آیا خودارضایی باعث کوتاه شدن قد میشه؟

اشتراک گذاری :

پرسش و پاسخ – خودارضایی

دوستان عزیز به راهکارهای افزایش قد در طب سنتی به صورت متنی و کلیپ در این مورد رو از اینجا حتما ببینید. در پست پیشنهادی بعد از کلیپ به صورت کامل در مورد افزایش قد در طب سنتی توضیح داده است.

حتما به لینک بالا که در زمینه افزایش قد هست مراجعه کنید.

 

به نام خدا – کاربر: ایا جق زدن (خودارضایی) باعث میشود که قد ما بزرگ نشود ؟ – جواب در ادامه.

 

جواب : به نام حق.

 به صورت غیر مستقیم ممکنه خودارضایی به دلیل اینکه مخصوصا در سن رشد قدرت و نیروی بدن شما را که باید صرف رشد بشه میگیره! پس، غیر مستقیم ممکنه تاثیر داشته باشه.

اما به صورت غیر مستقیم نمیتونیم بگیم خودارضایی در قد تاثیر داره بلکه برای قد عوامل مهمی مثل وراثت، تغذیه، ورزش و… تاثیر داره.

 

عده ای از دوستان بدون توجه به عوامل رشد قد و مسایل مربوط به آن فقط مسئله رو منوط به ترک گناه خودارضایی میدونن و این اشتباهه. این که با ترک خودارضایی مشکل قدمون حل میشه ؟؟؟ از سوالات رایج عزیزان و کاربران است که سوال غلطی است که در بالا توضیح دادیم غیر اینکه مضرات بسیار این گناه را نباید فراموش کرد و باید دانست که هر گاهی تصمیم به ترک گرفته بشه بدون این که بدانیم چقدر از مضرات احتمالی کم بشه یا نشه، جلوی ضرر را گرفته ایم، این مهم است.

این گناه مضرات بسیار روحی هم داره فقط مسئله جسمی نیست. ممکنه از ترک و اینکه چقدر موثر هستش بپرسید به هر حال باید ترک بشه زیرا هر وقت ترک صورت بگیره مفیده و امید میره که اثرات منفی ای هم اگر داشته رفع بشه که اگر رفع هم نشه جلوی ضرر بیشتر رو باید گرفت.

دوستان خیلی سوال میکنند اگر فلان کار و بکنم یا نکنم قدم بلند میشه؟ اگر ترک کنم یا انجام بدم قدم بلند میشه یا نمیشه ؟

 

خواهشا دقت کنید! خواهشا دقت کنید!

 

رشد قد به عوامل مختلف ژنتیکی، موروثی، تغذیه ای و… بستگی داره پس لطفا هی سوال نپرسید.

 

 

 
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 106 میانگین: 4.1]

Related Images:

Visits: 11873

مرتضی - مدیر اصلی

103 thoughts on “آیا خودارضایی باعث کوتاه شدن قد میشه؟

  1. سلام اقای دکتر من ۱۴ سال دارم قدم ۱۵۹ هست و از قدم راضی نیستم لطفا بگین چطور کمی قدم را کوتاه تر کنم یا قدم را همین جا نگه دارم من از ۶ سالگی در رشته ی ژیمیناستیک شرکت میکرم هنوزم که هنوزه دارم ادامه میدم شاید این دچار درد من هست شایدم نه چیکارکنم من منتظر جوابتون هستم با تشکر

  2. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام این سوال تخصص ما نیست

  3. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام کوتاهی به عوامل بسیاری بستگی داره به دنیال و تزریق و هورمون نرید.

  4. سلام ببخشید من ۱۴ سالمه قدم ۱۶۰ است ممکن است که به خاطر خود ارضایی قدم کوتاه مانده
    در ضمن من کم کاری تیروئد هم دارم

  5. سلام من ۱۶ سالمه و قدم ۱۷۶ هست و میخواهم به ۱۸۵ برسانم و یکی از مهمترین خواسته های زندگی‌ام هست اگه میشه آقای دکتر منو در این زمینه راهنمایی کنید ممنون میشم ❤

  6. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    با عرض سلام و ادب. اراده اراده اراده … اگر انسان بخواد و چند با سعی کنه حتما میشه خیلی راحت این کار و ترک کرد.

