آیا با انتشار میزان حقوق مدیران موافقید؟

اشتراک گذاری :
نودیها:کمتر از یک ماه از زمان تصویب مصوبه انتشار عمومی “میزان حقوق و دریافتی مدیران کشور” می گذرد. مصوبه ای که تاکنون فراز  و فرودهای بسیاری را پیموده و موافقان و مخالفان خود را به دوئل فراخوانده است.
 
کمیسیون تلفیق در جلسه ۲۱ آذر ماه در تبصره ۵ بند الحاقی به لایحه برنامه ششم توسعه، دولت را مکلف به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران نمود و خواستار ایجاد امکان دسترسی به این سامانه برای نهادهای نظارتی و عموم مردم شد.
 
از همان روز اول، عبارت “و عموم مردم” در این مصوبه منتقدانی پیدا کرد و تعدادی از نمایندگان مجلس و دولتی‌ها نسبت به اطلاع  مردم از میزان حقوق دریافتی خود انتقاداتی داشتند و خواستار حذف این عبارت از مصوبه بودند.
این مخالفت ها در حالی است که طبق بررسی ها بیش از ۵۰ کشور جهان  نظیر آمریکا، انگلیس و حتی افغانستان از این شیوه برای شفاف و دوری از فساد اداری استفاده می کنند و مردم  می توانند به راحتی با وارد کردن اسم هر کارمند یا مسئول، به میزان دریافتی ماهیانه فرد مورد نظرش دسترسی داشته باشد.
 
 اما متاسفانه در ایران علی رغم اظهار تمایل مدیران اجرایی به شفافیت تاکنون این سامانه راه اندازی نشده و همچنان میزان دریافتی مدیران محرمانه تلقی می شود که این محرمانگی به وقوع اتفاقات ناگواری چون دریافتی های نجومی مدیران انجامیده است و حدود ۴۰۰ مدیر دولتی در این چندسال اخیر از ضعف نظارت و شفافیت سواستفاده کرده و مبالغ هنگفتی از حساب بیت المال برای خود برداشته اند.
 
 
باتوجه به اتفاقاتی که در حوزه پرداخت‌های نجومی به برخی مدیران دولتی شاهد بودیم، آیا به نظر شما راه اندازی سامانه انتشار حقوق مدیران می‌تواند موجب جلوگیری از فسادهای اداری در کشور شود؟
 مشرق
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

«خیانت» شاه‌بیت سینمای بی‌سوژه

ی ژانویه 8 , 2017
نودیها:در دهه‌های اخیر صدها فیلم اجتماعی با محوریت انعکاس مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه ساخته شده که در این میان موضوع «خیانت» از بقیه آنها پر رنگ‌تر است. بی‌تردید بازتاب معضلات اجتماعی بخصوص وقتی فراگیر می‌شوند، ناشی از حقایقی است که در سطح جامعه (رسمی یا غیررسمی) جریان دارد. با چنین […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...