از فریادهای استعفا استعفای وکلای ملت تا جنجال برای برگزاری جلسه غیرعلنی با حضور سیف

اشتراک گذاری :

نودیها:جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ فروردین‌ماه) در حالی آغاز شد که پیش از این شنیده می‌شد قرار است با حضور سیف رئیس کل بانک مرکزی به صورت غیرعلنی باشد تا موضوع نوسانات قیمت ارز را طی این چند روز مورد بررسی قرار دهد.

اما درهای صحن علنی ساعت ۸:۱۰ صبح به روی خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان باز شد و جلسه به ریاست علی لاریجانی به صورت علنی آغاز شد.

قاضی‌زاده هاشمی عضو هیئت رئیسه مجلس دستورکار جلسه امروز را قرائت کرد، اما بعد از قرائت آیاتی از قرآن لاریجانی خطاب به نمایندگان اعلام کرد که دستور تغییر می‌کند و آقای سیف برای ارائه توضیحات درباره نوسانات قیمت ارز در پشت تریبون قرار می‌گیرند.

رئیس مجلس همچنین تأکید کرد: سیف در این جلسه علت افزایش قیمت و راهکارهای خود را ارائه خواهد داد.

سیف رئیس کل بانک مرکزی با قرار گرفتن در پشت تریبون اعلام کرد: رشد اقتصادی کشور در دو سال اخیر وضعیت مناسبی داشته و دو عامل در قیمت ارز موجب نگرانی است.

وی ادامه داد: حجم بالای نقدینگی در کشور وجود دارد که تا این لحظه تأثیرش در بازارها تنظیم شده، اما آنچه در نرخ ارز تأثیر داشته، عوامل غیربنیادین و عدم اطمینان نسبت به آینده است.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: دشمنان هم در این زمینه بیکار ننشسته و سعی کردند از طرق بین‌المللی در اقتصاد کشورمان اختلال ایجاد کنند.

در میانه صحبت‌های سیف، برخی نمایندگان در اعتراض به افزایش بی‌رویه قیمت دلار و نابسامانی بازار ارز جلوی تریبون تجمع کرده و با شعار‌های “استعفا، استعفا” مانع صحبت‌های وی شدند، این اتفاق باعث همهمه‌ای در فضای مجلس شد و جلسه برای دقایقی کوتاه از دستور کار خود خارج شد. نمایندگانی مانند دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران، حجت‌الاسلام افتخاری، وقف‌چی، نعمتی، پورابراهیمی و … در مقابل جایگاه هیئت رئیسه و سیف قرار گرفتند و با فریاد درخواست جلسه غیرعلنی را کردند، آنها می‌خواستند تا سیف در جلسه‌ای غیرعلنی به اظهارات نمایندگان پاسخ دهد.

این دسته از نمایندگان معتقد بودند که عملکرد سیف باعث نابسامانی در بازار ارز شده و وی دیگر نباید سخن بگوید که لاریجانی پاسخ داد: مگر آقا نفرمودند؛ اول حرف‌ها را بشنوید و بعد تصمیم بگیرید و در ادامه خطاب به رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد که اول درباره چرایی توضیح دهید، ولی بیشتر درباره راه حل‌ها بگویید.

وی همچنین در پاسخ به تعدادی از نمایندگان که خواستار برگزاری جلسه به صورت غیرعلنی بودند، گفت: تعداد دیگری از همکاران شما معتقد هستند که این جلسه باید به صوت علنی برگزار شود. جلسه علنی باید باشد تا مردم در جریان امور قرار بگیرند.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان گفت: براین اساس ما رأی استمزاجی می‌گیریم تا ببینیم جلسه غیرعلنی برگزار شود یا علنی.

در ادامه، نمایندگان با ۱۴۸ رأی موافق، رأی مخالف، رأی ممتنع ۸۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۴ رأی مأخوذه با ادامه جلسه به صورت علنی موافقت کردند.

رئیس مجلس بعد از رأی‌گیری خطاب به نمایندگان تأکید کرد: اجازه دهید سیف توضیحات خود را ارائه کند و شما نیز در همین موضوع صحبت کنید تا به نتیجه‌ای برسیم، وگرنه اگر بحث‌ها قاطی شده و از راه اصلی خارج شویم، به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

وی تصریح کرد: پورابراهیمی هم به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی بعد از اظهارات وی صحبت می‌کند و دیگر نمایندگان هم براساس رأی‌گیری می‌توانند صحبت‌های خود را در این جلسه مطرح کنند.

با پایان یافتن اظهارات لاریجانی، سیف که هنوز در پشت تریبون ایستاده بود، شروع به صحبت کرد و نمایندگان هم که تقریبا آرام شده بودند، در کرسی‌های سبزرنگ خود شروع به گوش دادن اظهارات وی کردند.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 58

موسوی - مدیر اصلی

One thought on “از فریادهای استعفا استعفای وکلای ملت تا جنجال برای برگزاری جلسه غیرعلنی با حضور سیف

  1. هم نمایندگان محترم مجلس و هم دولت ازاستراتژی جنگ ارزی غافل شده اند؛!!
    ای غافلین ؛
    راهبردهای امام جامعه ،مقام معظم رهبری را اجرائی نمائید؛
    برای گرفتن راه کار و چگونگی به متخصصین جنگ ارزی اندیشکده یقین مراجعه نمائید؛
    اطمینان داشته باشید موضوع نوسانات قیمت ارز روبه حل شدن خواهد رفت.
    اگر دلسوز مملکت هستید،اگرمی خواهیدمشکل حل شود،اگرولایتمدارهستید،به اندیشکده یقین مراجعه نمائید و راه کاربگیرید.
    ومن الله التوفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چگونه غذا بخوریم تا لاغر بمانیم؟

س آوریل 10 , 2018
نودیها:تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه  اظهار کرد: یکی از عوامل بروز چاقی در افراد عادت بد غذا خوردن در وعده ‌های مختلف روزانه است که اگر این کار اشتباه ترک نشود، منجر به بروز چاقی و اضافه وزن در افراد می‌شود. وی ادامه داد: اگر افراد میزان حجم، بزرگی و ساعت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...