آنچه باید در مورد۷ آبان روز کوروش بدانیم/متن و کلیپ

اشتراک گذاری :

نودیها:استاد عباسی

چرا غرب از اشکانیان کینه به دل دارد و عصر هخامنشیان را برجسته می‌کند؟!

برجسته‌سازی دوره‌ی هخامنشیان توسط مورخین نزدیک به یهود در عصر کنونی ناظر به دو علت است:

۱- در شخصیتکوروش، عنصر رهایی‌بخش برای خودشان را می‌بینند.

۲- مطرح شدن چهره‌ی خشایارشا به عنوان داماد یهود. خشایارشاه، فردی بی‌عرضه بود که اجازه داد تا همسر و وزیر او یهودی بشوند و شاهی مترسک‌وار به‌عنوان نماینده ایرانی در رأس کار باشد اما تمامی زیرمجموعه‌ی دولتش یهودی‌ باشند.

دوره‌ی هخامنشیان به معنای بهتر، یک امپراتوری_یهودی است که بعداً نیز متلاشی می‌شود.

همچنین اصرار و تلاش زیادی از سوی مورّخین غربی و یهودی، در جهت حذف، تحریف یا به حاشیه بردن دوره‌ی طلایی تاریخی ایران، یعنی سلسله‌ی اشکانیان است.

سلسله‌ی اشکانیان، ضد تهاجم فرهنگی، سیاسی، نظامی غرب عمل کرده و در حالی که تمام ایران به سیطره و سلطه‌ی سلوکیان (یونانیان یعنی تمدن برجسته‌ی آن زمان) درآمده است، اینان را از ایران بیرون می‌کنند. این دوره‌ی تاریخی، به‌علت تهاجم فرهنگی و نظامی غرب به ایران، شباهت‌های زیادی به عصر کنونی دارد و می‌تواند به عنوان الگو مورد استفاده‌ی ما قرار گیرد. به همین علت غرب از اشکانیان کینه به دل دارد.

پس از یورش اسکندر_مقدونی به ایران در زمان داریوش سوم، (گرچه نوع این تهاجم از لحاظ تجهیزات و تدارکات آن زمان، مخدوش است) سلوکیان به مدت چند سال بر ایران حکومت می‌کنند و تلاش بسیاری در جهت تغییر فرهنگ_ایرانی صورت می‌دهند، اما با ظهور جریانی از قوم سِکاها ناکام می‌مانند. این جریان بعدها به اشکانیان مشهور می‌شوند. این زمان، مصادف با اوج‌گیری امپراتوری روم است.

امپراتوری_روم به صورت شورایی اداره می‌شد و «سزار»، «پومپِی» و «کراسوس» هر سه به عنوان اعضای شورای پادشاهی محسوب می‌شدند. سزار به عمق اروپا رفته و انگلیس را تصرف می‌کند. پومپِی به مصر رفته و شاه مصر را کنار می‌زند و خواهرش کلئوپاترا را به جای او حاکم مصر می‌کند. (این فرد، حاکم دست‌نشانده‌ی غرب در مصر می‌شود که در مواجهه با غرب، هیچ تغیری نداشته و در تاریخ آمده که از هریک از مقامات رومی که به دیدار او می‌رفت، فرزند دارد. این عمل در علوم سیاسی به استعمار_کلاسیک شهره است و امام خامنه‌ای از آن به استعمار_نو یاد می‌کنند. ذکر این نکته نیز لازم است که غرب، همزمان با حذف چهره‌ی طلایی اشکانیان، به برجسته‌سازی هخامنشیان و کلئوپاترا پرداخته است. زیرا از منظر آنان، کشوری که به تسخیر غرب درمی‌آید باید هم‌چون مصر در زمان کلئوپاترا باشد؛ و آنان را به گرمی و با آغوش باز بپذیرد نه هم‌چون اشکانیانی باشد مقابل تهاجم غرب مقاومت می‌کنند و آن‌ها را بیرون می‌رانند.)

شورای امپراطوری روم، به ژنرال کراسوس مأموریت داده تا به ایران یورش ببرد، اشکانیان را شکست داده و سرزمین‌های ایرانی که اسکندر مقدونی به سلطه خود درآورده بود را احیا کند. در مقابل نیز، شاه اشکانی به سردار سورنا که در ارمنستان حضور داشت فرمان می‌دهد تا خود را برای مقابله با کراسوس مهیا نماید. سپهبد سورنا در منطقه «حرّان» بعد از دیرالزور با ژنرال کراسوس می‌جنگد. (عجیب اینکه همین منطقه در عصر ما نیز میدان تقابل سنگین ایران و غرب است؛ جایی که داعش با حمایت و پشتیبانی کامل غرب، یورش برده و با مقاومت دلیرمردان مسلمان بیرون رانده می‌شود.) در اسناد تاریخی آمده است که کراسوس ۱۲۰ هزار نیرو با خود به همراه آورده بود در حالی که سپهبد سورنا تنها ۱۲ هزار نیرو به همراه داشت. سپهبد سورنا شکست سنگینی به امپراطوری روم می‌دهد به طوری که ۴۰ هزار تن از آنان کشته شده و ۲۵ هزار تن را اسیر کرده و به ارومیه امروزی منتقل می‌سازد. این شکست آرام آرام، زمینه‌های انحلال امپراطوری روم را فراهم می‌کند و این امپراطوری در چند دهه بعد فرومی‌پاشد.

آنچه لازم است در مورد روز کوروش بدانید را در کلیپ زیر می توان دید

 

دانلود

داستان نامگذاری روز کوروش چیست؟

 

دانلود

کوروش اسطوره ایران یا صهیونیسم؟!
 دست‌های پشت‌پرده‌ی کوروش‌پرستی

 چرا از بین شاهان، خادم یهود برجسته می‌شود؟
 شیمون_پرز پاسخ می‌دهد.

 

دانلود

و اما در آخر نظر استاد رائفی پور در مورد تاریخ هخامنشیان

 

دانلود

کانال اندیشکده مطالعات یهود

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 72

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ داستان های ساختگی و تخیلی روح ا... زم درباره هاشمی رفسنجانی و دیگر مسئولان نظام!

د اکتبر 30 , 2017
دانلود کانال مطالعات یهود برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 72

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...