ادعاهای نتانیاهو در خصوص ایران

اشتراک گذاری :

نودیها : بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط تصویری با اجلاس سابان در اندیشکده بروکینگز به تیراندازی مرگبار در سن برناردینوی آمریکا اشاره و آن را حمله ی وحشتناک و وحشیانه توصیف کرد.

بنیامین نتانیاهو مدعی شد: تروریست هایی که درکالیفرنیا یا در اسرائیل یا در پاریس حمله می کنند، در واقع به ارزش هایی حمله می کنند که برای ما عزیز است، مثل آزادی، بردباری و تکثر. همه چیزهایی که ارزش زندگی و جامعه را از دیدگاه ما تعریف می کنند از دیدگاه آنها لعنت و تکفیر است. به همین علت است که آنها به ما حمله می کنند. من همچنین معتقدم که این چیزی است که باعث تقویت ما می شود.

آنها فکر می کنند که ما خوشگذاران و ضعیف هستیم اما ما در واقع جامعه ای بسیار قوی و مقاوم هستیم چون ما دارای همان ارزش هایی هستیم که آنها خیلی از آن نفرت دارند. این ارزش ها باعث می شوند که پیوند بین اسرائیل و آمریکا و پیوند بین مردم آمریکا و مردم اسرائیل خیلی قوی باشد. هویت همین ارزش ها است که امروز با چنین حملات شدیدی روبرو است. به نظر من هیچ کس نباید مقاومت و قدرت جامعه ما را دست کم بگیرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: هیچ کس نباید آمریکا را دست کم بگیرد، این کشور رهبر دنیا بود، رهبر دنیا باقی می ماند و رهبر دنیا خواهد بود، علت این رهبری دقیقا این است که این کشور ریشه های زیاد در ارزش هایی دارد که باعث می شود جوامع، عالی باشند.
این ارزش ها همان ارزش هایی هستند که ما با آنها زندگی می کنیم. به همین علت است که هیچ کس نباید اسرائیل را دست کم بگیرد، هیچ کس نباید قدرت ائتلاف ما را دست کم بگیرد، این ائتلاف قوی است و درسالهای آتی حتی قویتر هم خواهد شد. من قدردان تمایل رئیس جمهور(آمریکا) برای شکل دادن به یک توافق جدید بین اسرائیل و آمریکا هستم. این توافق به یک یادداشت تفاهم ده ساله برای تقویت همکاری اسرائیل و آمریکا و تقویت امنیت اسرائیل با حمایت آمریکا، مربوط می شود. به نظر من همه در اسرائیل قدردان این مسئله هستند و شروع کننده این قدردانی هم من هستم.

بنیامین نتانیاهو مدعی شد: ما امروز با دو چالش روبرو هستیم که من دوست دارم به صورت خلاصه درباره آن توصیف داشته باشم. چالش نخست یک چالش جهانی است و به نبرد تروریسم اسلامی ستیزه جو مربوط می شود که نه تنها خاورمیانه را به ستوه آورده است بلکه به طرزی فزاینده اروپا، آمریکا، آسیا و همه جا را به ستوه آورده است. چالش دوم به مشکل خاص مربوط به مناقشه فلسطینی اسرائیلی مربوط می شود که من دوست دارم درباره اش صحبت کنم.

در بخش مربوط به چالش جهانی باید بگویم، بسیاری عادت دارند که بگویند هسته ی مناقشه در خاورمیانه و نیز بقیه دنیا، ریشه در مناقشه ی اسرائیلی – فلسطینی دارد درحالیکه این هرگز درست نیست بلکه اکنون می شود ثابت کرد که این گفته نادرست است.

وی در ادامه ی ادعاهای خود گفت: چیزی که ما مشاهده می کنیم این است که نظم قدیمی که پس از فروپاشی امپراطوری عثمانی تثبیت شده بود، درحال از بین رفتن است و اسلام ستیزه جو، چه مربوط به فرقه شیعه تحت رهبری ایران باشد و چه مربوط به فرقه سنی تحت رهبری داعش باشد، برای پر کردن این خلاء شتافته اند.

نتانیاهو در ادامه ی ادعاهای خود افزود: اکنون این دو نیرو درحال برخورد کردن با یکدیگر هستند چون هر یک از آنها می خواهد پادشاه قلمرو اسلامی باشند، آنها اول از همه امیدوارند که این قلمرو را در خاورمیانه ایجاد کنند و سپس می خواهند طبق طرح های جنون آمیز خود، آن را در بقیه دنیا ایجاد کنند. اما به هر حال این نبرد، نبرد اسلام ستیزه جو علیه بقیه مسلمانان و علیه همه است.

وی مدعی شد: این مسئله در مورد داعش کاملا ثابت شده است که حرف خود را پنهان نمی کند ولی در مورد ایران به صورت پوشیده بیان می شود ولی بلند پروازی ها یکسان است. خطری که ما با آن روبرو هستیم این است که اسلام ستیزه جو به یک کشور مستقل دست یابد چون کشور باعث می شود که آنها پول و درآمدهای نفتی داشته باشند و به آنها قدرت می دهد که تسلیحات تولید کنند و یا به تسلیحات دست یابند که در مورد داعش شامل تسلیحات شیمیایی و سایر تسلیحات پیشرفته می شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: البته جستجو برای تسلیحات هسته ای یا زیر دریایی ها و یا ماهواره ها و موشک ها و موشک های هدایت شونده در مورد ایران صدق می کند. این نیروها اکنون بر سر خاک سوریه با یکدیگر می جنگند. موضع من این است که ما مداخله نکنیم چون سوریه تحت سلطه داعش بد است و سوریه تحت سلطه ایران نیز بد است. سیاست های ما این بود که تلاش نکنیم یکی را در برابر دیگری تقویت کنیم بلکه هر دو را تضعیف کنیم. اما به هرحال سیاست من این بود که مداخله نکنیم و در این زمینه دو استثنا داشته باشیم. استثنای نخست مسایل انسانی است.

وی مدعی شد: ما جزء نخستین کشورهایی بودیم که کمک انسانی به سوریه ارائه کردیم. ما یک بیمارستان صحرایی در نزدیک مرز ما در جولان ایجاد کردیم و هزاران سوری را پذیرش کردیم درحالیکه مبهوت بودند. آنها همیشه فکر می کردند که اسرائیلی ها شیاطین هستند اما اکنون به فرشتگانی درمانگر تبدیل شده اند. نکته ی دوم این بود که اسرائیل تحمل نخواهد کرد که از قلمرو سرزمینی سوریه برای انتقال تسلیحات مرگبار به حزب الله و گشایش جبهه جنگی علیه ما در لبنان استفاده شود یا اینکه از سرزمین سوریه برای حمله به ما استفاده شود یا از آن استفاده شود تا ایران بتواند جبهه ترور یا نظامی علیه ما را از جولان یا هر جای دیگر در سوریه ایجاد کند. اینها اصول روشن ما است که به آنها پایبند هستیم.
منبع : باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود بازی Minecart quest ماجراجویی جذاب در معدن اندروید

س دسامبر 8 , 2015
حجم : ۴۳ مگابایت اندروید:  ۲.۳ و بالاتر Android 2.3 and higher.v1.17 دانلود بازی download game توضیحات : بازی Minecart quest یک ماجراجویی جذابه که فکر کنم خیلی از اندرویدیها بخوان بازیش کنن. گرافیک زیبا و سبکی که همیشه مورد پسنده!   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...