آیت‌الله صدیقی امام جمعه موقت تهران: دشمن را با حمله به شورای نگهبان و مجلس خبرگان نباید شاد کرد

اشتراک گذاری :

خبرگزاری تسنیم: امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه شورای نگهبان و مجلس خبرگان سنگرهای عمود امنیت کشور هستند گفت: با حمله به این نهادها نباید دشمن را شاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نمازجمعه این هفته تهران ضمن دعوت خودش و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: حریم الهی به تقوای حق تعالی که عالی‌ترین مرحله تقوا، تقوای الهی است، باید مورد توجه قرار گیرد. تقوا از آتش جهنم و فتنه و نیز تقوا از خسارت‌های دنیوی و اخروی لازم است. لیکن تقوای الهی این است که انسان عالم محضر خداست و ادب محضر خدا را در خلوت و جلوت حفظ کند.

وی به هفته دولت اشاره کرد و افزود: توجیح نامگذاری این هفته به نام هفته دولت هم تجلیلی از دو شهید والامقام، الگو، اسوه، دو عبد صالح، دو خدمت‌گذار، دو انسان بی‌غرور و تکبر و دو انسان بی‌تکلف است.

خطیب نمازجمعه امروز تهران اضافه کرد: شهیدان رجایی و باهنر انسان‌هایی مردمی، ساده‌زیست معتقد به خدا و آخرت، ولایت مدار به معنای واقعی کلمه و انسان‌هایی نظام‌مند در نظام ولایی بودند. شهیدان رجایی و باهنر چه هنرمند بودند که عمرشان را با خدا معامله کردند و خونشان را هم خدا خرید که در این معامله عزت دنیا و آخرت را همراه خود بردند. ای کاش همه مسئولان بدانند که این مسئولیت گذراست و به گونه‌ای مسئولیت را ایفا کنند که به جای نشان دادن خدا، خدا را نشان دهند تا بقای الهی پیدا کنند، چون شهیدان و باهنر و رجایی در آزمون های بزرگ الهی نمره ممتاز اخذ کردند و کارنامه خدمتی‌شان با خون ذلال‌شان امضا شد و به خیل شهیدان راه توحید پیوستند، دولت‌های بعدی سعی می‌کنند که در همان خط باشند.

آیت‌الله صدیقی به تقارن هفته دولت با میلاد امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: این تقارن به ما نوید امید می‌دهد که عنایت حضرت رضا(ع) شامل همه مسئولان و مسئولان اجرایی بشود و بتواند امسال برای مردم این باور را ایجاد کند که اینها تشنه قدرت نیستند، بلکه عاشق خدمتند و این عنایت حضرت رضا(ع) را می‌طلبد.

وی اظهار داشت: ما از زحمات دولت محترم در ابعاد مختلف که مشغول کار و تلاش هستند سپاسگذاریم. قدمی در مهار تورم و مهار نوسانات ارزی برداشته شده که قدم مثبتی بوده و جای تقدیر و تشکر است. طرح سلامت و بهداشت عمومی از کارهای برجسته و تابلوی زیبایی است که برای این دولت قالب عرضه و گفتگو است.

امام‌جمعه موقت تهران به موضوع هسته‌ای ایران اشاره کرد و افزود: مسئله هسته‌ای را که طرف مقابل بنا براین داشت که طولانی کند و هشدارهای حکیمانه رهبر بصیر که مصداق بارز یک مومن و هشدارهایش به موقع است و در زمان خودش قرار می‌گیرد این توطئه دشمن را برای طولانی شدن مذاکرات ناکام گذاشت. اینکه دولت توانست بالاخره موضوع هسته‌ای را به جایی برساند و از این حالت فرسایشی بیرون بیاورد، جای تقدیر است.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: باید در زمینه دو سه اولویت اهتمام بیشتری را مردم از مسئولان امر به نظاره بنشینند. دشمن در پس تحریم طراحی نفوذ دارد، هم در عرصه سیاست آنچه را که موجب فتنه درسال ۸۸ شد همان شعارها و القای همان تزلزل‌ها و سوءذن‌ها از سوی دشمن مشاهده می‌شود که اینها علائم خوبی نیست.

