افزایش کلاهبرداری مالی و اخلاقی در شبکه اجتماعی «تلگرام»

اشتراک گذاری :

رئیس پلیس فتا اصفهان از افزایش کلاهبرداری‌های مالی از طریق شبکه‌های اجتماعی به ویژه شبکه اجتماعی «تلگرام» خبر داد.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در چند ماه اخیر شاهد گسترش استفاده مردم از شبکه‌ اجتماعی تلگرام بوده‌ایم و به تبع آن، حجم جرائم و کلاهبرداری‌های مالی از طریق گروه‌های ایجاد شده در این شبکه رو به رشد بوده است.
وی تاکید کرد: چنین مسائلی به ویژه در سال گذشته در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند وایبر «Viber» و واتس آپ «Waths App» کمتر وجود داشت، اما از امسال که مردم به استفاده از شبکه تلگرام روی آوردند حجم کلاهبرداری‌های مالی از طریق این فضای مجازی افزایش یافته است.
وی با اشاره به یک نمونه از این کلاهبرداری‌ها افزود: در این مورد، فردی ناشناس با عضویت در یگ گروه، ابتدا با ترفندهایی، اعتماد دیگر اعضای گروه را جلب و سپس با بهانه فروش امتیاز وام خود از یکی دیگر از اعضای گروه حدود ۷۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس فتای اصفهان با بیان اینکه فرد مالباخته تاکنون این فرد کلاهبردار را از نزدیک ندیده بود، ادامه داد: مردم باید بدانند که ارتباط مجازی، همیشه مجازی است.
وی با بیان اینکه برخی ویژگی‌های شبکه اجتماعی تلگرام مانند امکان مدیریت گروه‌ها توسط همه اعضای گروه نیز در این موضوع موثر است، اضافه کرد: در شبکه‌هایی مانند واتس‌آپ، گروه در اختیار و مدیریت یک نفر قرار دارد و امکان اضافه کردن افراد ناشناس و سوءاستفاده‌کننده و همچنین ارسال فایل‌های آلوده به ویروس کمتر است.رئیس پلیس فتا اصفهان همچنین به وجود باگهای امنیتی (نقص نرم‌افزاری) در برنامه تلگرام اشاره و تصریح کرد: هکرها (رخنه‌گران) می‌توانند از طریق این باگ‌ها و به روش «حمله مرد میانی» شناسه کاربری کاربران این شبکه را هک کرده و به آن نفوذ کنند.مرتضوی درباره بیشترین حجم پرونده‌های پلیس فتا گفت: مسائل اخلاقی از جمله ایجاد مزاحمت، انتشار فیلم، تصاویر و اطلاعات خصوصی و تهدید و اخاذی در فضای مجازی همچنان بیشترین حجم پرونده‌های ما را تشکیل می‌دهد.وی تنها راه پیشگیری از چنین مسائلی را حفظ اطلاعات شخصی خواند و افزود: کاربران به هیچ عنوان نباید تصاویر و اطلاعات شخصی خود را در گروه‌ها به اشتراک بگذارند و از باز کردن لینک‌ها و فایل‌های ناشناخته خودداری کنند.

منبع:کیهان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 151

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

از زبان پناه جویان:زندگی در سوریه جنگ زده بهتر از اروپا!

س سپتامبر 22 , 2015
شرایط برای پناهجویان در اروپا، آنقدر بغرنج، وخیم و بحرانی شده که عده‌ای از آنها به این نتیجه رسیده‌اند، برای آنها اروپا نه تنها سرزمین رویاها نیست بلکه، سرزمین نقمت و فلاکت و بدبختی است؛ عده‌ای از این مهاجران اعلام می‌کنند حتی با وجود خطرات داعش، خواستار بازگشت به کشورشان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...