“امام حسین(ع)” و کاروان کربلا در دومین روز از ماه محرم به کربلا رسیدند/سیدالشهداء: سرزمین کربلا محل ریخته شدن خون ما است

اشتراک گذاری :
نودیها:حجت الاسلام و المسلمین حسن شفیع امام جماعت مسجد جامع تفرش گفت: امام حسین (ع) و کاروان کربلا در دومین روز از ماه محرم به کربلا رسیدند و در آنجا اتراق گزیدند و با شرایطی که در آنجا وجود داشت روزگار سپری شد تا اینکه واقعه عاشورا اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: امام حسین (ع) پس از اینکه به سرزمین کربلا رسیدند،‌ فرمودند: “اللَّهُمَّ إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنَ الْکَرْبِ وَ الْبَلَاءِ …” به این معنا که این موضع کرب و بلاء و محل محنت و عنا است، فرود آیید که اینجا منزل ما است.
حجت الاسلام والمسلمین شفیع در ادامه صحبت های خود و با اشاره به فرموده امام حسین (ع) درخصوص اتفاقاتی که در ادامه ماه محرم در سرزمین کربلا رخ می دهد،‌ تصریح کرد: امام سوم همچنین در روز دوم ماه محرم اشاره کوتاهی به اتفاقاتی داشتند که در ادامه این ماه و در سرزمین کربلا رخ می دهد به این نحو که ایشان فرموده اند: سرزمین کربلا محل ریخته شدن خون ما است.
وی افزود: امام حسین (ع) همچنین از واقع شدن قبر خود و تعدادی دیگر از کاروانیان عاشورا در سرزمین کربلا خبر داده اند و به این نکته اشاره کرده اند که جدم رسول خدا مرا از این رویدادها باخبر کرده است.
امام جماعت مسجد جامع تفرش همچنین اظهار کرد: سیدالشهداء همچنین پس از حضور در سرزمین کربلا در دومین روز از ماه محرم فرمودند: که تمامی کاروانیان در آنجا خیمه گاه و منزلگاه دائمی خویش را قرار دهند.
وی با اشاره به دیگر اتفاق های رخ داده در روز دوم ماه محرم ادامه داد: امام حسین (ع) در روز دوم ماه محرم به اهل کوفه نامه ای نوشته اند و گروهی از افراد بزرگ و مورد اعتماد کوفه را از حضور خود در کربلا آگاه کردند.
وی خاطرنشان کرد: امام سوم همچنین نامه ای را به “قِیس بن مُسَهَّر صیداوی اَسدی” ارائه داد تا عازم کوفه شود اما ستمگران که از این جریان با خبر شده بودند،‌ سفیر امام را دستگیر کردند و او را به شهادت رساندند که پس از شهادت “قِیس بن مُسَهَّر صیداوی اَسدی”، امام حسین (ع) بسیار غمگین شدند و ضمن همدردی با این رویداد تلخ، برای شهادت وی اشک ریختند.
میزان
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

واکنش فردوسی‌پور به طعنه‌های مهران مدیری

س اکتبر 4 , 2016
نودیها:مهران مدیری که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان تأثیرگذارترین برنامه‌ساز حوزه طنز در کشور به شمار می‌رود کاری ارائه داد که با وجود کپی از روی یک برنامه تلویزیونی هندی توانست بار دیگر نگاه‌ها را به خود معطوف کند اما شنبه‌شب گذشته آخرین قسمت از سری اول برنامه تلویزیونی دورهمی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...