علامه جوادی آملی: امیدواریم خدا بر ما منت بگذارد و آیت الله مصباح را حفظ کند

اشتراک گذاری :

نودیها : حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار قائم مقام و جمعی از معاونین مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: امیدواریم ذات اقدس الهی بر ما منت بگذارد، اشراف آیت الله مصباح را بیشتر کند، ایشان را حفظ کند و به ایشان سلامتی عنایت کند تا این مؤسسه پربرکت را با رونق بیشتر طوری که معهد اساتید باشد و در سایه آن علما و فضلا و دانشمندان تربیت شوند، اداره کنند.

به گزارش رجانیوز،  حجت الاسلام والمسلمین رجبی، قائم مقام ریاست مؤسسه و جمعی از معاونین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار و گفت و گو کردند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در ابتدای این دیدار ضمن خیر مقدم به مسئولین مؤسسه، اظهار داشت: دستاوردها و برکات فراوان این مؤسسه به برکت و عنایت آیت الله مصباح است.

وی با تقسیم علم به علم دراسه و علم وراثه یادآور شد: باید طوری در زمینه علمی تلاش کرد که ثمره آن به ارث بردن علم از گذشتگان و به ارث گذاشتن آن برای تربیت نسل بعد باشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه هر دو نوع تعلیم باید محور کار ما باشد، خاطرنشان کرد: در سفارشات معصومین علیهم السلام به شاگردانشان نیز، توصیه به وراثت علم مشهود است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این­که مؤسسه امام خمینی (ره) یکی از موسسات پربرکت می باشد تاکید کرد: فعالیت های علمی ما نیز باید براساس ملاک الهی در آیه شریفه «والله انبتکم من الارض نباتا» باشد، یعنی باید طوری عمل کنیم که ثمره این تلاش های علمی چند برابر در اختیار دیگران قرار گیرد.

حضرت آیت الله جوادی یادآور شد: یک کشاورز محصولات خود را به سه بخش تقسیم می کند؛ بخشی برای کشت سال بعد نگه می دارد، قسمتی را برای مصرف سالانه خود کنار می گذارد و مازاد را به فروش می رساند.

وی تصریح کرد: در فعالیت های علمی نیز باید این سه محور مورد توجه قرار گیرد، ما باید تعدادی از نخبگان علمی خود را برای تربیت نسل بعد علمی حفظ کنیم.

علامه جوادی آملی ضمن انتقاد از نهال فروشی در عرصه علمی اظهار داشت: جامعه حوزوی ما برای تربیت نسل علمی آینده که بتواند جایگزین ستون های علمی حوزه شود، برنامه ریزی ندارد و ما متاسفانه کمبود افراد شاخصی مانند شیخ انصاری ، علامه طباطبایی، شهید مطهری و … را در چند دهه اخیر در هریک از عرصه های علمی حوزه احساس می کنیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش بعدی سخنان خود به ضرورت پویایی در علوم حوزوی اشاره کرد و یادآور شد: در عرصه های علمی باید کلام همه دانشمندان بیان شود، مورد نقد و بررسی قرار گیرد تا زمینه رشد علمی فراهم گردد.

وی با بیان این­که شبهه، شر بالعرض و خیر بالذات است، افزود: توجه به شبهات، تحقیق و بررسی دقیق آن و تلاش علمی در جهت پاسخ­گویی منطقی و صحیح آن باعث پویایی و رشد علمی می گردد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به مشکلات جامعه مسلمانان اظهار داشت: این­که ما می بینیم تفکرات انحرافی و التقاطی بین مسلمانان به وجود آمده، به اسم مسلمان خون مسلمان دیگری ریخته می شود، تفکر وهابی و داعش جولان می دهد، این­ها به خاطر کم توجهی به عرصه های کلامی و فلسفی در حوزه است.

وی در پایان این دیدار، ضمن شکرگزاری از تلاش صورت گرفته در مؤسسه، یادآور شد: امیدواریم ذات اقدس الهی بر ما منت بگذارد، اشراف آیت الله مصباح را بیشتر کند، ایشان را حفظ کند و به ایشان سلامتی عنایت کند تا این مؤسسه پربرکت را با رونق بیشتر طوری که معهد اساتید باشد و در سایه آن علما و فضلا و دانشمندان تربیت شوند، اداره کنند

 منبع : رجانیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نحوه ی pdf گرفتن از متن های تلگرام

پ نوامبر 19 , 2015
با همراه باشید تا نحوه‌ گرفتن خروجی PDF از مکالمات تلگرام را به شما آموزش دهیم. اپلیکیشن تلگرام بر روی پلت‌فرم‌های مختلفی اجرا می‌شود. این موضوع و ذخیره شدن مکالمات بر روی سرورهای تلگرام، این امکان را ایجاد می‌کند تا بتوانید به راحتی چت‌های خود با دیگران را به فرمت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...