عادت بدغذایی که بایدآنها را کنار گذاشت

اشتراک گذاری :
نودیها:عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و متخصص رژیم درمانی و تغذیه گفت: سرخ کردن و آبکش کردن برنج، ۲ عادت بد غذایی در سفره ایرانی است که سلامت شهروندان را به خطر انداخته است؛ از این رو باید کوشید که آنها را در سال ۹۶ کنار گذاشت.
دکتر موسی صالحی  اظهار داشت: بیشتر مردم به رفتارهای نادرست در پخت غذا در سفره غذایی ایرانی که بیشترین آسیب را به سلامتی خود و خانواده وارد می سازد، عادت کرده اند. 
 
وی اظهار کرد: مردم به این رفتارهای غذایی بسیار خطرناک وابستگی ذهنی پیدا کرده اند و حاضر نیستند به هیچ قیمتی از آنها دست بردارند. 
 
این متخصص رژیم درمانی بیان کرد : مردم ایران برای حفظ این رفتارهای خطرناک و نابخردانه، حاضر هستند سلامتی خود و فرزندانمان را فدا کنند. 
 
وی ادامه داد: سرخ کردن غذا یکی از این رفتار های نادرست است، بسیاری از مردم فکر می کنند خوشمزه یعنی سرخ شده و تا غذایی سرخ نکنند راضی نمی شوند. 
 
صالحی افزود: در حالی که سرخ کردن یعنی نابود کردن غذا، تولید آکریل آمین و هیدرو سیکلیک آمین؛ سرخ کردن همه ارزش غذایی را از بین می برد و ترکیبات سرطان زا بجا می گذارد. 
 
وی بیان کرد: سرخ کردن مصرف روغن را در کشور بالا می برد، کشور ما مجبور می شود میلیون ها تن روغن پالم وارد کند، تف دادن تا آنجا که رنگ پیاز عوض نشود و با ادویه هایی مثل گشنیز، آویشن، بابونه، رازیانه، دارچین و زیره غذا را خوشمزه کردن مجاز است و دست همه این شرکت های واردات روغن را از دامن سلامتی مردم کوتاه خواهد کرد. 
 
این متخصص رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهارداشت: آب کش کردن برنج سفید دیگر عادت غذایی نادرست در سفره ایرانی است، ابتدا همه مواد ارزشمند غذایی را در آسیاب از برنج می گیرند و با ناباوری، برای از بین بردن آخرین ذرات ویتامین برنج را می جوشانند و آب کش می کنند. 
 
صالحی ادامه داد: به راستی آیا مردمی که با سرخ کردن و آب کش کردن همه خاصیت غذا را نابود می کنند، به سلامتی خود فکر می کنند؟ 
 
وی در پاسخ به این سوال که فرق پروتئین گیاهی و حیوانی و میزان مورد نیاز آن برای بدن نیز گفت : بدن ما به پروتیین احتیاج ندارد، بدن ما به ۲۰ اسید آمینه نیاز دارد. پروتئین حیوانی و گیاهی ماموریت رساندن این ۲۰ اسید به خون را دارند؛ مخلوط غلات و حبوبات و مغزها و جوانه ها همه این ۲۰ اسید آمینه را به خون می رسانند. 
 
این متخصص رژیم درمانی ادامه داد:اگر پروتئین گیاهی مانند غلات و حبوبات با هم خورده شوند ۲۰ اسید آمینه را بدون کلسترول و بدون چربی مضر به خون می رسانند، اما پروتئین حیوانی همین ۲۰ اسید آمینه را با کلسترول و اسید چرب اشباع و آلودگی های انگلی و میکروبی به خون می رسانند. 
 
صالحی ادامه داد: اگر غذای چرب با ویتامین های گروه B همراه باشند تبدیل به انرژی می شود، اما اگر فاقد ویتامین های B1، B2، B3 باشند به شکل چربی ذخیره می شوند. اگر مغز بادام بخورید حتما به انرژی تبدیل می شود ولی اگر روغن بادام بخورید معلوم نیست به انرژی تبدیل شود، زیرا معلوم نیست با وضع تغذیه بد هموطنان که نان و برنج سفید می خورند، ذخیره ویتامین B داشته باشند که بدن با استفاده از ذخیره این ویتامین، مولکولهای روغن را به انرژی تبدیل کند. 
 
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: باید روغن هیچ دانه ای را نگیریم؛ هر دانه ای برای تبدیل روغن آن به انرژی نیازمند ویتامین است که در دانه روغن یافت نمی شود. 
رجا
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 57

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نحوه حل کردن مشکل بهم ریختگی فونت در ویندوز ۱۰

چ مارس 29 , 2017
نودیها:بعضی چیزهای خنده دار گاهی به شدت عجیب و مشکل می شوند؛ مثلا همین فونت های ساده. باورتان می شود فونت هایی که در یک چشم بر هم زدن در ویندوز های قبلی آن ها را مشاهده و حذف کرده، یا به آن ها می افزودید در ویندوز ۱۰ به یکی از […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...