  7. آقای دکتر چند وقت باید این کار را ترک کنیم تا قد رشد کند؟

  8. آقای دکتر می خواستم ببینم اگه تاثیری بر قد داره آیا بعد از ترک آن برطرف میشه و رشد ادامه پیدا میکنه یا برای همیشه همین طوری هست و قد کوتاه میشه،؟؟؟

  9. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    جواب : در بالا هم عرض کردیم این میتونه از عوامل غیر مستقیم باشه و تاثیراتش هم می تونه بعد از ترک کم یا ازبین بره اصولا در تاثیرات غیر مستقیم باید ببینیم شرایط فرد چطوره شاید اصلا در موردی هیچ تاثیر منفی نداشته باشه در موردی داشته باشه منتهی در کل آدم عاقل کاری که هزاران ضرر داره رو انجام نمیده

  10. آقای دکتر سلام حاجی ناموسا ۱۵سالمه قدم ۱۷۰هست می‌خوام ۱۸۰بشم چه گوهی بخورم ؟

  11. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام برای بلند قد شدن سرچ کن طب سنتی راههایی داره لطفا با دقت بخون

  12. سلام اقای دکتر من ۱۵۹سانت قد و ۱۵سال و هفت ماه سن دارم،اصلا از قدم راضی نیستم و بزرگترین خواسته ی زندگیم اینه که به ۱۷۰ سانت برسم.لطفا راهنماییم کنین تا چجوری قدم رشد کنه؟

  13. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام دوست عزیز باید به متخصص مراجعه کنید

  14. من ۱۳ سال و۱۰ ماه هستم قدم ۱۷۲ . چون رشته ی ورزشیم والیباله حداقل باید ۱۹۰ بشم . به نظر شما ۱۹۰ میشم . لطفا پاسخ بدین..

  15. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    این در تخصص ما نیست.

  16. سلام
    من حدود نه ماه بود که به این مرض مبتلا بودم
    به محض اینکه فهمیدم روی قد تاثیر داره
    شروع به ورزش کردم و هر روز پروتین میخورم
    الان هم میخوام ۱۴ سالگی را کامل کنم یه ماه بعد
    ایا با ورزش و پیاده روی دوباره قد من بلند میشه
    من از همون زمانی که شنیده بودم ترکش کردم
    لطفا جؤاب من بدید

  17. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام ما قبلا هم گفتیم هر نوع تاثیری به هر حال پس از ترک می تواند یا ازبین برود و یا خیلی کم بشود ولی فرض بر اینکه اصلا تاثیر از بین نرود باید ادامه داد؟؟ مطلب دیگر اینکه مراقب باشید در دام این کهحالا قدم میخواهد بلند شود و سراغ انواع و اقسام دارو ها بروید هم باشید. قد هر کسی به عوامل متعددی بستگی می تواند داشته باشد مثلا گاهی کسی ژن خانوادگی دارد که قد کوتاه است به هر حال نباید توقع یک قد بلند آن چنانی داشته باشد به صورت کلی خیلی روی این مسئله قد حساس نشوید.

  18. ایا بعد از ترک خودارضای قدم به حالت اولیس بر میگرده من حدود ۱۳ ساله و ۱۲ ماه هستم و شکر به بلوغ زود رس دوچار نیسم ایا مانند اول میشم و اینکه من نه ماه به این مرض مبتلا شده بودم
    و در ۱۴ سالگی بالغ رسیده ام

  19. میخواستم بگم که ایا واقعا اگر ادم به بلوغ زودرس مبتلا نباشه و هر صبح شیر و تخم مرغ را صرف کنه و من هم سن من ۱۴ است یعنی تازه میخوام پانزده بشم و ریسمان بازی و حرکات کششی
    قدم بلند میشه

  20. و اینکه من زینتیک هم قد ما بلند است

  21. سلام من ۵ ماه این کار رو میکردم بعد الان مضراتش رو فهمیدم هست ترک کردم قدم ۱۶۰ آیا بعد از ترک قدم بلند میشه چون مدت زمان زیادی نبود که اینکار میکردم

