آیت الله نوری همدانی : تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با اقتدار مقابل زیاده‌خواهی‌های غرب بایستد

اشتراک گذاری :

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امام(ره) همواره عزت و عظمت اسلام را اولویت تمام مسائل می‌دانستند، اظهار داشت: در قضیه سلمان رشدی که امام(ره) حکم ارتداد را صادر کرد، خیلی‌ها تلاش کردند نظر امام راحل را تغییر دهند اما امام(ره) فرمودند این حکم است و تغییر نمی‌کند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امتناع انگلیس از تحویل سلمان رشدی به ایران سبب قطع رابطه ایران و انگلیس شد، افزود: انگلیسی‌ها بعد‌ها خودشان از این قطع رابطه پشیمان شدند. در این قضیه امام(ره) نشان دادند که همواره عزت و قدرت اسلام مورد تأکید است و از آن کوتاه نمی‌آییم.

وی با تأکید بر اینکه عزت و عظمت اسلام از جان هم عزیز‌تر است، تصریح کرد: اسلام عزت را در نرمش با ظالم نمی‌داند، اسلام نمی‌گوید با همه بسازید و در مقابل همه نرمش نشان دهید؛ ما تابع اسلامیم. قرآن کریم می‌فرماید دشمنان باید خشونت شما را حس کنند و بدانند که همه‌جا نرمش نشان نمی‌دهید، هرجا جای صلح باشد، صلح کنید.

آیت‌الله نوری همدانی خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: شما باید دشمن ظالم باشید، بار‌ها هم علما و مراجع و هم رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند طوری حرکت کنید که عزت اسلام را ببینند و نباید حرکتی صورت بگیرد که ضعف و ذلت ما را نشان دهد.

مرجع تقلید شیعیان در واکنش به زیاده‌خواهی‌های طرف غربی در بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشورمان سؤال کرد: آنها می‌خواهند بدانند ما در مراکز تجهیزات نظامی چه داریم، مگر آن‌ها این اجازه را به دیگر کشور‌ها می‌دهند؟

استاد برجسته حوزه علمیه دانشمندان هسته‌ای را نورچشم و عزیزان ملت نامید و اظهار داشت: اینکه می‌خواهند با دانشمندان هسته‌ای ما مصاحبه کنند، مگر می‌گذارند ما با دانشمندان آن‌ها صحبت کنیم، از همین رو لازم است تیم مذاکره کننده با اقتدار از عزت نظام اسلامی و دستاوردهای آن دفاع کند.

وی خطاب به تیم مذاکره کننده خاطرنشان کرد: در قرآن کریم بار‌ها آمده است که دشمنان اسلام نه عهد و پیمان را در نظر دارند و نه خویشاوندی را؛ از همین رو با قدرت و عزت اسلامی باید سر میز مذاکره حاضر شوید، در برابر ظالمان مقتدر باشید و عزت و عظمت اسلام در نظرتان باشد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

روحانی شخصیتی غیردموکراتیک و اقتدارگراست/دلیل غضب روحانی به منتقدان داخلی و نرمش دربرابر کدخدا

پ مه 28 , 2015
تصمیماتی مثل محدود کردن اختیارات یک نهاد شورایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و نوع مواجهه با منتقدین از سوی رئیس‌جمهور، دارای بنیاد روانشناختی و نیز متاثر از شرایط اجتماعی دولت است.  محدود کردن انتخاب روسای دانشگاه ها در کمیته ای چند نفره و حذف روند ورود، بررسی، تصویب و […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...