اقدام جنجالی مطهری/ فتنه دیگری در راه است؟

اشتراک گذاری :

نودیها:علی مطهری بدون توجه به صدمه های بزرگ و بعضا جبران ناپذیری که سران فتنه به انقلاب و مردم ایران زدند بار دیگر خواستار رفع حصر این افراد شده است.

نامه مطهری در فضای کنونی کشور، می تواند برای جنجال برانگیزی و دمیدن بر آتش فتنه ای باشد که رئیس قوه قضائیه پیشتر درباره آن هشدار داده بود.

در نامه علی مطهری خطاب به آملی لاریجانی که در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است:

جناب آقای صادق لاریجانی دامت برکاته

رئیس محترم قوه قضائیه

با اهداء سلام، ‌اخیراً در جمع مسئولان عالی قضائی فرموده‌اید: «نقل کرده‌اند که کاندیدایی در جمع هواداران خود خطاب به آنان گفته است که ما آمده‌ایم حصر را بشکنیم. شما چه کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟»

 

به عرض می‌رساند رئیس‌جمهور طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی مسئول اجرای قانون اساسی است و وقتی اقدامی مانند حصر خانگی برخلاف اصول ۳۲ تا ۳۷ قانون اساسی است، وظیفه دارد که در دفاع از حقوق شهروندی ملت اقدام کند، خصوصاً که شعارهای مردم در انتخابات اخیر نشان داد که این موضوع خواست اکثریت ملت ایران است. این، ادبیات مناسبی نیست که به رئیس‌جمهوری که مسئول اجرای قانون اساسی است و حدود ۲۴ میلیون رأی داشته ـ و اگر از ادامه رأی‌گیری جلوگیری نمی‌کردند شاید ۲۶ میلیون رأی داشت ـ بگویید شما چه‌کاره‌اید که بخواهید حصر را بشکنید؟

 

از شما سؤال می‌کنم شما که کاره‌ای هستید، برای حل این موضوع چه اقدامی کرده‌اید؟ آیا مجازات ادامه حصر خانگی تا زمانی که آنها از دنیا بروند، بدون حکم دادگاه علنی صالح، کار درستی بوده است؟

 

فرموده‌اید: «عالی‌ترین نهاد امنیتی کشور در این زمینه تصمیمی را اتخاذ کرده است.» من عرض می‌کنم اولاً رئیس این عالی‌ترین نهاد امنیتی کشور رئیس‌جمهور است و می‌تواند برای تغییر این تصمیم اقدام کند. ثانیاً این نهاد زمانی که کشور در حال آشوب بود، اضطراراً این حق را داشته است که به صورت موقت چند ماهه تا زمان برقراری آرامش حکم به حصر خانگی بدهد، اما بحث در ادامه‌ی آن است. آیا شورای عالی امنیت ملی پس از آرامش جامعه و رفع خطر می‌توانسته است حکم به مجازات ادامه حصر بدهد، یعنی کار قوه قضائیه را انجام بدهد؟ آن‌هم بدون هرگونه محاکمه‌ای و شنیدن دفاعیات آنها و پرداختن به پرونده سایر طرف‌های فتنه سال ۸۸ ؟

 

همچنین فرموده‌اید: «به فرض که شورای عالی امنیت ملی مصوبه خود را ملغی کند و رفع حصر اتفاق بیفتد، در این صورت تازه کار قوه قضائیه برای رسیدگی قضایی به این موضوع آغاز می‌شود و تصمیم در مورد این اتهامات و نحوه رفتار با متهمان با قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده و در چارچوب مقررات قانونی خواهد بود

 

جالب است، در واقع می‌فرمایید قوه قضائیه پس از مجازات ۷ سال حصر خانگیِ بدتر از حبس، تازه آن متهم را محاکمه می‌کند تا ببیند مجازات او چیست. مستدعی است این حرف را تکرار نفرمایید که موجب وهن نظام جمهوری اسلامی است.

