از هر ۱۰ نفر یک نفر به آلزایمر مبتلا است/ باز شدن پنجره پیری به روی برخی شهرها

اشتراک گذاری :

نودیها:فرید براتی سده در گفت‌وگو با فارس، گفت: از هر ۱۰ نفر در کشور یک نفر به بیماری آلزایمر مبتلا است به طوری که در حال حاضر ۷۰۰ هزار نفر گرفتار بیماری آلزایمر هستند که ۹۰ درصد آنها در سنین بالا قرار دارند.

 

وی ادامه داد: حدود ۴ تا ۵ هزار نفر از این افراد تحت پوشش انجمن آلزایمر قرار دارند و سایر بیماران خدمات متنوعی را از متخصصان دریافت می‌کنند.

 

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندی گفت: نرخ سالمندی در کشور ۸.۲ است این در حالی است که برخی از شهرها در آستانه پیری قرار دارند و با این که از دو دهه پیش علائم سالمندی آغاز شده بود اما اقدام موثری برای این افراد انجام نشده است.

 

براتی سده با انتقاد از اینکه نسل امروز علاقه‌ای به نگهداری و مراقبت از سالمندان ندارند گفت: در چنین شرایطی لزوم توجه به سالمندی توسط نهادها و موسسات مربوطه ضروری است و باید اقدامات موثری را برای سال‌های آینده در این خصوص اتخاذ کنیم.

 

وی گفت: از سال گذشته طرح غربالگری آلزایمر در استان تهران و برخی استان‌های کشور اجرا شده اما هنوز نتایج آن بدست نیامده که نشان دهد چه کسانی در معرض این بیماری بوده و راه پیشگیری و درمان آن به چه نحوی باید باشد.

 رجا
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نگاهی به یک پژوهش عجیب و نتایج عجیب‌تر بحران استفاده نکردن از صابون در غرب!

چ سپتامبر 28 , 2016
حالا دیگر چند سالی می‌شود که مقامات بهداشتی کشورهای گوناگون غربی از مردم این کشور تقاضا می‌کنند برای سلامت خودشان هم که شده، دستان خود را پس از دستشویی رفتن بشویند. نودیها: همه این تلاش‌ها نتوانست به خوبی به ثمر بنشیند و مطابق با نظرسنجی سال ۲۰۱۱ درباره این موضوع […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...