آیه یأس وزیر کار در مورد ظرفیت اشتغالزایی

اشتراک گذاری :
نودیها:برنامه ششم توسعه ایجاد سالانه ۹۷۰ هزار شغل را برای دولت تکلیف کرده است که وزارت کار چندی پیش در راستای این هدف برنامه اشتغال فراگیر را در دستور کار قرار داد. در راستای این موضوع اسحاق جهانگیری ۷ تیر ماه برنامه اشتغال فراگیر در سال ۹۶ را به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

بر اساس این برنامه، در بخش کشاورزی ۶۹ هزار شغل، در بخش صنعت – معدن و بازرگانی ۲۵۴ هزار شغل، در بخش ساختمان ۳۸ هزار و ۵۰۰ شغل، در بخش گردشگری ۷۰ هزار و ۱۰۰ شغل، در بخش حمل و نقل ۹۱۰۰ شغل، در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ۹۰ هزار شغل، در بخش خدمات سلامت ۶۰ هزار و ۲۰۰ شغل، در بخش خدمات فرهنگی و هنری ۲۴ هزار شغل و در سایرحوزه‌های بخش خدمات نیز ۳۷ هزار شغل برای سال جاری هدفگذاری شده است.
در حالی برنامه اشتغال فراگیر برای ۹۷۰ هزار شغل است که عیسی منصوری، معاون اشتغال وزیر کار تحقق اشتغال برای ۹۷۰ هزار نفر را مشروط به مداخله درست در بازار کارمی داند. با وجود اینکه دولتی‌ها اعتقاد دارند ظرفیت ایجاد شغل در بازار کار مهیا نیست، برنامه ریزی‌ها روی کاغذ حکایت از ایجاد ۹۷۰ هزار شغل دارد.
معاون اشتغال ربیعی معتقد است که ظرفیت ایجاد شغل در کشور تن‌ها ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار شغل است و ما بقی با مداخله درست در بازار کار امکان پذیر است.
همچنین روز گذشته علی ربیعی، وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: اقتصاد ایران در بهترین حالت ممکن می‌تواند ۵۰۰ هزار شغل در سال ایجاد کند، لذا باید سیاست‌های مبتنی بر مدیریت بازار کار را در پیش بگیریم. با رشد ۶ درصدی ظرفیت اشتغالزایی اقتصاد ما حداکثر ۵۰۰ هزار شغل در سال است.
درحالی که دولت برنامه اشتغال فراگیر را برای ایجاد ۹۷۰ هزار شغل تهیه و ابلاغ کرد که با محاسبات ربیعی به صورت طبیعی نیمی از برنامه ششم توسعه امکان اجرایی شدن را ندارد. چرا که دولت مکلف به ایجاد ۹۷۰ هزار شغل است و ربیعی اعتقاد دارد تن‌ها ۵۰۰ هزارشغل می‌توان ایجاد کرد. با آمار جدید ربیعی برای اشتغالزایی نیمی از برنامه ششم اجرایی نمی‌شود.
 دانشجو
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس/ مزار غریبانه رییسعلی

د سپتامبر 4 , 2017
 نودیها: رئیسعلی فرزند رییس محمد در سال ۱۲۶۱ ش در دهستانی از توابع بوشهر به دنیا آمد. رییسعلی دلواری این آزاده دلاور، در حین مبارزه با دشمنان اسلام و ایران در دوازدهم شهریور ۱۲۹۴ ش برابر با ۲۳ شوال ۱۳۳۳ ق در ۳۳ سالگی، از پشت مورد هدف گلوله فرد […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...