حقایقی عجیب که باورکردنی نیستند!!!

اشتراک گذاری :

نودیها:در عصر اطلاعات، روزانه با ادعاهای زیادی روبرو می شویم که تلاش می کنند ما را درباره ی موضوعاتی قانع کنند که واقعی به نظر نمی رسند، اما پس از تحقیق و مراجعه به کتاب ها مشخص می شود که این معلومات هرچند غیر واقعی به نظر می رسند اما حقیقت دارند.

غرق شدگی نخستین دلیل مرگ و میر در صحرای بزرگ آفریقا

غرق شدن و نه تشنگی دلیل اصلی مرگ انسان ها در صحرای بزرگ و یا هر صحرای وسیع دیگری است، زیرا باران های بیابانی اغلب ناگهانی و پر آب می بارند و بر اثر آن سیل های ویرا نگری تولید می شوند که هر چه سر راهشان باشد، می برند حتی انسان را.

شرکت هواپیمایی که با حذف فقط یک زیتون به سودآوری رسید

در سال ۱۹۸۷ میلادی شرکت أمریکن إیرلاینز توانست با حذف یک عدد زیتون از سالاد مسافران درجه ی یک، چهل هزار دلار سودآوری داشته باشد.

 

تا چقدر می توان یک روزنامه را تا زد؟!

براساس یک حقیقت عجیب اگر یک روزنامه را ۱۰۳بار تا بزنید، ضخامت آن بیش از جهان قابل مشاهده «Observable Universe» خواهد شد. فرض کنیم که شما روزنامه را ۸۳ بار تا بزنید، ضخامت آن ۹۶۷ میلیون کیلومتر، یا ۱۰۲۲۲۶ سال نوری خواهد شد، مسافتی که بیشتر از طول راه شیری است.

تشابه تاریخ تولدها

اگر پنجاه و سه تن در یک اتاق جمع شوند، احتمال ۵۰ درصد وجود دارد که دو نفر تاریخ تولدشان در یک روز بوده باشد، اگر در اتاق ۷۰ نفری باشند این احتمال به ۹۹.۹ درصد می رسد. چنین احتمالی بر پایه ی نظریه ی birthday paradox داده می شود.

 

کبوتر نر برای شیر دادن به جوجه ها شیر تولید می کند!

کبوترها چه نر و چه ماده، به یک اندازه برای غذا دادن به جوجه هایشان شیر تولید می کنند. شیرِ چینه دان یا همان ماده ترشح شده از چینه دان پرنده ی والد سرشار از چربی و پروتئین است.البته به جز کبوتر، تولید شیر چینه دادن تنها در فلامینگوها و پنگوئن های امپراتور دیده شده است.

 

انسان در هنگام دویدن قدرت بیشتری نسبت به سایر حیوانات دارد

ممکن است پس از مقایسه ی انسان با حیواناتی همچون ببر، پلنگ و گربه سانان چنین جمله ای غیرواقعی به نظر برسد، اما علم قدرت بشر را در مقاومت طولانی مدت در هنگام دویدن ثابت کرده است. انسان نسبتاً مویی ندارد و با عرق کردن هم حرارت بدن او تنظیم می شود. انسان ها در مقایسه با سایر حیوانات به استثنای اسب ها از مزیّت بیشتری در هنگام دویدن برخوردارند.

سوسک ها یک چهارم موجودات روی زمین را تشکیل می دهند

با وجود اینکه بیش از ۳۶ هزار گونه مهره دار، ۹۰۴۰ گونه پرنده، ۴۰۰۰ گونه پستاندار بر روی کره ی زمین وجود دارد، دانشمندان می گویند ۱.۵ تا ۱۰ میلیون بی مهره روی زمین زندگی می کنند که تا سی میلیون هم برآورد می شوند. حشرات ۷۵ درصد بی مهرگان هستند که ۴۰ درصد آنها را سوسک ها تشکیل می دهند.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 86

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

استوری عجیب «مهدی طارمی» برای استقبال از خودش!

ش ژوئن 30 , 2018
نودیها:مهدی طارمی در قسمت استوری اینستاگرام خود اطلاعیه ای برای استقبال حضور در شهرش منتشر کرد. مشرق برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 86

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...