  22. سلام اقای دکتر من ۱۵سالم هس و خود ارضایی نمیکنم فقط بعضی وقتا به اندازه ی یه قطره از این اب می ره حالا نمیدونم این چیه ولی من اصلا خود ارضایی نمیکنم و بعضی وقتاهم هفته ای یکبار هم این خودش داخل خواب به اندازه ی یه قاشق تخلیه میشه خواستم ببینم اینا ایا مضراتی دارن یا نه؟

  23. سلام‌من‌۱۷سالمه‌قدم۱۷۰یکسال‌به‌این‌مرز‌مبتلا‌شدم‌اگه‌ترک‌کنم‌رشد‌قدم‌ادامه‌دارد

  24. ╰━═━⊰❀❀AMIR⊱━═━╯ گفت:

    با سلام قدمت همه دستاندر کاران این ساعت مطالب بالارو خوندم ولی بنده قبول ندارم من ۱۶ سالمه اما از اونجایی میدونم تا پارسال قدم از همسنای خودم کوتاه تر بود و هر کی این کارو میکرد قد بلند بود منم چند وقته حدودا ی سال این کارو میکنم و قدم داره بلند میشه انا شما چیز دیگه میکین میشه بیشتر راهنمایی کنین ؟

  25. سلام من ۲سال میشه خودارضایی میزنم میخوام ترکش کنم۱۳سال و۲ماه دارم آیاآقای دکتراگه ترکش کنم قدم بلندمیشه؟الان قدم۱۶۳است

  26. سلام. من قدم ۱۶۷ و ۱۴ سالمه اگه خود ارضایی رو ترک کنم باز هم میتونم رشد کنم؟

  27. محمدحسین گفت:

    با سلام و عرض ادب خدمت اقای دکتر بنده ۱۴سال دارم و قدم۱۷۰سانتی متر است ایا میتوانید مرا راهنمایی کنید تا حداقل قدم را به۱۸۰سانتی متر برسانم در ضمن من کمی خود ارضایی داشته ام

  28. آیا خود ارزایی قد آدم رو بلند میکنه

  29. سلام خسته نباشید من ۱۴ سنمه ۱۵۴ قد دارم دکتر گفت برید امپیول هورمون بزنید نزدم و هورمون کامل نبود نصف شیشه بود
    میخواستم بدونم قدم بدون هورمون رشد میکنه؟

  30. سلام من ۱۸سالمه قدم ۱۶۵ رزمی کار میکنم ایا تا ۱۷۰ میرسم

  31. سلام خسته نباشید..آقای دکتر من۱۸سالمه خودارضایی زیاد انجام میدادم الان خیلی کمترش کردم قدمم۱۷۳هست با ورزش و ترک خودارضایی بلندتر میشه؟

  32. سلام به همه دوستان عزیز قد ارتباطی با خود ارضایی ندارد خود ارضایی گناه اما دیگر انجام نشود بهتراست.

  33. سلام با عرض ادب.آقای دکتر می خواستم بدونم آیا خود ارضایی بر رشد قد تاثیر داره یا نه؟یعنی باعث میشه که رشد قد متوقف بشه یا کوتاه بشه؟

  34. سلام اقا ی دکتر من نزیک ۱۴ هستم و ۳ ماه مونده برسم اگه من خود ارضایی رو ترک کنم و هر شب عصاره پای مرغ بخورم چه قدر قدم بلند میشه

  35. اخای دکتر سلام من خود ارضایی رو زیاد میکنم وه نمی تونم تر ک کنم من الان نشدم ۱۳سال خود ارضاییرانجام میدم اب منی ازبدنم خارج میشه من نموتونم تر کش کنم وه من میترسم که بر رشد قدم تاعسیری داشتهرباشه

  36. چه دکتر مادرسگی هستی

  37. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام نگران نباشد. عزیز جان جوابت رو بالاتر یا پایین تر دادم!!

  38. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام علی جان! نه آبهایی که غیر ارادی و معمولا بعد از ادرار خارج میشن و آبهایی که در خواب خارج میشن، طبیعی هستند و هیچ ضرری هم ندارند. فقط بعد از جنابت در خواب همین اتفاقی که برات در خواب میفته برای نماز باید غسل کنی که اگر جسنجو کنی توی سایت مرجعت هست.