وی با بیان اینکه طراحی دشمن این است که جامعه ما را در عرصه سیاسی دچار دوقطبی، چالش و چندقطبی، به خصوص در مقطع انتخابات بکند، تأکید کرد: البته در عرصه فرهنگ نیز آنها از دیرباز در مقابله با فرهنگ انبیاء از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و امروز هم تمام سعی آنها این است که در جنگ فرهنگی ملت ما را از روحیه انقلابی و گفتمان امام و انقلاب، استکبارستیزی و کفر ستیزی، شهادت طلبی، دور کنند.

خطیب نمازجمعه امروز تهران ادامه داد: آیات متعددی در قرآن کریم وجود دارد که مسلمان‌ها را در سنگر غیرت قرار می‌دهد و آنها را در برابر مرگ بشار قرار می‌دهد که دشمن می‌خواهد روحیه استقبال از مرگ در راه هدف را از آنها بگیرد. از طرفی اینها در دنیا ایجاد خشونت می‌کنند و اسلام اجتماعی، انسانی، عاطفی، عقلانی، منطقی و وحیانی را می خواهند بگویند که اینها هم با خودشان نمی‌سازند و هم به صغیر و کبیر رحم نمی‌کنند و کارهایی که در طول تاریخ بی دین‌ها انجام داده‌اند اینها انجام می‌دهند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: در ظاهر ما مقابل داعش و تروریست‌ها هستیم، اما فرهنگ ساز آمریکا، صهیونیست‌ها و انگلیس‌ها هستند. سوال ین است که چرا حضرت زینب(س) در مجلس یزید مسئله جگرخوارگی مادر معاویه را مطرح می‌کند ایشان می خواهد بگوید که این زمان نگذشته و این یک جریان پایدار است اگر اینها تسلط پیدا کنند یک جمعیت وحشی و درنده‌ای هتسند که جگرها را از درون شما بیرون می‌کشند. شما از یاد نبرید که این ها اخلاف همان اسلاف هستند.

وی تصریح کرد: این جریان‌هایی که کودتاها را در دنیا به راه می‌اندازند و داعش‌ها و القاعده را تربیت می‌کنند امروز مسئله توافق نباید باعث شود که شما فکر کنید این جریان تغییر پیدا کرده است، خیر. اینها جگرخواره‌، ادم کش و وحشی هستند. اینها با ما ستیز هویتی دارند و اسلام ناپذیر و دین ناپذیر هستند و تمام هدفشان این است که معنویت را از جامعه بشری سلب کنند.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت آقا فرموده‌اند که گاهی شب‌ها به خاطر دغدغه فرهنگی خوابم نمی‌برد گفت: باید مدیریت کلان دولت به معنی عام کلمه یعنی مجلس، قوه قضاییه و مجریه برای ریشه کن کردن این مواد مخدر به خصوص مواد صنعتی که خیلی جوانان ما را به نابودی و رسوایی می‌کشنانند و این شرابی که با حیله‌های مختلف وارد کشور می‌شود و این بی بندوباری، ازدواج سفید، بالا رفتن سن ازدواج که یکی از علل آن نابسامانی فرهنگی است، ریشه کن شود و دولت نیز در این زمینه کمک کند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: اگر ما فرهنگ اسلامی را رایج کرده بودیم و اگر دانشگاه‌های ما مختلط نبود و بدحجابی و بی حجابی و تشویق به بی بند و باری نبود جوان‌ها احساس می‌کردند که به تشکیل خانواده نیاز دارند. یکی از علل این مسئله، فرهنگ سازی در ابعاد مختلف است.

وی فرهنگ سازی در ابعاد مختلف را کاررسانه‌ها مجلس، دولت و منبری‌ها دانست و گفت: امروز ۱۰ هزار جوان عذب در کشور وجود دارد همانطور که بی کاری ضد ارزش است و دامن زدن به کار و اشتغال سازنده جزو ارزشهایی است که پیامبر اسلام به آن تأکید کرده‌اند، بی بند و باری نیز باید جزو ضد ارزشها بوده و از آن نهی شود.

