلد یک تاجر در انگلیس است که در اواخر ۲۰۱۵ به صورت مستقیم در مذاکره برای خرید موتور هواپیمای ساخت آمریکا به نمایندگی از هواپیمایی ماهان دخالت داشت که این شرکت هواپیمایی براساس دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ در اکتبر ۲۰۱۱ در فهرست تحریم ها قرار گرفت.

اشفیلد مالک یا نماینده شرکت هواپیمایی کپیتال سولوشنز است که خرید موتور هواپیما و دیگر خدمات به نمایندگی از ماهان را تسهیل کرده است.

شرکت ای ای پی اس برای فراهم کردن قطعات هواپیمایی و حمایت مالی از هواپیمایی ماهان تلاش کرده است. ای ای پی اس انتقال میلیون ها دلار را در معاملات مالی با شرکت های مرتبط با هواپیمایی ماهان از جمله شرکت تجاری جنرال گرندور که خود این شرکت نیز امروز در فهرست تحریم ها قرار گرفت و شرکت تجاری سیرجان که در مه ۲۰۱۳ به خاطر فعالیت به نمایندگی از هواپیمایی ماهان در فهرست تحریم ها قرار گرفت، تسهیل کرده است.

جان ادوارد میدوز رئیس شرکت ای ای پی اس مستقر در انگلیس است و به همراه این شرکت برای فراهم کردن قطعات هواپییمایی و حمایت مالی از هواپیمایی ماهان تلاش کرده است.

شرکت های حامی هواپیمایی ماهان در امارات متحده عربی

شرکت تجاری گرندور جنرال و شرکت تجاری اچ اس آی براساس دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ به خاطر فراهم کردن حمایت های مالی، مادی و فناوری و خدمات برای هواپیمایی ماهان در فهرست تحریم ها قرار گرفتند.

شرکت تجاری گرندور جنرال از اوایل ۲۰۱۱ به عنوان نماینده برای توافق های مربوط به تعمیر و نگهداری، مذاکره برای خرید هواپیما و پرداخت پول به نمایندگی از هواپیمایی ماهان فعالیت کرده است.

شرکت تجاری اچ اس آی مستقر در امارات متحده عربی از ۲۰۱۵ برای فراهم کردن کمک های مالی به هواپیمایی ماهانان از طریق انتقال وجوه فعالیت کرده است. این شرکت همچنین در مذاکره برای خرید هواپیما به نمایندگی از هواپیمایی ماهان نقش واسطه را داشته است.

سابقه هواپیمایی ماهان

هواپیمایی ماهان در اکتبر ۲۰۱۱ براساس دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ به خاطر فراهم کردن حمایت مالی، مادی و فناوری به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریم ها قرار گرفت. نیروی قدس سپاه پاسداران در۲۵ اکتبر ۲۰۰۷ براساس دستور اجرایی ۱۳۲۲۴ به خاطر حمایت از گروه های متعدد تروریستی در فهرست تحریم ها قرار گرفت. تحریم هایی که علیه هواپیمایی ماهان، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر اشخاص در ارتباط با حمایت ایران از تروریسم یا تکثیر تسلیحات کشتار جمعی و ابزارهای پرتاب آن اعمال شد در حوزه کاهش تحریم ها در برنامه جامع اقدام مشترک قرار نگرفت و در روز اجرا برداشته نشد. علاوه بر این، تحریم های ثانویه برای اشخاص غیرآمریکایی که آگاهانه معاملات مالی مهمی را برای ایرانی های در فهرست تحریم ها تسریع می کنند یا حمایت مادی و حمایت خاص دیگر از اشخاص ایرانی در فهرست تحریم انجام می دهند، همچنان اعمال می شود.

شرکت هواپیمایی هواپیمایی ماهان مستقر در تهران معاملات نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انتقال تسلیحات و وجوه را تسریع کرده است. هواپیمایی ماهان همچنین به حمایت از اقدامات دولت ایران در برهم زدن ثبات در منطقه از طریق پروازها به سوریه برای انتقال جنگجویان ادامه می دهد. هواپیمایی ماهان همواره از همان هواپیمایی که برای پرواز به سوریه استفاده می کند در جابجایی مسافران به مقصد های بین المللی در اروپا ،خاورمیانه ( غرب آسیا) و آسیا استفاده می کند.

هواپیمایی ماهان به منظور پشتیبانی از فعالیت غیرقانونی خود اغلب از معاملات پیچیده از طریق شرکت هاو اشخاص واسطه استفاده می کند که امثال آن، افراد و شرکت های فوق الذکر هستند که برای قراردادهای فروش مذاکره می کنند و این شرکت ها نامی از هواپیمایی ماهان به عنوان استفاده کننده نهایی این تجهیزات خریداری شده یاد نمی کنند. مثلا این شرکت ها یا اشخاص واسطه ممکن است از فاکتورهای جعلی برای بدست آوردن خدمات تعمیر ونگهداری برای هواپیمایی ماهان استفاده کنند.

رهبر معظم انقلاب در سخنان نوروزی خود در حرم مطهر رضوی با اشاره به راهبرد برجام محور امریکا برای به عقب راندن ملت ایران در پرونده های دیگر مورد درگیری با امریکا فرموده بودند:

هدف از توافق این بود که کشور ایران، بتواند از این ظرفیت ها استفاده کند حال این توافق کافی نیست و مسائل دیگری هم هست در ان ها هم باید ملت و دولت ایران تصمیم بگیرند و اقدام کنند. مثلا امروز در منطقه غرب آسیا، یعنی منطقه ای که غربی ها می گویند خاورمیانه، جنجال ها و اشفتگی های بسیاری هست. این مشکل برای کل منطقه است. اگر می خواهید کشور شما از این مشکل نجات پیدا کند باید سعی کنید مشکل فرو نشینی کند باید با امریکا بنشینید و مدلی را طبق مدل و میل امریکا انتخاب کنیم. یا مشکلات دیگری داریم، اختلافات زیادی داریم باید این را حل کنیم  و تمام شود حال در حل این اختلافات، ملت ایران مجبور باشد از اصول خود و خط قرمزها صرف نظر کند؛ طرف مقابل از اصول و ارزش هایش تنازل پیدا نمی کند ولی ما باید تنازل پیدا کنیم تا در نتیجه کشور بتواند از ظرفیت های خود استفاده کرده و به اقتصاد برجسته ای برسد. حرفشان این است. بنابراین در قضیه هسته ای توافق شد اسمش را گذاشتیم برجام؛ برجام دیگری در قضایای منطقه و قانون اساسی کشور؛ برجام ۲ و ۳ و غیره باید به وجود بیاید تا بتوانیم راحت زندگی کنیم. این منطقی است که سعی می کنند در میان نخبگان جامعه و از سوی نخبگان جامعه به افکار عمومی جامعه منتقل کنند.

منبع : جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلید حل مشکلات اقتصادی در نظر برخی در پاریس و لندن و واشنگتن است / امریکایی ها پیغام می‌دهند برای بهبود اوضاع معیشتی «نهادهای انقلابی» را منحل کنید/ اقتصاد مقاومتی یعنی فرمان اقتصاد دست خارج نباشد

د مارس 28 , 2016
سایت نودیها : عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نظریه پردازان می‌گویند اقتصاد در صورتی پیشرفت می‌کند که شکننده نباشد، وی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی مبنای کاملاً علمی دارد. به گزارش رجانیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسن رحیم پور ازغدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...