  39. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام پست رو با دقت بیشتری بخونید.

  40. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام امیر جان این حرفی که میزنی توهمی بیش نیست. رابطه غیر مستقیم بین جلق زدن و قد وجود داره که کوتاهی قد از نتایج اونه نه بلندی قد، فدات شم.

  41. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام این در تخصص ما نیست اینجا مشاوره داده میشه. اما مراقب هورمون و اینها باشید. حتما با متخصص مشورت کنید در این مورد از طب سنتی هم جستجو کنید.

  42. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام و عرض ادب. نه این فکر غلط و اشتباهی هستش و پایه علمی نداره

  43. سلام من پسر هستم و ۱۵ سال دارم و دروازبان هم هستم قدم ۱۸۰ هستش من خیلی وقته خود ارضایی رو گذاشتم کنار و قدم رشد کرده و حتی هیکلی شدم آیا به خاطر ترک این عادت زشت بوده

  44. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام توحید جان قبلا هم توضیح دادیم این مساله به صورت غیر مستقیم میتونه توی رشد موثر باشه.

  45. سلام اقای دکتر بعد از دست کشیدن از این کار رشدمون بر میگرده ؟؟؟

  46. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام به فرض محال اصلا هیچکدوم از مسایل درست نشه، آیا باید باز هم ادامه داد؟؟!
    بارها قبلا گفته ایم این گونه مسایل این قدر نسبی هستش و در مورد آدمهای مختلف با شرایط مختلف فرق داره نمیشه حکم واحد صادر کرد.

  47. اقای دکتر سلام عرض میکنم خدمت شما و واقعا از شما تشکر میکنم. واقعا زحمت بسیاری کشیدین اگه میشه لطفا جواب منو بدین خیلی نگرانم. من میگم گور بابای قدم گور بابای زن ایندم. اینو میخوام بگم اگه این کارو نکنم خدا منو میبخشه؟خیلی ناراحتم به خدا دارم دیوونه میشم خیلییی کار سختیه ترک اون ولی خیلیم ناراحتم که خودارضایی میکنم فکر میکنم خدا منو نمیبخشه میدونم شما کاری از دستتون برا من بر نمیاد فقط نمیتونم به کسی این موضوع رو بگم اومدم به شما بگم که فقط شما حداقل دلداریم بدین با یکی دردودل کنم. خدا منو ببخشه واقعا

  48. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام داداش جون! به خدا قسم اگر نا امید از رحمت خدا باشی به خودت و به خدا ظلم کردی. هیچکس اجازه نداره نا امید از رحمت خدا باشه. بزرگترین گناه در نگاه مولا علی علیه السلام نا امیدی است. توصیه بزرگانه که زیاد صلوات بفرستیم و توسل کنیم و این ارتباط و در هیچ شرایطی قطع نکنیم. تا ان شالله امام حسین علیه السلام و ازهمه مهم تر امام زمان عج دست ما رو بگیره از منجلاب گناهی که هر کدوم یه جوری درگیرشیم در بیایم.

  49. سلام اقایی دکترواقعازحمت بسیارزیادی میکشین وخسته نباشین واقعازحمت های شماقابل درک هست برام اقایی دکترواقعابه شمادراین راه احتیاج دارم خواهشن میشه کمک وراه حل وجوابش روبهم بگین ممنون میشم من میثم هستمقدم۱۷۳هس ووزنم۶۰کیلوسنم هم۱۹سال و۱۰ماه هس خیلی وقته خودارضایی میکنم میخوام بدونم اگه بزارمش کنارقدم بازم رشدمیکنه ارزومه که۱۸۰یا۱۸۳بشم البته قدپدرومادرم کوتاه نیس پدرم۱۸۳هس میخوام بدونم باکنارگذاشتن میشه قدم بلندبشه ممنون میشم جواب بدین

  50. سلام من ۱۵سالم و قدم ۱۵۰سانتی مترع چه راه هایی برای افزایش قد پیشناهاد می کنید