خطیب نمازجمعه امروز تهران با بیان اینکه بیکاری فقط به جوانان اختصاص ندارد اظهار داشت: بعضی ها در خانه می‌نشینند و چون کاری ندارند مرتب بهانه گیری می‌کنند و با اعضای خانواده برخورد دارند و خشونت‌ها پیش می‌آید. بیکاری موجب اختلاف می‌شود. بعضی‌ها به دلیل اینکه کار خودشان را کم می‌بینند منتظر این هستند که کسی ایراد و انتقادی بکند و وقتشان را به جوابگویی به این انتقادها می‌گذرانند اما افرادی که خیلی کار دارند خیلی توجهی به انتقادها ندارند و فقط کارشان را دنبال می‌کنند.اغلب این مشکلات مربوط به بیکاری است.

آیت‌الله صدیقی  ادامه داد: اگر انسان برنامه ریزی داشته باش دو اوقاتش را پر کند خوب است که این نیاز به فرهنگسازی دارد. مطالعه، عبادت، خدمت در خانه، و خدمت به همسایه و ضعفا از جمله کارهایی است که انسان می‌تواند انها را انجام دهد. اگر انسان دنبال کاری می‌گردد که پشت میز بنشیند، برای همه پیش نمی‌آید.

وی علم و عالم شدن را ارزش دانست و افزود: نباید این طور باشد که طلبه‌ها و فارغ التحصیلان تازه پس از فارغ التحصیلی اول سرگردانی‌شان باشد و ببینند می‌خواهند چه کنند. تعلیم و تعلم عبادت است اما اینکه انسان یک فضایی بوجود بیاورد که در آن فضا جوان خجالت بکشد که بیکار بماند و مرد نیز خجالت بکشد که خانه نشین باشد باید گسترش پیدا کند.

امام‌جمعه موقت تهران مبارزه با تضییع عمر و بیهوده هدر دادن عمر را از جمله مواردی دانست که دولت‌ها و نظام در این جهت توفیقاتی نداشته است گفت: دولت‌ها پیروزیهای چشمگیری که در این عرصه به مردم عرضه کند ندارد لذا اتکا به فرهنگ قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت و الگوهایی که از عرفا و علما داریم باید مورد توجه قرار گیرد. هیچ کس به اندازه ما الگو ندارد.

آیت‌الله صدیقی یکی دیگر از اولویت‌ها را مسئله علم دانست و گفت: دولت جدید توانسته درجه علمی را حفظ کند اما روند حرکت علم نیازمند شتاب است. ما باید از غافله عقب نمانیم. دنیا درجا نمی‌زند و با سرعت برق پیش می‌رود و اگر ما یک روز توقف کنیم دیگر نمی‌توانیم به غافله علم برسیم. ما بنا بود حاکم اسلامی ، دولت اسلامی و جامعه اسلامی داشته باشیم و تمدن اسلامی ایجاد کنیم. اینها جهاد و مدیریت جهادی در حد اعلا را لازم دارد.

وی حفیظ بودن را یکی از ویژگی‌های دولت مردان دانست و گفت: دولت به معنی اعم کلمه است. کسانی که اداره کشور را برعهده دارند که در سه قوه تعریف شده است و در رأس آن نایب امام زمان فقیه جامع الشرایط است که باید خصوصیت علم و آگاهی و تخصص و مهارت مدیریتی را داشته باشد.

خطیب نمازجمعه امروز تهران ادامه داد: مسئله علیم بودن و آگاهی برای مسئولان لازم است آنها باید راه را شناخته و برای کاری که انجام می‌دهند طرح و برنامه داشته باشند. البته حفیظ بودن خیلی مسئله مهمی است.

آیت‌الله صدیقی یکی دیگر از خصوصیات دولت مردان را سعه صدر دانست و افزود: شرح صدر قضیه را آسان می‌کند. شرح صدر آرامش، سکینه و عکس‌العملی کار نکردن و در برابر انتقاد پرخاش نکردن را به دنبال دارد و موجب می‌شود افراد از الفاظی که در خور سمت‌های بالا نیست، استفاده نکنند. شرح صدر به انسان مجال می‌دهد که فکرش کار کرده و از اندیشمندان کمک بگیرد و گره‌ها را به راحتی باز کند.

