شربتی ترش و شیرین برای لاغری افراد

اشتراک گذاری :

 نودیها:شربت آب‌لیمو و عسل حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، قند، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم و اسیدفولیک است.

برای بررسی خواص شربت آب‌لیمو و عسل و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت آب‌لیمو و عسل

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی  درباره مهم‌ترین خواص شربت آب‌لیمو و عسل اظهار کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E  خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

وی درباره خواص دیگر شربت آب‌لیمو و عسل بیان کرد: این شربت دستگاه گوارش را ضد عفونی می‌کند و موجب عملکرد بهتر دستگاه گوارش هم می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: مصرف شربت آبلیمو و عسل همراه با آب جوش ولرم یک ساعت پیش از غذا موجب احساس سیری، چربی سوزی و لاغری افراد می‌شود.

عظمایی تأکید کرد: شربت آبلیمو و عسل برای افرادی که دچار تهوع هستند، بسیار مناسب است؛ این شربت نقش مؤثری در درمان سرما خوردگی و آنفلوآنزا دارد.

 

وی تصریح کرد: شربت آبلیمو و عسل خون را تصفیه می‌کند و غلظت آن را هم کاهش می‌دهد؛ این شربت خون‌ساز است و باعث رفع کم‌خونی هم می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت آبلیمو و عسل به علت داشتن ویتامین C به جذب آهن در بدن کمک شایانی کرده و تأثیر چشمگیری در سلامتی و شادابی پوست و مو دارد.

عظمایی با اشاره به خاصیت آرام‌بخشی و نشاط‌آوری شربت آبلیمو و عسل یادآور شد: این شربت اگزما، خارش و جوش‌های سر سیاه را از بین می‌برد؛ شربت آبلیمو و عسل برای مبتلایان به گلودرد بسیار مفید است و  افراد باید شربت آبلیمو و عسل را میل و غرغره کنند.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 46

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رقابت حسنی و رشیدپور برای اجرای «من و شما»

ی جولای 1 , 2018
نودیها:هادی قندی تهیه کننده برنامه «من و شما» گفت: گزینه‌های اول ما فرزاد حسنی و رضا رشیدپور هستند، اما به دلیل آنکه این دو مجری متعلق به دو شبکه دیگر هستند با محدودیت انتخاب مواجه شده ایم، اما در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم. وی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...