  51. سلام آقای دکتر واقعا خیلی زحمت میکشید خیلی ممنون من در۱۵سالگی هستم قدم من ۱۶۲هستم و الان یک سال هست حق میزنم آیا اگر کنارش بگذارم قدم به ۱۸۲میشه خواهشمندم جواب بدین ممنون

  52. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام و عرض ادب اینجا پاسخ دادیم و همچنین راهکارهای افزایش قد رو هم گفتیم :

    پاسخ اینجا

  53. سلام من چهار ماه است که ۱۴ ساله شدم خود ارضایی میکردم و ترک کردم الان قدم ۱۷۰ است و تغزیم و خوابم و بسکتبالیست هستم و همه چی خوبه به نظر شما تا ۱۸۵ رشد خواهم کرد. و در خواب که هستم از بدنم اسپرم خارج می‌شود آیا رشد خواهم کرد یا بالغ شدم و رشد دیگه نمیکنم البته مو صورت و بدن ندارم و کمی هم جوش مممنون

  54. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام ظاهرا رشد قد تا ۱۶ و تا ۱۸ سالگی ادامه دارد. ارضاء شدن در خواب طبیعی هستش و ایرادی نداره.

  55. سلام آقا دکتر من ۱۶ سال و ۶ ماهمه ولی قدم ۱۵۰ چیکار کنم قدم بلند شه
    قدم پدرم ۱۵۴ مادرم ۱۴۵
    خودارضایی میکنم میتونه باعث شده باشه قدم رشد نکنه در ضمن حدود دو ساله رشته ورزشی کشتی و دارم ادامه میدم

  56. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    با سلام عرض ادب پایین توصیه هایی شده
    در اینجا

  57. با سلام و عرض ادب
    من از سن ۱۳ سالگی دست ب خود ارضایی زدم تا الان ک ۱۴ سالم است.من در ی هفته ۲ و ۳ بار خود ارضایی انجام میدادم الانم قدم ۱۶۳ است.میخاستم بدونم آیا قدم خیلی ازش کم شده یا اگ دیگ انجام ندهم بازم قدم رشد میکنه.خواهشا ب سوالم جواب بدید با تشکر از شما و سایت خوبتون

  58. سلام من ۱۲ سالمه قد پدرم ۱۸۸ و مادرم ۱۶۲ هستش ۱ ماه بود خود ارضایی میکردم ولی سریع ترکش دادم قدم الان ۱۵۰ هستش ولی بابام میگه یهویی قد میکشی میخواستم بدونم قدم اندازه بابام میشه یا حداقل اندازه دایی هام که اونا هم ۱۸۵ هستن

  59. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام ان شالله که میشه به این لینک هم مراجعه کنید

  60. محمد ایلیا امینی گفت:

    سلام اقای دکتر من ۱۵ سال سن دارم تا یک سال قبل قدم خوب رشد می‌کرد در همون زمان هم خود ارضایی میکردم ولی الان قدم اصلا رشد نکرده و خیلی نگرانم من برای ۳ سال یا۲ سال هر روز خود ارضایی میکردم الان هم هم الارژنین میخوام هم اپو ویتال و میخوام ترک کنم به نظرتون رشدم میکنم و بعد از چند روز ضررات کم میشه ؟

  61. سلام به همگی بنده ۱۳سالمه و قدم ۱۵۰ هست ..من باچند تا رفیق بد گشتم و حددود یک ماه خود ارضایی کردم و اصلا نمیدونستم خود ارضایی ضرر داره و باعث کوتاهی قدو هزار مرض دیگه میشه ..الان میشه بگید که واقعا به خاطر خود ار ضایی کردنم قدم کوتاه میشه و ایا به خاطر خود ارضایی کردنم ریزش مو داره چون من ریزش مو دارم به خاطر همین خود ارضایی کردنه؟ وایا یک ماه خود ارضایی بازم عوارض داره …چون من ترک کردم و دیگه ارضابی نمیکنم توررررا خدا جواب بدین که قدم به خاطر خود ارضایی کوتاه میشه و موی سرم هم به خاطر ریزش کچل و تاس میشم؟؟؟؟ خواهش میکنم یه دکتر یا متخصص،یا مشاوره جواب بده چون دارم دیوونه میشم …خیلی ممنون.

