خواص انبه – جلوگیری از ریزش مو – رفع کم خونی و …

اشتراک گذاری :

میوه انبه دارای ویتامین C و بتاکاروتن بوده و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه آن مانع از ایجاد عفونت‌های ویروسی و تومور در بدن می‌شود.

وی افزود: نصف میوه انبه یک سهم از نیاز بدن به میوه را در طول شبانه‌روز تامین می‌کند و خواص آن مشابه میوه هلو و آناناس است، همچنین برای تقویت بینایی مصرف این میوه توصیه شده و برای افزایش دید در سالمندان مصرف انبه موثر است.

صفوی با اشاره به اینکه از پوست و میوه انبه برای تهیه ترشی و مربا استفاده می‌شود، گفت: غرغره عصاره انبه به همراه آب ملایم برای درمان گلودرد موثر بوده و از آنجایی که این میوه دارای خواص و ویتامین‌های بی‌شماری است برای درمان کم خونی نیز توصیه می‌شود.

متخصص تغذیه با بیان اینکه انبه به دلیل دارا بودن قند میوه‌ای چاق کننده محسوب می‌شود، گفت: ۱۰۰ گرم انبه داری ۱۰۰ کالری بوده و از این لحاظ شبیه موز است، لذا کسانی که مبتلا به بیماری دیابت یا قند هستند مصرف زیاد انبه برای آنها توصیه نمی‌شود.

وی بیان داشت: پوست انبه خاصیت ضدالتهابی داشته و میوه آن نیز علاوه بر اینکه ضربان قلب و فشار خون را کنترل می‌کند علائم آسم را نیز برطرف کرده و میوه‌ای آرام‌بخش کننده به شمار می‌رود.

صفوی ادامه داد: انبه به دلیل فیبر یبوست را برطرف کرده، همچنین مصرف آن به صورت مداوم مانع از ریزش مو شده،‌ ناراحتی‌های کبدی را برطرف می‌کند و برای درمان سینوزیت مؤثر است.

منبع : فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 23

محمدرضا - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

بازی تمرین پارک کردن ماشین drive parking car اندروید

د نوامبر 23 , 2015
دانلود بازی downlad game حجم : ۷۰ مگابایت اندروید : ۲.۳.۳ و بالاتر   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 23

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...