آیت‌الله مکارم شیرازی: بلوغ زودرس در ۱۰ سالگی محصول فضای مجازی است

اشتراک گذاری :

نودیها:«جلوگیری‌ها چندان کارساز نبوده است؛ یعنی با فیلترها نمی‌توان حساب خاصی باز کرد؛ زیرا می‌توانند این فیلترها را از دیگر طرق خاص باز کنند پس باید از راه دیگر وارد شد.»

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با اعضای برگزاری سومین همایش فضای مجازی با ابراز خرسندی از دغدغه‌مند شدن همگان در عرصه فضای مجازی گفت: زمانی بود که عده محدودی این فریاد را برمی‌آوردند، ولی امروز حوزه و دانشگاه و برخی از مسئولین و نهادهای مختلف نیز به این مساله پی برده‌اند و در میدان حاضر شده‌اند.

 

وی افزود: مهمترین معضل سیاسی و اجتماعی و اخلاقی و دینی امروز است و نباید آن را به عنوان یکی از مشکلات نام برد، زیرا این مشکل بزرگترین مشکل است.

 

مکارم شیرازی با اشاره به دیدار خود با دادستان کشور بیان کرد: وی در این دیدار بیان کرد بسیاری از طلاق ها از فضای مجازی سرچشمه گرفته است؛ در جای دیگری نیز مشاهده کردم که یکی از مسئولین برنامه‌های مرتبط به جوانان و نوجوانان از بلوغ زودرس پسران و دختران در ۱۰ یا ۱۱ سالگی خبر داد که محصول همین فضای مجازی است.

 

این مرجع تقلید گفت: در عرصه سیاسی نیز با کوچکترین مساله باعث فراگیر شدن آن و بهره‌برداری دشمنان در خارج از کشور می‌شوند.

 

وی افزود: در این زمینه دو نوع برخورد می‌توان داشت؛ نخست اینکه برخورد سلبی داشته باشند که دشمنان نتوانند از آن استفاده کنند؛ راه دیگر آن است که بتوانیم جانشین خوبی عرضه کنیم ونیروها را متوجه این فضا کنیم که روی آن فضای مسموم زوم نکنند.

 

وی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن شبکه ملی بیان کرد: اگر شبکه ملی تقویت شود و تمام نیازهایی که مردم دارند در آن فضا ریخته شود، در اختیار مردم قرار گیرد می‌توانیم مشکلات این عرصه را کم کنیم.

 

آیت ‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: جلوگیری‌ها چندان کارساز نبوده است؛ یعنی با فیلترها نمی‌توان حساب خاصی باز کرد؛ زیرا می‌توانند این فیلترها را از دیگر طرق خاص باز کنند پس باید از راه دیگر وارد شد.

 

این مرجع تقلید گفت: کسانی که در این عرصه فعالیت مثبت دارند قطعا ذخیره یوم‌المعاد خویش را تجمیع می‌کنند؛ متاسفانه شورای فضای مجازی چندان دلسوزانه در این عرصه کار نمی‌کند که امیدواریم که در این عرصه کار جدی تری انجام دهند.

 

وی اظهارکرد: باید کاری انجام شود که فشارها از سوی علما و حوزه ودانشگاه و مردم و مقامات بیشتر شود؛ در صحبت های خود از رئیس جمهور نام بردم که باید انگیزه لازم برای ورود به این مساله ایجاد شود که البته باید به این نکته نیز توجه کنیم که چرا این انگیزه وجود ندارد که باید ریشه یابی کرد ودلایل آنها را نیز بررسی کنیم.

جام

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

بی‌خوابی شب‌های امتحان با بدنتان چه می‌کند؟

پ ژانویه 5 , 2017
نودیها: با فرا رسیدن ایام امتحانات، دلهره دانشجویان هم شروع می شود بازهم چون نگرانی های مختلف مربوط به درس خواندن در ذهن شان شکل می گیرد دچار اضطراب و ترس از امتحان می شوند. گروهی از دانشجویان عصبانی، افسرده، پریشان، ناراحت و مضطرب می شوند و گروهی دیگر، چنان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...