  62. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    با سلام و ادب
    کسانی که توی سن رشد هستند باید بدونند عوامل بسیاری بر رشد قد موثره مثل ژنتیک خانوادگی، مثل تغذیه و ورزش و هزار عامل دیگه که قاعدتا ژنتیک یکی از عوامل مهمه ما بارها قبلا هم اینجا گفتیم خودارضایی وقتی مداوم باشه و طرف در سن رشد خدای نکرده مداومت داشته باشه ممکنه از عوامل غیر مستقیم در قد و اینا باشه به دلیل ضعفی که در بدن فرد ایجاد کرده. در مورد شما موضوع فرق میکنه شما مدتی درگیر بودید و ترک کردید. اگر مسایلی مثل قد و ریزش مو داشته باشید به مسایل دیگه ربط داره. توصیه های طب سنتی و اسلامی در این مورد(قد) رو هم بخونید. یکی از مسایلی که قبلا هم بسیار گفتیم بیشترین نگرانی ما در مورد خودارضایی گناه بودن و مسایل روحی هستش و مسایل جسمی در درجه دوم قرار داره.
    موفق باشید.

  63. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام و عرض ادب
    من دکتر نیستم مشاورم
    دوست عزیز! کوتاهی قد عوامل مختلفی داره از جمله ژنتیک کسی که از جهت ژنتیکی قدش کوتاهه با کسی که بلنده فرق دارن.
    خودارضایی در سن رشد وقتی به صورت عادت در بیاد از عوامل غیر مستقیمی میشه که توی رشد ممکنه تاثیر منفی بذاره ولی مشکل قد هزار تا عامل دیگه هم میتونه داشته باشه. حتما با یک پزشک طب سنتی یا مدرن باید مشورت کنید. توصیه های طب سنتی و اسلامی هم در این پست بالا موجوده.

  64. سلام قدم ۱۶۷ است و حدود سه سال و یه طور میانگین ۳ روز یک بار خود ارزایی میکنم و الان میخرم ترک کنم آیا ترکش موجب میشه قدم بلند تر بشه؟

  65. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام توی همین پست کاملا توضیح دادیم

  66. سلام من هم بسکتبال کار میکنم هم والیبال اما قدم شیش ماه بلند نشده
    و متاسفانه خودارزایی هم انجام میدادم
    آیا اینکه قدم مدتی بلند نشده به خاطر اینه
    که خودارزایی انجام میدادم

  67. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام قبلا هم عرض کردیم خودارضایی در سن رشد میتونه یکی از هزاران دلیل کوتاه ماندن قد باشه اما دلایل بسیار زیاد دیگه هم موثره در پست بالا اشاره کردیم کجا تحقیق کنید

  68. سلام اقای دکتر خسته نباشید من پسری هستم و۱۷۰قدم هستم میخواستم بدونم کوتاهه یا طبیعی در این سن واینکه اقای دکتر من حدود سه سال است که دچار خودارضایی شدم ولان در ترکش هستم میشه فقط بگید که اگر ترکش کنم در قدم مشکلی پیش نمیاد یعنی قدم رشدش متوفق نمیشه؟؟؟
    باتشکر

  69. سلام من ۱۵ سالمه و یک ساله خود ارضایی میکنم و ریش من هم کمی بیرون زده و من نا امیدم قدم ۱۶۵ است ایا اگر ترک کنم قدم بلند میشه

  70. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام کوتاهی و بلندی قد عوامل مختلف زیادی داره که یکی از عوامل غیر مستقیم در سن رشد میتونه خودارضایی باشه البته که ترک خودارضایی فواید بسیاری زیادی داره برای قد راهکارهای طب سنتی و اسلامی رو جستجو کنید.

  71. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام کوتاهی قد عوامل بسیاری میتونه داشته باشه که باید اگر فکر میکنید مشکل قد دارید اقدام کنید از جمله جستجو کنید که آیا قد شما طبیعی هست یا نه؟ ضمن اینکه عوامل ژنتیک و … هم هست خودارضایی از عوامل غیز مستقیم مخصوصا در سن رشد هستش و ترکش فواید بسیاری داره. راهکارهای طب سنتی و اسلامی در مورد قد رو هم میتونید جستجو کنید.

