اخطار آمریکا به کره شمالی

اشتراک گذاری :

در پی اعلامیه کره شمالی دایر بر از سرگیری فعالیت عادی عمده ترین مرکز اتمی این کشور، دولت آمریکا اخطار داده است که کره شمالی باید از اقدمات “تحریک آمیز غیرمسئولانه” پرهیز کند.

نیروگاه یانگ‌بیان که کره شمالی می گوید مجددا “با تمام ظرفیت” مشغول کار شده، منبع تولید پلوتونیوم برای برنامه تسلیحات اتمی این کشور بوده است.

کاخ سفید گفت که کره شمالی در عوض باید “بر عمل به تعهدات بین المللی اش تمرکز کند.”

کره شمالی راکتور یانگ‌بیان را در ژوئیه سال ۲۰۰۷ براساس برنامه موسوم به “کمک در قبال خلع سلاح” تعطیل کرد.

اما در سال ۲۰۱۳، پس از سومین آزمایش هسته‌ای کره شمالی که جنگ لفظی با آمریکا و تشدید تحریم‌های سازمان ملل را در پی داشت، کره شمالی اعلام کرد که تاسیسات یانگ‌بیان را دوباره به کار خواهد انداخت.

به گزارش بی بی سی، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت که جامعه جهانی کره شمالی را به عنوان یک قدرت اتمی نخواهد پذیرفت. او گفت:‌ «ما در چارچوب گروه شش جانبه با شرکای خود کار خواهیم کرد تا برای بازگرداندن کره شمالی به حالتی که حاضر به عمل به تعهداتش باشد، تلاش کنیم.»

او افزود:‌ «ما درخواست خود را تکرار می کنیم که کره شمالی از اقدامات تحریک آمیز غیرمسئولانه ای که باعث تشدید تنش منطقه ای می شود بپرهیزد و در عوض بر عمل به تعهدات و قول های بین المللی اش تمرکز کند.»

گفت و گوهای شش جانبه با حضور کره جنوبی، آمریکا، چین، ژاپن و روسیه با هدف پایان دادن به برنامه اتمی کره شمالی از سال ۲۰۰۹ متوقف شده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی سه شنبه نوشت که این کشور در هر زمان آماده مقابله با خصومت آمریکا با سلاح اتمی است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته گفته بود که تصاویر ماهواره‌ای، افزایش فعالیت در این راکتور را نشان می‌دهد.

گفته می شود که اگر این راکتور کاملا فعال شود سالانه ۶ کیلوگرم پلوتونیوم تولید می کند که برای ساخت یک سلاح هسته‌ای کافی است.

تحلیلگران معتقدند که این کشور تاکنون توانسته از پلوتونیوم تولیدی در این راکتور بین ۴ تا ۱۰ سلاح هسته ای بسازد اما ظرفیت و توان صنایع اتمی این کشور دقیقا مشخص نیست.

کره شمالی اخیرا مدعی ساخت وسیله‌ای شده که به کمک آن می‌تواند سلاح اتمی خود را روی موشک سوار کند.

اما آمریکا و برخی کارشناسان درباره اینکه کره شمالی به چنین حدی از تکنولوژی رسیده باشد تردید دارند.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تا کی در انتظار گذاری به زاریم - شعر شهریار

چ سپتامبر 16 , 2015
تا کی در انتظار گذاری به زاریم باز آی بعد از این همه چشم انتظاریم دیشب به یاد زلف تو در پرده‌های ساز جانسوز بود شرح سیه روزگاریم بس شکوه کردم از دل ناسازگار خود دیشب که ساز داشت سر سازگاریم شمعم تمام گشت و چراغ ستاره مرد چشمی نماند […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...