آیا ابر‌های آسمان ایران به سرقت می‌روند؟/ وزارت خارجه پدیده ابر دزدی را پیگیری کند

اشتراک گذاری :

نودیها:عباس پاپی زادهدرخصوص احتمال ابر دزدی در تغییر اقلیم در ایران، گفت: درحال حاضر با تکنولوژی‌های موجود امکان تاثیرگذاری بر میزان بارش ابر‌ها وجود دارد، بنابراین بارور کردن ابر‌ها یکی از این تکنولوژی‌ها است؛ ضمن اینکه تغییر پتانسیل بارشی ابر هم یکی دیگر از تکنولوژی‌ها بوده و این مباحث پیچیده نیست.

نماینده مردم دزفول درمجلس شورای اسلامی افزود: برخی کشور‌های دنیا به تکنولوژی‌های خاصی در این حوزه دست پیدا کردند که اثرات آن هنوز برای ما مشخص نیست، ضمن اینکه درمسیر بارشی از دریای مدیترانه تا ایران ضخامت برف به شدت کاهش پیدا کرده و بارش به میزان بسیاری کم می‌شود؛ بنابراین تفاوت‌هایی درنقاط مختلف منطقه درخصوص میزان بارش وجود دارد.

وی با بیان اینکه تحمیل فشار برای افزایش بارش در منطقه‌ای به طورحتم سبب کاهش ظرفیت بارشی ابر در نقطه دیگری می‌شود، تصریح کرد: درحال حاضر وزارت امورخارجه باید با وفاق بین المللی این مسئله را پیگیری کند، به طور قطع هیچ کشوری نمی‌تواند با دانش و تکنولوژی بالا از پتانسیل بارشی به نفع خود استفاده کند؛ اما کشور‌های دیگر دچار خشکسالی شوند.

پاپی زاده ادامه داد: در رژیم حاکم بر رودخانه‌ها هم این مسئله وجود دارد، از این رو فرد در بالادست رودخانه نمی‌تواند تمامی آب رودخانه را برای مصارف خود در نظر گرفته و فرد دیگری در پایین دست دچار مشکل شود؛ بنابراین از وزارت امورخارجه انتظار می‌رود که این مسئله را در دستورکار پیگیری قرار دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با تاکید براینکه کشور‌ها از طریق سازمان بین المللی فائو مسئله تغییر اقلیم در مناطق مختلف دنیا را مورد توجه قرار دهند، گفت: احتمال دخالت کشور‌های دیگر در تغییرات اقلیمی کشورمان وجود دارد.

دانشجو

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 22

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آقای زیباکلام اول ادبیات فارسی یاد بگیرید

ش جولای 7 , 2018
نودیها:صادق زیباکلام به رسم مألوف و همیشگی، نسبت به دستگیری متهمان ابراز نگرانی کرده است و اینبار سلطان سکه مورد حمایت آقای استاد قرار گرفته است. این استاد دانشگاه تهران، در پیام توییتری‌اش، از واژه‌ای استفاده کرده است که معنای جمله را تغییر می‌دهد. وی برای نشان دادن رضایت و […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...