اقتصاد مقاومتی به سبک همسر جانباز اعصاب و روان

اشتراک گذاری :

نودیها:هرا خوش نظر سال هاست که با کمک و یاری همسر جانبازش عمو حسن خیریه ای تاسیس کرده و چند سالی هم هست که برای تعداد زیادی از خانم های خانه دار اشتغالزایی کرده است.

 روزگاری شهرت خوش نظرها محدود به شهرری بود اما حالا در ایران کمتر کسی را می توان پیدا کرد که «عمو حسن خوش نظر» و همسر فداکار و نستوهش را نشناسد.

این جانباز اعصاب و روان و همسر مهربانش اگرچه بارها و بارها به همه زوج های ایرانی درس عشق و وفاداری و انسانیت داده اند اما این تنها بُعد درخشان زندگی آن ها نیست. زهرا خوش نظر سال هاست که با کمک و یاری عمو حسن خیریه ای تأسیس کرده و چند سالی هم هست که برای تعداد زیادی از خانم های خانه دار اشتغالزایی کرده است.

زهرا خوش نظر در این باره گفت: از سال۱۳۸۰فرمانده واحد خواهران پایگاه مقاومت بسیج امام رضا (ع) در شهر ری هستم. تقریباً از ۱۰ سال قبل خیریه را با کمک بچه های بسیج تاسیس کردیم و به تهیه جهزیه، توزیع سبد کالا، تهیه لوازم التحریر و تامین لباس شب عید برای خانواده های نیازمند مشغول شدیم. اما در ادامه به این نتیجه رسیدیم که خیریه علاوه بر اتکا به کمک های مردمی، خودش هم باید درآمدزا باشد و روی پای خودش بایستد. همزمان با این واقعیت رو به رو بودیم که بسیاری از خانم های مسجد و بچه های پایگاه، نیاز اقتصادی دارند و باید برای رفع مشکلاتشان درآمد داشته باشند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از طریق تولید محصولات فریزری، سبزیجات خشک و ترشیجات برای خانم ها درآمدزایی کنیم.

وی افزود: کار سبزی پاک کردن و درست کردن ترشی را در پایگاه بسیج انجام می دهیم. خانم ها از صبح در پایگاه حاضر می شوند و تا بعد از ظهر در کنار هم کار می کنند. همانجا هم برایشان نهار دست می کنیم تا وقفه ای در کار پیدا نشود. کارمان هم محدود به سبزیجات نیست و باقالا، نخود فرنگی، آبلیمو، آبغوره، شوریجات و ترشیجات را نیز در بر می گیرد. هفته به هفته بر اساس میزان فعالیت خانم ها به آن ها حقوق می دهیم و آنچه اضافه می آید را برای خیریه مان کنار می گذاریم تا خرج خانواده های تحت پوشش شود.

 

خانم خوش نظر، گفت: مسئولان حوزه و ناحیه مقاومت بسیج ما را بسیار تشویق کردند و در نمایشگاه های اقتصاد مقاومتی برای ما غرفه ای در نظر گرفتند. در حال حاضر مهمترین مشکل ما این است که مکان بسیار محدودی در اختیار داریم. پایگاه بسیج بین خواهران و برادران مشترک است و ما هر روز بعد از ظهر پایگاه را به برادران تحویل می دهیم. به همین دلیل برای نگهداری از محصولات با دشواری رو به رو هستیم. مثلا سبزی ها را پس از پاک کردن، برای خشک شدن پهن می کنیم و این در حالی است که برادران بسیجی مان بعد از ظهر در پایگاه کلاس دارند، به ناچار خودشان سبزی ها را جمع می کنند و کلاسشان که تمام شد دوباره پهن می کنند.

وی  اضافه کرد: با کمک خیرین و مردم نیکوکار ۱۴ میلیون تومان برای خرید دستگاه سبزی خرد کنی جمع آوری و دستگاه را تهیه کردیم اما نزدیک به یک ماه است که گوشه حیاط مسجد خاک می خورد چون در پایگاه فضایی وجود ندارد. اگر جای کافی در اختیار داشته باشیم و بتوانیم یخچال های بزرگتری بخریم، تا ۵ برابر میزان فعلی می توانیم تولید را افزایش دهیم. ما محصولاتمان را در مسجد و بیم نمازگزاران می فروشیم و از آنجایی که از کیفیت بسیار عالی برخوردار هستند، دهان به دهان می چرخد و مدام بر تعداد مشتریان ما اضافه می شود. از بابت فروش محصولات هیچ مشکلی نداریم و صرفا به دلیل محدودیت مکان، تولیدمان محدود باقی مانده است.