 

حفظ اقتدار قوه قضائیه که جناب‌عالی به درستی دنبال آن هستید، با رفتار عادلانه این قوه و دفاع از حقوق آحاد ملت، حتی کسانی که به زعم شما فتنه‌گر بوده‌اند به دست می‌آید نه این که بخشی از وظایف خود را به شورای عالی امنیت ملی محول کنید و در عوض به اظهارنظر درباره برجام و سفر ترامپ به عربستان و مانند آن بپردازید. البته اظهارنظر درباره این مسائل پس از پاسخ به سؤالات قضائی مردم بی‌اشکال است.

 

از جناب‌عالی می‌خواهم برای رفع ادامه حصر خانگی که می‌رود تبدیل به معضلی برای جمهوری اسلامی شود اقدام عاجل مبذول فرمایید. بجاست که این هفت سال حصر خانگی به عنوان مجازات طولانی کردن اعتراضات آنها که موجب سوءاستفاده دشمن شد منظور شود و به آن خاتمه داده شود. البته انتظار رسیدگی به اتهامات طرف‌های مقابل نیز به جای خود باقی است. برای آن مقام محترم آرزوی توفیق الهی دارم.

با تقدیم احترام

علی مطهری

 

گفتنی است سایت مشرق در مطلبی زیر عنوان “چند سوال از علی مطهری و روحانی درباره حصر” آورده است: مهدی محمدی در کانال تلگرامی خود نوشت: علی مطهری مدت هاست خود را متولی مسئله حصر موسوی و کروبی می داند. تازگی هم نامه ای به رییس قوه قضاییه نوشته و حرف های هزاربار گفته در این باره را یک بار دیگر تکرار کرده است.

من چند سوال ساده از ایشان می پرسم، شاید باب گفت وگویی را باز کند.
١- حصر مصوبه شورای عالی امنیت ملی و روحانی رییس این شوراست. اگر قصه حصر هم یکی دیگر از دروغ های حضرات برای سرکیسه کردن ملت نیست، بگویند چرا در این ۴ سال موضوع حصر را حتی یک بار لااقل در دستور کار این شورا نگذاشته اند؟ آیا حق نداریم فکر کنیم آقای روحانی در تداوم این موضوع برای خود منافعی قائل است؟
٢- از ماجرای حقوقدانی آقای روحانی که سر در نیاوردیم، علی مطهری اما ظاهرا مختصر درسی خوانده است. یک سوال حقوقی از ایشان و آقای رییس جمهور مشترکا: همین حالا اگر مصوبات شورای عالی امنیت ملی را از دولت بگیرند، آیا دولت حتی یک ساعت می تواند صرفا با استناد به قوانین و رویه های عادی کشور را اداره کند؟ چطور است که مصوبات شورا آنجا که گره گشای کار دولت است، قانونی است و اینجا که خلاف خواست سیاسی حضرات است، غیرقانونی است؟
٣- آقای مطهری بفرمایند فاصله ٢۵ بهمن ٨٩ که حصر اعمال شده، از ٢٢ خرداد ٨٨ که روز انتخابات و آغاز فتنه بود، چقدر است؟ در این حدود دو سال که موسوی و کروبی راست راست در خیابان های کشور راه می رفتند و مردم را به جان هم می انداختند، چرا کسی کار به کار آنها نداشت؟ و ٢۵ بهمن که حصر اعمال شد در این مملکت چه رخ داده بود؟
۴- و یک سوال دیگر، روزی که حصر اعمال شد حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی چه کاره بود و در آن جلسه چه رایی داد؟
باقی باشد وقت دیگر.

 جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

طرز تهیه فلفل دلمه‌ای شکم پُر؛ پیشنهادی سریع برای افطار

ش ژوئن 3 , 2017
نودیها:اگر به زمان افطار نزدیک هستید و هنوز چیزی تدارک ندیده اید، نگران نباشید. فلفل دلمه‌ای شکم پر غذایی است که خیلی زود آماده می شود. بنابراین می توانید برای افطار آن را درست کنید. مواد لازم:       گوشت (چرخ کرده): ۲۴۰ گرم     فلفل دلمه ای: یک عدد […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...