  72. سلام عرض ادب آقای دکتر ببخشید من ۱۶ سالمه و قدم ۱۶۰ و وزنم ۵۲ است میشه منو راهنمایی کنید تا قد بلند شوم من گه گاهی هم خودارضایی میکنم لطفا لطفا من را راهنمایی کنید که قدم را بلند کنم.من منتظر پاسخ شما هستم خیلی ممنون.

  73. سلام من ۱۶سالمه و قدم ۱۶۵هست آیا بازم رشد میکنم

  74. سلام آقا دکتر من ۱۴ سالم است و قدم ۱۵۰ است از قد خودم راضی نیستم چگونه می شود قد را بلند کرد

  75. سلام من قدم ۱۹۵ هست ۱۶ سالمه امکان داره قدم بالای دومتر بره؟

  76. سلام تروخدا کمکم کنید من الان ۱۵ سال سن دارم دارم میرم تو ۱۶ سال کلاس دهم هستم قدم ۱۵۷ همیشه تو مدرسه مسخرم میکنن بعضی از دوستام مسخرم میکنن و من خیلی زجر میکشم بنده خودارضایی میکنم و کاملااز این موضوع بیزارم حالم خیلی بده ب هر دری میزنم ب بن بست میخورم هربار ک خودارضایی میکنم حاله روحیم ب شدت بهم میریزه خواهش میکنم کمکم کنید از این باتلاق در بیام

  77. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام علی جان!
    در مورد قد و راههای بلند تر شدن قد راههایی در طب سنتی و طب اسلامی وجود داره توی همین پست لینک دادیم. البته ممکنه قد کسی از یه حدی بلند تر نشه و اصطلاحا کوتاه قد باشه. این که گفتی یه سری از دوستان مسخره میکنن این نشون دهنده اینه که چقدر اون ها نگاه کئتاه بینانه ای دارند ذهن و فکر کوتاه قد بده نه قد کوتاه. قد کوتاه یه ویژگی ای هستش که ممکنه برخی داشته باشند و ایرادی هم نداره این تفاوت بین آدمها دنیا رو زیبا میکنه اما ذهن کوتاه قد و فکر ضعیف باعث شرمساریه.
    ما با ارتباطمون با خدا، منظور از ارتباط هم نماز و… و هم رفاقت با خداست. خدا رفیق و دوست خوبیه ما اگر لحظه به لحظه باهاش در ارتباط باشیم باهاش حرف بزنیم هر وقتی که شد باهاش صحبت کنیم باهاش ارتباط داشته باشیم قوی میشیم حالمون بهتر میشه.
    نا امیدی بزرگترین گناهه امید داشته باشیم.

  78. سلام اقای دکتر

  79. سلام اقا مرتضی بنده بسیار خوشحال شدم که هنوز کسانی مثل شما هستن که به مشکلات مردم اهمیت میدن امیدوارم خودتون و خانوادتون در پناه خدا باشید.بنده چهارده سالمه و ۱۶۴ سانت دارم از امروز این عمل زشت را کنار میزارم به یاری خدا که اگه تاثیر غیر مستقیم داش

  80. سلام آقای مرتضی مشاور عزیز لطفا جواب منو بدید
    من مطلب بالا رو چند بار با دقت خواندم و فهمیدم خودارضایی گناهه درست
    ولی فقط یه سوال داشتم خودارضایی ربطی به رشد قد داره ؟؟

  81. لطفا جواب را زود تر بگویید
    مرسی ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

  82. جواب ما را بگویید

  83. چه چیز مقوای بخورم تا رشتم مثل قبل شه لطفاً کمک کن

  84. سلام مشاور عزیز که برای ما وقت میذارید و استرس ما هم کم میکنید.من از سن سالگی درگیر این موضوع شدم و الان هم دارم یک پسر ساله ی کامل میشوم من تا امروز این عادت زشت را کنار گذاشتم.قدم۱۶۵و وزنم۶۳میخواستم بدونم قدم به۱۸۰میریسه؟؟؟!راستی سبیلامم در اومده از موقعی که خودارضایی میکردم.لطفا جوابم را زود بدید شبانه روز دارم فکر میکنم دیگه خسته شدم.با تشکر،،

