هنرنمایی با چوب‌ های بستنی

اشتراک گذاری :

با چند عدد چوب بستنی، کمی چسب چوب و مقداری ذوق و سلیقه می‌توان کاردستی‌هایی ساخت و هنرنمایی‌هایی را به کودک خود آموخت که ذهنش از همان دوران بچگی برای خلاقیت بیشتر پرورش بهتری پیدا کند. می‌توان بعضی از چوب‌ها را رنگ کرد و بعضی دیگر را به همان شکل ساده و رنگ نخورده باقی گذاشت. طرز ساخت آنها را در ادامه فرا بگیرید.

در اینجا چند شیء زیبا را با هم نگاه می‌کنیم و طرز درست کردن آنها را می‌آموزیم:

 

صندلی: یک صندلی فسقلی و بانمک که از ذوق و سلیقه و همچنین صبر و حوصله سازنده‌اش خبر می‌دهد. شما هم می‌توانید آن را به همین زیبایی درست کنید. هفت چوب بستنی را کنار هم قراردهید و از کنار با چسب چوب به هم بچسبانید. اگر قراردادن آنها کنار هم سخت است، می‌توانید با مقوا مربعی کوچک ببرید، آن را زیر چوب‌ها قراردهید و چوب بستنی‌ها را بر روی آن بچسبانید؛ اما مربع مقوایی نباید از زیر آن دیده شود. مانند عکس یک جفت چوب به فاصله یک میلی‌متر در پایین مربع سمت راست بچسبانید و یک جفت چوب بستنی دیگر هم مانند همان در سمت چپ بچسبانید تا بتوانید پایه‌های صندلی را همانجا وصل کنید. چهار چوب بستنی را در زیر صندلی لای همان جفت چوب‌ها بچسبانید. حالا قسمت نشیمن صندلی و پایه‌های آن آماده شده و نوبت تکیه‌گاه صندلی است. در قسمت جلوی هریک از همان جفت چوب بستنی‌ها یک چوب به سمت بالا وصل کنید و آن را با چسب چوب بچسبانید. هنگامی که چسب خشک شد، دو چوب بستنی در قسمت بالا بچسبانید تا تکیه‌گاه صندلی کامل شود. برای انجام مراحل به عکس دقت کنید تا درست متوجه شوید که هریک از چوب‌ها به چه طریق باید وصل شوند.

جاقلمی: برای درست کردن این جاقلمی سه ضلعی حدود ۶۰ چوب بستنی استفاده شده و هر ضلع آن از ۲۰ چوب تشکیل شده؛ اما شما می‌توانید در تعدادی کمتر یا بیشتر درست کنید و بالطبع اندازه آن متفاوت خواهد شد. از پایین شروع کنید، سه چوب را به شکل سه ضلع یک مثلث قرار دهید و چسب چوب، سر هر دو چوب را بچسبانید. سرچوب دوم را روی سر چوب اول قراردهید و سر چوب سوم را روی سر دومی. یک مثلث که تشکیل شد، به سراغ سه چوب بستنی دیگر بروید و آن ردیف مثلث چوبی را بر روی ردیف اول بچسبانید. در این نمونه ۲۰ ردیف مثلث بر روی هم چیده و چسبانده شده و در نتیجه قد جاقلمی در اندازه‌ای مناسب برای قرار دادن خودکار و مدادها شکل گرفته است. شما می‌توانید این طرح را با چوب‌های ساده یا رنگ شده درست کنید. همچنین می‌توانید چوب را به چند رنگ مختلف درآورید تا جاقلمی رنگارنگ و قشنگی به دست آید؛ اما اگر از چوب‌های ساده استفاده می‌کنید مانند این نمونه بر روی آن گل یا طرح تزئینی دیگر بچسبانید. این دو گل زیبا با فوم زرد درست شده و برگ‌هایی از فوم سبز هم زینتشان داده است.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رسم کتاب خوانی در برنامه ریزی روزانه

ی مه 17 , 2015
کتاب می تواند منشأ رشد و تکامل شخصیت هر انسانی از دوران کودکی باشد. حال اهمیت دادن به فرهنگ کتاب و کتابخوانی از دوران گذشته تا کنون ، یک امر مهم تلقی شده است. افراد زیادی در القای این فرهنگ نقش دارند، اولین و مهم ترین اشخاص ،والدین عزیز هستند.آشنا […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...