انواع تشویق برای فرزندان

اشتراک گذاری :

کودکان دست کم روزی ۳ بار و نوجوانان روزی یکبار به تشویق نیاز دارند.

 

۲تا کافی نیست: تشویق انواعی دارد که بهتر است والدین از تمام آنها استفاده کنند:

۱-  گفتاری: از واژگانی چون” آفرین، به به، جالبه، خیلی خوبه…” و جمله هایی چون” کاری که انجام دادی خیلی خوبه”، از کارت خیلی خوشم آمد”، ” خوشحالم که این چنین توفیقی بدست آوردی” و… استفاده کنید. بکوشید در واژگان و جمله ها تنوع ایجاد کنید و همیشه از تعابیر کلیشه ای استفاده نکنید.

۲-  نوشتاری: نوع دیگر تشویق، استفاده از نوشتار است به این صورت که رفتارهای خوب و پسندیده ی فرزندان را بنویسید و در پایان هفته به آنها نشان دهید یا به مناسبتهایی، کارت پستال تهیه کنید و در آنها جمله هایی محبت آمیز بنویسید.

۳-  مادی: فهرستی تهیه و انواع تشویق های مادی روزانه، هفتگی و ماهانه را در آن بنویسید و با توجه به فعالیت فرزند و میزان اهمیت رفتار او از آنها بهره ببرید.تشویق های مادی روزانه شامل خوردنی های ارزان قیمت، تشویق های مادی هفتگی شامل پارک، سینما، منزل دوستان و نزدیکان، وتشویق های مادی ماهانه اسباب بازیهاو یا وسایل مورد علاقه ی اوست.بکوشید در خرید خوردنی ها و اسباب بازیها تنوع ایجاد کنید و ارزش غذایی خوراکی ها و بعد فرهنگی اسباب بازیها را در نظر بگیرید.

کودکان دست کم روزی ۳ بار و نوجوانان روزی یکبار به تشویق نیاز دارند. نقص بزرگ بعضی از والدین این است که نقاط مثبت فرزندان خود را نمی بینند و متأسفانه فقط نقاط منفی فرزندان را می بینند.بکوشیم آیینه صفت باشیم و نقاط مثبت و منفی را با هم ببینیم.

منبع : کتاب نسیم مهر
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 20

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مشکلات زناشویی

پ مه 14 , 2015
طلاق و جدایی حتی قبل از ازدواج و به هم خوردن نامزدی، سوءتفاهمی که اگر نبود، می‌توانست یک خواستگار بالقوه را به همسر آینده بدل کند. همه اینها همیشه مقصری دارد و اغلب ما مقصر را طرف مقابل می‌دانیم، اما بدون قضاوت بهتر است یک باراز بالا با دقت به […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...