وی رعایت عدالت و عدم تبعیض را یکی دیگر از خصوصیات دولت‌مردان دانست و اظهار داشت: بنده خدا را گواه می‌بینیم که اساسا این تریبون را تریبون سازندگی و وحدت می‌دانم و به هیچ‌کس نظر ندارم که در گذشته  حال و در آینده نیز همین بوده و خواهد بود. قضات، نمایندگان مجلس، وزرا و استانداران، فرمانداران متوجه باشند که تبعیض خلاف دین و مصلحت عامه است. تبعیض در انتصاب‌ها که انسان فقط یک گروه را به کار بگیرد صحیح نیست و اگر هر چقدر هم به وحدت دعوت کند نمی‌تواند اعتماد مردم را جلب کند.

امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه در شرایط تنگ نباید قانون را کم رنگ کنیم، گفت: قانون حفاظ و سنگر امنیت ماست و همه باید در همه شرایط ولایت مدار بوده و حرمت مرزهایی که قوانین کشور را حفظ می‌کنند، نگه داریم.

آیت‌الله صدیقی شورای نگهبان و مجلس خبرگان را سنگرهای عمود کشور دانست و گفت: دولت، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی نیز جزو سنگرهای کشور هستند، بنابراین حمله به اینها دردی را دوا نکرده و فقط دشمن را شاد می‌کند. سوال این است که چرا باید حفاظ‌ها و دیوارها را برای دست‌اندازی دزدها باز بگذاریم؟

وی با تأکید بر اینکه یک بچه روستایی هم باید بتواند به دانشگاه برود، افزود: باید استعدادهای خفته‌ای که شناسایی نشده، شناسایی شوند و مجالی به شکوفایی این استعدادها داده شود تا زمینه را برای حضور امام زمان(عج) فراهم کنیم.

خطیب نمازجمعه امروز تهران با بیان اینکه باید قوانین در مورد یک دزد آفتابه دزد با آن گردن کلفتی که تخلف می‌کند یکی باشد، افزود: این مسئله جزو تأکیدات حضرت امیر(ع) است و باید شرایط به گونه‌ای باشد که اجرای قانون و قوانین جزایی به طور مساوی در مورد همه اجرا شود.

آیت‌الله صدیقی به موضوع حوادث یمن اشاره کرد و گفت: مسئله یمن جزو مسائل جان‌سوز است. شورای امنیت مرده و سازمان ملل بی‌خاصیت و حامی دزدان و متجاوزان فقط نشسته و تماشا می‌کند که یک ملت زیر حملات سنگین یک رژیم ستمگر دست و پا می‌زند.

وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها داعیه تجزیه یمن، سوریه و عراق را دارند و می‌خواهند ما را تجزیه کنند تا یک حاکم وابسته که بر طبق دستورات آنها عمل می‌کند را جایگزین آنها کند.

امام‌جمعه موقت تهران مسئله حج را یک موضوع بسیار مهم برای جامعه اسلامی دانست و گفت: مسئله حج یک قصد است و همه مقاصد به خدا ختم می‌شود. بسیار قدم زدن به سرزمین وحی و قدم زدن به عرفاتی که امام زمان(عج) در آن حضور فیزیکی خواهند داشت، بسیار نیکوست.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه مسئله فلسطین محور اصلی جهان اسلام است، تصریح کرد: این موضوع هرگز نباید فراموش شود، زیرا ام‌الفساد منطقه صهیونیست‌ها هستند و اگر مشکل صهیونیست‌ها حل شود مشکل داعش و دیگر مشکلات نیز خود به خود مرتفع خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که حجاج باید مدنظر داشته باشند، اسلام محمدی(ص) به جای اسلام آمریکایی و تشیع لندنی است تا جهان اسلام با اسلام واقعی و ناب آشنا شود که اسلام زندگی و رافت است.

به گزارش تسنیم، خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌ اول، خاطرنشان کرد: کسانی که اهل تقوا نباشند از هدایت خدا محروم خواهند بود.

آیت‌الله صدیقی ایام میلاد امام رضا(ع) را فرصت مناسبی برای نزدیکی دلها دانست.

منبع:خبرگزاری تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس خنده دار(۲)-پرابوس

ج آگوست 28 , 2015
برای بزرگ دیدن عکس ذخیره کنید برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 8

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...