چند نکته و توصیه ساده در مورد کرونا و شیوع بیماری ها در قرن ما

اشتراک گذاری :

به نام خدا – کرونا ویروس نامی است که برخی ها را بسیار هراسان می کند و در این روزهای منتهی به عید کام برخی هموطنان تلخ شده و نگران هستند.

در عین حال که نباید استرس داشت و نباید خیلی نگران شد قطعا خرید رفتن و در جاهای شلوغ رفتن و مسافرت رفتن کارهای عاقلانه ای نیستند.

تست آنلاین کرونا

یک – برای وزارت بهداشت و ثبت شدن که خیلی مفید هستش

salamat.gov.ir

دو – تست مربوط به سازمان نظام پزشکی کشور

https://test.corona.ir

بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا به درمان خاصی نیاز ندارند و با آمدن نشانه های سرماخوردگی معمولی خوب می شوند.

کشور از جهت تولید کیت های تشخیص و آمادگی برای مقابله مشکل خاصی ندارد.

جای هیچ نگرانی نیست! به عکس بالا نگاه کنید و امید و شادی را از لبخند زیبای این کودک دریافت کنید.

 

اما نکات :

یک – توصیه های بهداشتی و پزشکی که برای پیشگیری از کرونا توصیه می شود را انجام دهید. دچار وسواس نشوید. این توصیه ها می تواند بخشی از زندگی روز مره باشد مثلا ما دستانمان را در روز چندین بار می شوییم حالا با کمی دقت بیشتر این کار را انجام می دهیم.

دو – استرس و نگرانی خودش یک بیماری است. بیهوده خود را در دام استرس و نگرانی بیش از حد نیاندازید.

سه – این ویروس کشندگی بسیار بسیار پایینی دارد و در اغلب موارد به راحتی درمان میشود، برای مسری بودن هم بهتر است ارتباطات را قطع کنیم تا چرخه از بین برود.

چهار – یادمان نرود که روزانه طبق آمار رسمی صدها نفر بر اثر عوامل مختلف(مثل آلودگی هوا، بیماریهای قلبی عروقی و…) جانشان را ازدست می دهند که نسبت به آمار کرونا صدها و هزاران برابر است. چرا نگران نمی شویم چون در سراسر جهان رسانه های روی این آمارها زوم نیستند.

پنج – توجه به معنویات در زندگی امروز بیشتر و بیشتر اهمیت خودش را نشان می دهد. نماز، دعا، استغفار و صلوات، خواندن ادعیه مثل زیارت عاشورا و حدیث کساء، اینها مطمئنا و یقینا در نوع زندگی ما و در حال خوب ما تاثیر بسیار بالایی دارد. هر چه از خدا و از معنویات دور می شویم حالمان بدتر می شود.

شش – اخبار اینگونه مسایل را فقط از رسانه های رسمی و داخلی پیگیری کنید رسانه های دیگر در جهان هر چه باشند ممکن است غرض ورزی کنند و سیاست بازی ها و دشمنی ها باعث می شوند که اخبار را جور دیگری انعکاس دهند. این شبکه های تلویزیونی و سایتها و صفحات اینترنتی، دنباله همان دولتهایی هستند که دارو و غذا را تحریم می کنند یعنی برای فشاور آوردن به ما حاضرند ما را بکشند! البته همه تجهیزات  و دارو های مربوط به کرونادر کشور تولید می شود.

هفت – شیوع بیماری هادر قرن ما به علت سیاست ورزی کثیف برخی کشورها و رقابتهای کثیف تر اقتصادی ممکن است دوباره اتفاق بیفتد. بنابراین با این فرمول یعنی:

حفظ آرامش + گرفتن اخبار از مبادی معتبر و داخلی + توکل و توسل + استرس نداشتن بیهوده + رعایت بدون وسواس توصیه های پزشکی و بهداشتی 

آرامش داشته باشیم.

 

نودیها

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 110

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سرنخ های جدید از نقش آمریکا در انتشار ویروس کرونا در رسانه های جهان

چ فوریه 26 , 2020
نودیها: «کرونا» پس از شیوع گسترده و گرفتن بیش از دو هزار قربانی در چین، حالا طبق اخباره منتشره به ۳۷ کشور جهان رسیده است.    بنابر آخرین آمار در ارتباط با قربانیان این ویروس در کشورمان نیز، ۹۵ نفر به «کرونا» مبتلا شده و از این تعداد، ۱۵ نفر […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...