فرمانده پایگاه بسیج امام رضا (ع)، با بیان اینکه خانم ها بر اساس میزان فعالیتشان تا سقف ۴۰۰هزار تومان در ماه درآمد دارند، گفت: فعالیت اقتصادی سالم و درخور شان خانم ها موجب بهبود شرایط روحی آن ها می شود. خانم های شاغل در پایگاه بسیج علی رغم مشکلات زندگی، شاداب هستند و به یکدیگر کمک می کنند. محیط صمیمی برای درددل و دستگیری از یکدیگر فراهم کرده ایم. بارها شده وقتی خانم ها از تنگنای مالی یکی از کارکنان باخبر شده اند، هر کدام یک دسته از سبزی های پاک شده توسط خود را به حساب او گذاشته اند تا پول بیشتری دریافت کند. جالب اینجاست که مشتریان ما با توجه به اینکه می دانند هزینه های اضافی خرج خیریه می شود، محصولات را با قیمت بیشتری از ما می خرند تا در ثواب شریک باشند. ما برای اطاعت از فرمان رهبرمان در امر اقتصاد مقاومتی، در حد توان در میدان هستیم و تنها مشکلمان محدودیت فضاست.

 

زهرا خوشنظر، درباره نقش عمو حسن در موفقیت او در مدیریت پایگاه بسیج و اشتغالزایی برای ۲۵بانو، اظهار کرد: علت موفقیت من حسن آقاست. فاصله منزل ما تا مسجد ۵ دقیقه است. من هر روز صبحانه حسن آقا و داروهایش را می دهم و وقتی می خوابد راهی مسجد می شوم و تا ظهر کارهای خیریه را انجام می دهم. ساعت ۱ظهر به خانه باز می گردم تا نهار را با حسن آقا صرف کنیم. خدا را شکر حال حسن آقا خیلی بهتر شده جوری که بمن زنگ می زند و می پرسد دوست داری برای نهار چه چیزی درست کنم؟ حسن آقا مشوق اصلی من است و من را تشویق می کند تا بیشتر فعالیت کنم. او می گوید زمانی که تو تازه عروس بودی و به من نیاز داشتی، من تو را رها کردم و به جبهه رفتم و حالا به تلافی آن روزها، من باید کمی تنهایی را تحمل کنم و تو به فعالیت هایت در بسیج رسیدگی کنی.

وی گفت:۱۶ سال قبل وقتی مسئولیت فرماندهی را پذیرفتم، پایگاه به یک مخروبه شبیه بود. به سرعت با کمک های مردمی پایگاه را بازسازی کردیم، نقاشی کردیم، فرش ها و پرده ها را عوض کردیم و پایگاه جوری شد که همه از حضور در آن لذت می بردند. پایگاه ما بسیار پرجمعیت است و ۱۴ حلقه صالحین آن همه روزهای هفته را به جلسات خود اختصاص داده اند. من سال ۸۳ فرمانده اسوه کشوری شدم و پایگاه ما از آن سال به بعد همیشه در سطح ناحیه رتبه اول را داشت است. سال ۸۷ از من خواسته شد که فرماندهی حوزه مقاومت را هم بپذریم و من به شرط اینکه فرماندهی پایگاه را هم در اختیار داشته باشم پذیرفتم. سه سال فرمانده حوزه بودم تا اینکه بیماری حسن آقا به شدت اوج گرفت و به طور کامل فلج شد. در آن مقطع مجبور شدم برای رسیدگی به حسن آقا از فرماندهی حوزه استعفا بدهم اما بازهم پایگاه را رها نکردم چون معتقد هستم پایگاه بسیج مهمترین رده در نیروی مقاومت بسیج است. در سال ۹۰ مغز حسن آقا۵ بار عمل جراحی شد و الحمدلله در آخرین نوبت سلامتی اش را دوباره بدست آورد.

زهرا خوش نظر ادامه داد: آموزش همسرداری و زندگی موفق یک دستور کار ثابت برای پایگاه بسیج ماست. همیشه به بچه ها می گویم قبل از هر چیز همسرتان را در نظر بگیرید. عمو حسن اگر بگوید بمیر، من می میرم اما این به این معنی نیست که همیشه همه چیز برای ما گل و بلبل بوده است. سختی های زندگی را باید تحمل کرد تا نوبت به شیرینی ها برسد. در حال حاضر بودجه پایگاه های بسیج حقیقتا کفاف نمی دهد اما مشکلات مالی هرگز نمی تواند یک فرمانده بسیجی را منفعل کند، همیشه می توان با تکیه به مردم و خیرین بیشماری که در جامعه حضور دارند، کارهای بزرگ انجام داد.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ترفندهای سرگرم‌کننده‌ و مخفی گوگل را بشناسید

س اکتبر 24 , 2017
نودیها:زمانی که مهندسان گوگل مشغول کار روی بخش‌های جدی و حیاتی این شرکت نیستند، بازی‌ها و قابلیت‌های جذابی را در گوشه و کنار این اکوسیستم قرار می‌دهند. در ادامه تعدادی از این بازی‌ها و قابلیت‌ها را معرفی می‌کنیم تا در اوقات بیکاری با استفاده از آن‌ها سرگرم شوید. بازی Breakout […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...