از پایان‌نامه‌های جنسی انسان تا پارتی‌بازی برای استخدام عموزاده رئیس/ در دانشگاه آزاد کرج چه خبر است؟!

اشتراک گذاری :

حاشیه‌های دانشگاه آزاد کرج تمامی ندارد. هر روز یک خبر جدید. از پایان‌نامه‌های مسئله‌دار تا استفاده غیر قانونی از اموال وقفی دانشگاه. هفته گذشته هم ماجرای درخواست عجیب رئیس واحد کرج دانشگاه آزاد برای استخدام عموزاده‌اش در دانشگاه آزاد جنجال ساز شد. هنوز چند روزی از این ماجرا نگذشته بود که انتقادات به پایان‌نامه‌های عجیب و غریب و ضد اخلاقی این دانشگاه به تریبون نمازجمعه کرج هم رسید. در دانشگاه آزاد کرج چه خبر است؟ آیا کنترل واحدهای دانشگاهی از دست مدیران ارشد این دانشگاه خارج شده؟ باید منتظر تغییرات باشیم؟

 

اساتید مسئله‌دار، پایان‌نامه‌های عجیب

ماجرای پایان نامه‌های عجیب و غریب دانشگاه آزاد به یکی از اساتید گروه ادبیات انگلیسی برمی‌گردد. فردی که اخیراً به کشورش بازگشته و علاقه‌مند به طرح کردن موضوعات عجیب و غریب در پایان‌نامه دانشجویان است. برای مثال علاقه او به موضوع «پسا انسان» و مشتقاتش که به ارتباط جنسی انسان و حیوان می‌پردازد، در روزهای گذشته جنجال‌ساز شده است.

به گفته منابع مطلع، چنداستاد از فرنگ برگشته این دانشگاه به صورت سازماندهی شده‌ای به دنبال ترویج این موضوعات در بین دانشجویان هستند. آنها از سوی دیگر شدیداً دانشجویان را از پرداختن به موضوعاتی چون «استعمار» منع می‌کنند.

یکی از مقالات مجله انگلیسی این دانشگاه

مسئله نگران کننده این ماجرا پرداختن هرچند بی ضرورت به یک موضوع شاذ و خلاف اخلاق در ادبیات غرب(رابطه جنسی انسان و حیوان) نیست. تأثیرپذیری دانشجویان و علاقه عجیب آقای استاد به موضوع نشان دهنده وجود یک جریان تبلیغی در این حوزه است. برای مثال این دانشجو در جلسه دفاعیه خود، در اظهاراتی عاطفی نسبت به رابطه انسان و حیوان، می‌گوید: «این پایان نامه را به تمام «دیگری ها»، از جمله حیوانات، که هرگز فضایی مخصوص به خود را نیافته اند تقدیم می کنم. سرگرم و مشغول همچون زنبور، گرسنه چون خرس و ساکت چون برّه؛ اینان چندی از نشانه های حیوانی هستند که ما انسان ها با آن سرو کار داریم. و این نکته نشانگر رابطه درونی انسان و حیوان است (رابطه ای انسانی-حیوانی)، که متاسفانه تا به حال با آن توجه نشده است. در واقع، این رابطه درونی عمیقاً در رابطه یانسانی-حیوانی ریشه دارد. و از منظر خوانش های انسان محور (که غالب نقد ادبی اینگونه بوده است) موضوع حیوان به ندرت مورد بررسی قرار گرفته است. امروز، قرار بر آن است با بهره گرفتن نقش «حیوانیت» قلمرو بکر حیوانی و همچنین «رابطه ی انسانی-حیوانی» را در سه تا از نمایشنامه های ادوارد اَلبی بجوییم و بکاوییم.»

این ماجرا واکنش امام جمعه شهر کرج را هم در پی داشته است. حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: «بنده اینجا تذکر دیگری هم می‌دهم و اگر تغییری حاصل نشد نکته‌ دقیق‌تری می‌گویم که روندی که در پایان‌نامه‌های دانشگاه‌های استان، علی‌الخصوص در حوزه‌ی رشته‌های علوم انسانی اتفاق می‌افتد، حرکت پسندیده‌ای نیست؛ متأسفانه اساتید از دانشجویان می‌خواهند که در پایان‌نامه‌ی خود از مسائل مخالف دین و فرهنگ جامعه دفاع کرده و این مسئله را شرط پذیرش پایان‌نامه‌ها قرار می‌دهند.»

ساختمان وقفی که آموزشگاه زبان شد

اجاره غیرقانونی و غیر شرعی ساختمانی وقفی دانشگاه آزاد کرج کنار پل آزادگان، حاشیه دیگر این واحد دانشگاه در روزهای اخیر است. این ساختمان که سال ۱۳۶۶ به منظور استفاده دینی وقف این دانشگاه شده است. در وقف‌نامه این ساختمان آمده است: «… قسمت شمالی به منظور استفاده علوم دینی از تحصیل و تدریس و تشکیل جلسات علمی و دینی و هر نوع بحث علمی که مغایر با احکام دین نداشته باشد بلکه موجب تحکیم مبانی اسلام و نشر علوم مذهب جعفری گردد، برای همیشه در اختیار دانشگاه آزاد واحد کرج قرار گرفت.»

در ادامه وقفنامه ساختمان کنار پل آزادگان آمده است: «دانشگاه آزاد واحد کرج غیر از انتفاع فوق‌الذکر نمی‌تواند برای استفاده سکونت و یا استیجار قرار گیرد و در این صورت خلاف نیت واقف و حرام است.» بر اساس این بخش‌ از وقف‌نامه تولیت این ملک که رئیس دانشگاه آزاد واحد کرج هم عضو آن است، اجازه اجاره دادن آن را ندارد و واگذاری آن به یک آموزشگاه زبان خلاف است.

پارتی بازی در روز روشن

انتشار اسناد درخواست رئیس دانشگاه آزاد البرز برای استخدام عموزاده‌اش در دانشگاه آزاد موضوع جنجالی دیگر این واحد دانشگاهی بود. بر اساس این نامه دکتر «بهروز میررزا» از مدیر امور منابع انسانی این دانشگاه می‌خواهد تا «روزبه میرزا» عموزاده‌اش را در این دانشگاه استخدام کند. این در حالی است که گفته می‌شود دانشگاه آزاد البرز ۳۰۰ کامند اضافی دارد. موضوعی که شک و شبهه‌ها درباره نیت درخواست کننده را تشدید می‌کند.

البته آقای دکتر میرزا یک سال پیش هم رئیس دبیرخانه هیئت امنا دانشگاه آزاد استان البرز طی نامه از مدیرکل امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی درخواست کرده بود تا با به کارگیری میثم میرزا( فرزند بهروز میرزا رئیس واحد کرج) به عنوان طرح  دوره خدمت مشمولین در مرکز نظرآباد موافقت کنند.

 

خبرگزاری دانشجو

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چگونه با شبکه‌های اجتماعی افسرده می‌شویم؟

د اکتبر 24 , 2016
نودیها:یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که از هر پنج نفر یک نفر گفته است در اثر استفاده از شبکه‌های اجتماعی احساس افسردگی می‌کند. این نتیجه البته ممکن است برای نسل زیر ۳۰ سالی که شبکه‌های اجتماعی بخشی از DNA آنها شده است یا نوجوانانی که به‌سرعت در حال از دست […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...