  85. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    با سلام و عرض ادب دوست عزیز ما هم در پست و هم در جواب سوالات بارها توضیح دادیم. بلند شدن قد به عوامل مختلفی بستگی داره عوامل ژنتیکی ، عوامل تغذیه ای و چندین و چند عامل دیگه. این حساسیت ها در مورد قد رو کنار بگذارید. توضیه های هم برای قد و رشد در طب سنتی و طب مدرن وجود داره اما به هرحال هر کسی تا یه حدی رشد می کنه. فکر کردن و عصبی کردن خود چه فایده ای داره.سبیل در آوردن یا نیاوردن ربطی به خودارضایی نداره. خود ارضایی یک مشکل و یه گناهی هستش که باید ترک بشه اما قد و مسایل دیگر رو باید بدون حساسیت و از جاهای دیگری پیگیری کرد مثلا کسی در خانواده ای هستش که قد همه کوتاهه چه توقعی داره قدش خیلی بلند بشه شاید هم بشه یعنی ممکنه کسی بر خلاف اطرافیان و خانوادش قدش بلند تر بشه و ده ها عوامل دیگه.

  86. لطفا جواب بدید خیلییییی نگرانم

  87. آقای دکتر جواب من رو بدید

  88. سلام من الان۱۵سالمه قدم۱۵۰هست نزدیک یک ماه که این کار کثیف را کردم الان فهمیدم که این کار ضرر داره قدم قبل از اینکار هم کوتاه بود در پاهام حس میکردم که می‌خوام قد بکشم این کار که انجام دادم باعث کوتاهی قدم هم میشه یا نه؟؟؟

  89. سلام

  90. رسول بیگدلی گفت:

    سلام ببخشید من خودارضایی می کنم و قدم انگار داره کم میشه چی کار کنم بعدش من دروازه بانم چهر چقدر هم تمرین می کنم قدم بلند نمیشه به خاطر چیه

  91. مرتضی - مدیر اصلی گفت:

    سلام مخلصم

  92. سلام من پسر هستم ۱۵ سلمه قدم ۱۷۴ هست برای رشد قد چه کار کنم؟

  93. سلام آقای دکتر ببخشی من پدرم قشنگ دو متر قدشه ولی من دوازده سالمه خیلی کوتام باید چه کنم

  94. سلام آقای دکتر ببخشید من ۱۶ سال و ۹ ماهمه و قدم ۱۸۰ هستش می خواستم بدونم که آیا می تونم تا ۲۰ سالگی ۱۸۳ بشم. پدر و مادرم کوتاهند اما ژنتیک من به داییم رفته که اونم قدش ۱۸۴ یا ۱۸۵ هستش.عکسی که در سال گذشته از خود دیدم فهمیدم که من حدود شیش الی هفت سانت رشد کردم. یعنی امیدی هست برای قد مورد نظرم؟ تغذیم هم خوب هستش و ورزش هم به طور متوسط دارم. ممنون میشم پاسخ بدید.

  95. سلام خودارضایی چه قدر در قد تسیر دارد

  96. همه این جا می خوان قدشون بلند بشه من قدم ۱۵۵ یا ۱۶۰ نمیدونم می خوام قدم کوتاه بشه

  97. سلام اقای دکتر جق زدن قد بلند میکنه یا کوتا

  98. سلام ایا خود ارضایی هفته ای یکبار باعث کوتاهی میشه

  99. من ۱۵ سالمه قدم ۱۸۰ است آیا به ۱۸۵ میرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود تلاوت تصویری مصطفی اسماعیل سوره حجرات - قدیمی

پ اکتبر 15 , 2015
نوروز ۹۰ این تلاوت به مدت ۴ دقیقه و ۴۳ ثانیه از استاد مصطفی اسماعیل و سوره حجرات است. البته تصویر بسیار قدیمی است؛ اما عاشقان قرآن و دوستداران مصطفی اسماعیل حتما لذت خواهند برد.   دانلود با حجم ۳.۴ مگابایت از لینک مستقیم دانلود با حجم ۳.۴ مگابایت از […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...