ترفند‌هایی که افراد موفق برای مهار استرس خود انجام می‌دهند

اشتراک گذاری :

مجله نودیها:انسان‌ها در این دنیا دو دسته هستند:افرادی که معتقدند سرنوشت شان به دست خودشان رقم می‌خورد و دسته دوم که منتظر می‌مانند تا دیگران برای آن‌ها سرنوشت را تعیین کنند.

گروه اول بر این باورند که نتیجه زندگی و کار‌ها کم و بیش بر عهده خودشان است و راه دیگری ندارند، اما گروه دوم همیشه منتظرند تا فردی از راه برسد و در زندگی آن‌ها تغییر و تحول ایجاد کند.

علاوه بر این گروه اول بخوبی می‌دانند چگونه استرس خود را کنترل کنند به همین دلیل در این بخش از سبک زندگی تازه‌ترین‌ها به ارائه راه کار‌های کنترل استرس از دیدگاه افراد موفق می‌پردازیم.

 

خود گفتاری مثبت دارند
خود گفتاری صرفاً گفتگوی درونی است. افراد موفق بر این گفتگو تسلط کامل دارند و از آن به نفع خود استفاده می‌کنند. خود گفتاری ممکن است مثبت یا منفی باشد، اما باید سازنده و مبتنی بر واقعیت باشد.

همیشه توجه به نقاط قوت و ضعف به شما کمک می‌کند با اطمینان پیشرفت کنید و پیش بروید. سرزنش و بدبینی نسبت به خود از عوامل شکست است بنابراین آن‌ها را شناسایی کنید و کنار بگذارید. به طور مثال:

“من تمام تلاشم را انجام دادم. چه چیزی یاد گرفتم؟ دفعه بعد چه کار دیگری انجام خواهم داد؟ “

وقتی خود گفتاری سازنده باشد حتی نقص‌های شخصی و شکست‌های بزرگ دارای ارزش می‌شوند.

به آرام بخش‌های واقعی پناه می‌برند
تکنولوژی یکی از دستاورد‌های مهم در این روزگار است، اما اگر زندگی خود را بر پایه آن بنا کنیم، ما را در برابر عوامل گوناگون و شرایط اضطراری که لازمه آن صبر است آسیب پذیر می‌کند.

یکی از راز‌های افراد موفق این است که روز خود را بدون استفاده از تکنولوژی شروع کرده و در عوض مدیتیشن انجام می‌دهند، نماز می‌خوانند یا پیاده روی می‌کنند تا در برابر استرس‌ها مقاوم‌تر باشند. نباید اجازه دهید عوامل خارجی اولویت‌های شما را تعیین کنند.

داشتن تمرکز اهمیت زیادی دارد بنابراین قبل از اینکه حواستان معطوف مسئال دیگر شود برنامه خود را تنظیم کنید. یکی از راه‌های ایجاد نظم، نوشتن الویت‌های خود است بنابراین، برنامه روزمره خود را بنویسید و سپس شروع به انجام کار کنید تا تمرکز بهتری روی کار‌های خود داشته باشید.

بر روی یک چیز تمرکز می‌کنند
با برنامه ریزی و تقسیم کار‌ها تمرکز راحت صورت می‌گیرد. به عنوان مثال، دو بار در هفته را برای پاسخ دادن به ایمیل در نظر بگیرید. اگر جز آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانید چندین کار را همزمان انجام دهید ابتدا تمرکز و سپس الویت بندی کنید تا انجام کار‌ها با سهولت بیشتری صورت بگیرد.

توصیه ما این است مهمترین وظایف روز را اولویت بندی کرده و ترتیب انجام هر کار را یادداشت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا منظم باشید و اضطراب را نسبت به انجام کار‌ها کاهش دهید و بدون آنکه متوجه باشید با استرس مقابله کنید.

برای آینده برنامه دارند
منبع اصلی استرس، نداشتن اطمینان خاطر کافی است. افراد موفق نگران آینده نیستند، زیرا برای آن برنامه ریزی کرده اند. این افراد برای هر هدف، یک استراتژی و برای هر استراتژی، یک جدول زمانی دارند و در هر جدول زمانی، کار‌ها را اولویت بندی می‌کنند.

با پیش بینی مشکلات آینده و برنامه ریزی بلند مدت تا حدی زیادی می‌توانید احتمال شکست را کاهش دهید و تصمیمات درستی بگیرید.

استراحت کافی دارند
افراد موفق می‌دانند استراحت مزایای ذهنی، جسمی و عاطفی زیادی دارد. ممکن است فکر کنید خوابیدن یا استراحت به نوعی وقت را هدر می‌دهد، اما درست نیست، زیرا در این زمان مغز افکار پراکنده را سازمان دهی و اطلاعات را اولویت بندی می‌کنند و باعث خلاقیت می‌شود.

سپری کردن تعطیلات در کنار خانواده، تنش و استرس را از بین می‌برد و روابط را تقویت می‌کند. علاوه براین خلوت و تأملات ذهنی، جسم و روح را بهبود می‌بخشد.

به استقلال می‌اندیشند
ناامیدی و اضطراب را کنار بگذارید. اگرچه ما توانایی جلوگیری از وقوع رویداد‌های منفی را نداریم، اما بر این اساس می‌توان لیستی از تغییرات احتمالی را تهیه کرده و همه روش‌های مثبت را یادداشت کنید.

نعمت‌های خود را یاد می‌کنند
علاوه بر اینکه سپاسگزاری از نعمت‌های خداوند لازم است، اضطراب را نیز کاهش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد افراد با شکر گزاری روزانه، سطح کورتیزول را کاهش می‌دهند که باعث بهبود خلق و خو، افزایش انرژی و کاهش اضطراب قابل توجهی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

نظرتان را بنویسید