ثبت نامی های دومین روز انتخابات ریاست جمهوری چه کسانی بودند؟

اشتراک گذاری :

نودیها:وزیر اسبق در سودای پاستور/ احمدی‌نژاد ثبت‌نام کرد/ شناسنامه اصل رئیس‌جمهور پیشین!/ آقای نایب‌رئیس وارد می‌شود.

 دومین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم دقایقی پیش  در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد.  

وزیر اسبق در سودای پاستور

ساعت ۹:۳۰ صبح امروز چهارشنبه بود که صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی احمدی نژاد با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور نامزدی رسمی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را ثبت کرد.

شناسنامه اصل رئیس‌جمهور پیشین

ساعت ۱۰ صبح بود محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسبق جمهوری اسلامی ایران با حضوری پر هیاهو در وزارت کشور حاضر شد و برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. رئیس جمهور سابق را علی اکبر جوانفکر، مرتضی تمدن و یکی از برادران وی همراهی می‌کنند.

احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نیز ثبت نام کرده بود که صلاحیت وی در آن دوره تایید نشد.

احمدی‌نژاد پس از نام نویسی در انتخابات با اشاره به شناسنامه خود گفت: شناسنامه اصل اصل است و ملت ایران پیروز است.

 

آقای نایب‌رئیس وارد می‌شود

ساعت ۱۱ فرا رسید و کمی از هیاهوی وزارت کشور به واسطه حضور محمود احمدی‌نژاد و همراهانش کم شد که سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس این روزهای مجلس شورای اسلامی به همراه دخترش وارد وزارت کشور شد و فرآیند ثبت نام خود را به انجام رساند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه دولت من دولت سلام است گفت: ما با نسل نو می‌خواهیم ایرانی جدید خلق کنیم. ما نیاز به دگردیسی داریم و می‌خواهیم ریل اداره کشور را تغییر بدهیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: مدل حکمرانی ما با این همه انباشت ثروت و ظرفیتی که کشور دارد باید تغییر بکند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه حدود ۲۰ سال است که یکی از مدیران ابتدایی و بعد میانی و بعد عالی در کشور بودم گفت: حدود ۱۳ سال است سابقه نمایندگی مجلس را دارم و در ۳۵ سال اخیر یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس بوده‌ام و اکنون نایب رئیس اول مجلس هستم.

 

این داوطلب مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم ثروت و هم نیروی انسانی به اندازه کافی داریم، به طوری که نیروی انسانی متخصص و فوق العاده پای کار است و هیچ مشکلی نیست که به جوانانمان در حوزه‌های مدیریتی و فناورانه بسپاریم و آنها نتوانند حل کنند.

وی افزود: حقیقتاً قوانین بسیار خوبی هم داریم که این قوانین متعالی هستند و می توانم لیستی از قوانین فوق‌العاده مانند قوانین پنج گانه ارائه کنم. مدیران خوبی هم داریم که متاسفانه یا خانه نشین شده اند یا در جای ناصحیح و نادرست به کار گرفته شده‌اند و بالاتر از اینها رهبر آگاه و فرزانه داریم که بسیار روشن و دقیق به موضوعات عالم نگاه می کنند و مردمی فهیم عزت مدار صبور و پایه کار و فوق‌العاده‌ نیز همراه ما هستند. معطل مانده ایم و باید با روی کار آمدن مدیران به روز، لایق، عدالت‌خواه و ساده زیست رویکردها را تغییر دهیم.

این داوطلب ریاست جموری با اشاره به چرایی نام گرفتن دولت خود گفت: چون سلام به دولت جدید و سلام به نسل نو است و با نسل نو می‌خواهیم ایران جدید خلق کنیم اسمش را سلام گذاشته‌ایم. تا کنون چون دولت‌های ما به سلامی که مردم داده‌اند علیک السلام درست نگفته اند. گفتمان ما گفتمان دولت مردم است؛ مردم رزق‌ و‌ روزی، مسکن، جاده، بهداشت و درمان‌شان نیاز به اقدامات اجرایی دارد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: برجام چند کلمه انگلیسی بر روی کاغذ است. هر قراردادی بین المللی که کمی به مردم کشور نکند، هیچ ارزشی ندارد؛ برجام باید توسط مذاکره کنندگان مورد اعتماد انجام می‌شد نه توسط کسانی که بی اعتقادی خود به مبانی نظام را اعلام کرده اند. مذاکره برای مذاکره هیچ ارزشی ندارد. آمریکایی ها فقط دنبال مذاکره هستند.

از وزارت ورزش تا پاستور

 محمد عباسی وزیر اسبق ورزش و جوانان هم  با حضور در وزارت کشور برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

محمد عباسی وزیر اسبق تعاون و ورزش و جوانان، امروز پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، در جمع خبرنگاران با بیان به اینکه من اعلام می‌کنم که می‌توانم در جبهه خدمتگزاری برای مردم آماده باشم، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب، ارزش های مهمی دارد که ملت به آن وفادار بوده است. مفهوم راهپیمایی های چندین سال اخیر نیز همین است.

