آمار طلاق در تهران به ۴۰ درصد رسید

اشتراک گذاری :

نودیها:حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور ظهر امروز در شورای اداری استان قم و همایش «سهم من در امنیت و آرامش» که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه مقوله امنیت با موضوع‌های مختلف گره خورده است، اظهار کرد: نقش اقتصاد، اشتغال و موضوع فرهنگ را نمی‌توانیم در امنیت نادیده بگیریم چرا که مؤلفه‌های بسیاری در موضوع امنیت مطرح است.

وی از مسائل فرهنگی به عنوان یکی از مؤلفه‌های امنیت نام برد و افزود: کارشناسانی که افزایش یا کاهش جرائم را مورد بررسی قرار می‌دهند اذعان دارند که در ماه رمضان میزان جرائم کاهش قابل توجهی دارد چرا که معنویت در کاهش جرائم تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ دینی در پیشگیری از ناامنی‌ها نقش مهمی دارد، تصریح کرد: اگر افرادی که مشکلات اقتصادی دارند و به دین پایبند نباشند بیشتر از دیگران در معرض ناامن کردن جامعه قرار می‌گیرند چرا که این افراد به دنبال عقده‌گشایی بوده و جامعه را مقصر مشکلات خود می‌دانند به همین علت برای خودنمایی تلاش و ناامنی را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به تمایلات جوانان افزایش ناهنجاری‌ها را به دنبال دارد، گفت: افراد بسیاری در عرصه امنیت تلاش می‌کنند اما اگر مشکلاتی دیده می‌شود نباید مقصر اصلی را نیروهای انتظامی بدانیم در برخی از مسائل رو به فرافکنی آورده و موضوع را به نیروی انتظامی ارتباط می‌دهیم در حالی که برخی از مشکلات به مجلس و مجموعه‌های تامینی کشور باز می‌گردد.

ذوالنور خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات کنونی از جمله سرقت به علت نبود بازدارندگی لازم در قوانین است؛ اکنون برخی از دستگاه‌ها در حوزه فضای مجازی ماموریت‌ها و رسالت‌های خود را انجام نداده چرا که تا کنون این رسالت‌ها به درستی مشخص نشده که دستگاه‌ها بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در کنار یکدیگر قرار گیرند، اظهار کرد: اکنون برخی از دستگاه‌ها بیشتر از توان خود در صحنه حاضر شده و در حال تلاش هستند به همین علت باید امکانات بیشتری را در اختیار آنها قرار دهیم.

ذوالنور با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی متنوع‌ترین عرصه‌های ماموریتی را در میان نیروهای مسلح به خود اختصاص داده است، گفت: در این مجموعه متناسب با ماموریت‌ها نیازمند ابزار و امکانات پیشرفته هستیم تا بتوانیم نیروی تخصصی و کارآمد را تربیت کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سربازی که معلوم نیست اعتقاد دینی و فرهنگ او چیست در اختیار نیروی انتظامی قرار داده می‌شود و این مجموعه می‌خواهد با تکیه بر این افراد حماسه‌ساز شود، این اقدام شدنی‌ نیست چرا که در راستای رسیدن به اهداف والا باید نیروی انسانی متخصص مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای تامین امنیت مشارکت داشته باشند، عنوان کرد: وجود باورهای ارزشی و جهادی در میان نیروهای انتظامی و نظامی عامل اصلی امنیت کشور است؛ در جنگ هشت ساله با دشمن برابری و توازن نداشته اما به لطف خداوند متعال توانسته پیروز میدان باشیم و اکنون نیروهای امنیتی و نظامی با این اعتقاد در حال تلاش هستند.

ذوالنور با اشاره به اینکه ضرورت برخورد با آسیب‌های اجتماعی به خوبی قابل احساس است، گفت: در برخی از شهرهای بزرگ همانند تهران آمار طلاق به نزدیک ۴۰ درصد رسیده و هر خانواده‌ای که متلاشی شود انواع فساد و ناامنی را در جامعه ترویج می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: کشور در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد چرا که با وجود هزینه‌های بسیاری که انجام داده تاکنون مسؤول مشخصی که بتواند پاسخ‌گو باشد وجود نداشته است؛ اشتغال به صورت جدی در ناهنجاری‌های اجتماعی اثرگذار است چرا که اگر با موضوع اشتغال نیز برخورد لازم را کرده بودیم این جمعیت بیکار برای ریاست جمهوری ثبت‌نام نمی‌کردند.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی از مشکلات اقتصادی کشور یاد کرد و ادامه داد: اینکه یک مسؤول کشوری بگوید اگر فردی یک ساعت اشتغال داشته باشد در گروه افراد بیکار شمرده نمی‌شود نادرست است، در شرایط کنونی با سه شغل همزمان هم نمی‌توان امور زندگی را تامین کرد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع اشتغال باید به صورت جدی مورد توجه همگان قرار گیرد، اظهار کرد: فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصاد باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مناظره‌های کاندیداها به صورت ضبط شده پخش می‌شود

پ آوریل 20 , 2017
نودیها:سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از تشکیل دومین جلسه کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به ریاست وزیر کشور خبر داد. وی افزود: در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور، علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...