ادعای تازه دندانپزشکان درباره نخ‌ دندان

اشتراک گذاری :

نودیها:انجمن دندانپزشکی انگلیس اعلام کرد: استفاده از نخ دندان تاثیری بر سلامت دندان‌ها ندارد و حتی می‌تواند اتلاف وقت باشد.

بر اساس مطالعه جدید این انجمن اختصاص پنج دقیقه در روز به استفاده از نخ دندان فایده‌ای ندارد یا تاثیر آن بسیار ناچیز است چرا که شواهد مستندی مبنی بر تاثیرگذاری این شیوه وجود ندارد و هم‌اکنون در آمریکا توصیه‌های پزشکی برای استفاده از نخ دندان از دستورالعمل‌های رسمی بهداشتی حذف شده است.

به گفته متخصصان این انجمن، مطالعات مربوط به کارآیی نخ دندان قابل اعتماد نیستند چون برخی از آنها تنها برای مدت دو هفته انجام گرفته و در این مدت کوتاه، پوسیدگی دندان یا بیماری‌های دهان کمتر احتمال دارد، رخ دهد.

پرفسور “دامئین والمسلی” از انجمن دندان‌پزشکی انگلیس گفت: استفاده از نخ دندان کمترین تاثیر را دارد. همچنین برای پاکسازی نواحی بین دندانی استفاده از مسواک بین دندانی مفیدتر است. با این حال استفاده از نخ دندان سودمند نیست مگر در شرایطی که فاصله بین دندان‌ها به حدی کم و چسبیده به هم باشد که استفاده از مسواک بین دندانی امکان‌پذیر نباشد.

به گفته والمسلی بهترین روش برای کاهش خطر پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه، مسواک کردن دندان‌ها دو بار در روز با خمیر دندان‌های حاوی فلوراید و مراجعه منظم به دندانپزشک است. همچنین ضروری است از مصرف مواد قندی تا حد لازم خودداری شود.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

با تعجب فراوان! حسن عباسی با شکایت ارتش بازداشت شد

چ آگوست 3 , 2016
سایت نودیها :  به نقل از پایگاه رسمی اندیشکده یقین، صبح امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد، حسن عباسی با شکایت ارتش جمهوری اسلامی در دادسرای نظامی حاضر و به حکم بازپرس بازداشت شد. چندی پیش، انتشار بخشی از سخنرانی حسن عباسی در سال ۸۹، موجب بروز برخی حواشی و نیز اعتراض […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...