وی افزود: اما باید پرسید آیا همه کسانی که در این کشور سر کار آمدند، توانستند رضایت مردم را جلب کنند؟ این امر کاملا وابسته به کارآمدی کارنامه آنان است که در این زمینه خود مردم بهترین قضاوت را انجام می‌دهند. 

 

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برای من مهمترین مسائل جهت حضور در انتخابات این است که ضمن احترام به کسانی که در  زمینه انتخابات وارد شده‌اند و به عنوان یک برادر کوچکتر، به آنان می‌گویم نظام اجرایی جای تجربه و آزمون نیست و اینکه کسانی که تجربه‌ای نداشته‌اند در این زمینه وارد شوند، به سود نیست؛ هرچند که مردم در این روند تصمیم‌گیری می‌کنند.

عباسی در پایان تاکید کرد: من نگران معیشت مردم و اشتغال جوانان هستم و نگران از هم پاشیده شدن خانواده ها برای شرایط اقتصادی فعلی هستم و تمام تلاشم را برای بهبود این اوضاع انجام می‌دهم.

رستم آمد

رستم قاسمی وزیر اسبق نفت دیگر وزیر دولت احمدی‌نژاد بود که با حضور در وزارت کشور برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

رستم قاسمی روز چهارشنبه در حاشیه دومین روز نام نویسی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تالار وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز حال اقتصاد خوب نیست بخش زیادی از مردم زیر خط فقر هستند و به نظرم وقت شعارهای “می‌شود، باید بشود” گذشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم در این دوره با تجربه ای که داشتند سکان کشتی اقتصاد کشور را به دست کسانی نسپرند که حتی یک قایق را هدایت نکردند.

قاسمی خود را سرباز کوچک وطن، نوکر مردم و با تجربه طولانی در حوزه آبادانی کشور و بخش های صنعت معدن مسکن انرژی کشاورزی معرفی کرد و گفت: اساس آبادانی می‌تواند اقتصاد کشور باشد و در شرایطی که تحریم‌کنندگان که تحریم‌های فلج کننده علیه ایران اعمال کرده‌اند با بی اثر کردن تحریم‌ها پس از صد سال از تولید نفت به عنوان وارد کننده فرآورده‌های نفتی بودیم به صادر کننده تبدیل شده‌ایم.

 

وی افزود: بیشتر توسعه در صنعت نفت کشور درست در زمانی اتفاق افتاد که تحریم‌های آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه کشور ایران واقع شد. معتقدم به دولتی مقتدر انقلابی با ترکیبی از جوانان و بانوان با حضور افراد باصلاحیت، باتجربه به دور از سیاست زدگی نیاز داریم.

 وزیر پیشین نفت اضافه کرد:  امروز متاسفانه غده سرطانی قوه مجریه کشور شده است که به دلیل سیاست زدگی در اقتصاد کشور متاسفانه آرایش اقتصادی و انتصابات سیاسی شرایطی برای کشور ایجاد کرد که در این روزها مردم نگران و سفره مردم کوچک تر شده است.

حسن سبحانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی هم با حضور در ستاد وزارت کشور برای حضور در عرصه انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

 

محمدحسن قدیری ابیانه هم از افرادی بود که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. این فعال سیاسی اصولگرا در انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران هم اقدام به ثبت نام کرده بود که صلاحیت اش توسط هیئت اجرایی رد شده بود.

قدیری ابیانه بعد از انجام ثبت نام خود گفت: احراز صلاحیت نشدن در انتخابات به معنی این نیست که راه خدمت بسته است. هر کسی در هر موقعیتی می تواند به کشورش خدمت کند. شورای نگهبان مرجع رسمی و نهایی برای احراز صلاحیت است.

 

قدرتعلی حشمتیان نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جبهه مستلقین و اعتدال ایران هم از دیگر افراد حضور یافته در ستاد انتخابات وزارت کشور بود که ظهر امروز چهارشنبه ثبت نام خود را انجام داد.

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی سابق هم ثبت نام کرد

محمد شریف ملک‌زاده مشاور محمود احمدی نژاد و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت دهم با حضور در تالار وزارت کشور به صورت رسمی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد.

 

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور در اولین روز ثبت‌نام ۵۷ نفر داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شدند.

موسوی همچنین گفت: «تعدادی از افراد با نقص مدرک مواجه شدند که تا روز شنبه می‌توانند روند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند»

از چهره‌های مطرحی که روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام کردند می‌توان به «محمدحسن نامی» وزیر اسبق ارتباطات، «سعید محمد» فرمانده سابق قرارگاه خاتم‌الانبیاء، «حسین دهقان» وزیر سابق دفاع و محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران

 
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 0

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

بزرگترین عوارض داشتن یک رژیم غذایی گیاهی

چ مه 12 , 2021
نودیها:امروزه گیاه‌خواری طرفداران زیادی در جهان دارد، اما پیروی از چنین رژیم‌های غذایی، بدون عوارض جانبی نیست. بسیاری از افراد از مزایای بی شمار گیاه‌خواری مانند داشتن تناسب اندام و سلامتی بدن سخن می‌گویند، اما به ندرت کسی به مضرات این رژیم غذایی می‌پردازد. در این مطلب به عوارض جانبی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...