اهمیت و شناخت عملکرد اعضای رئیسه بدن

اشتراک گذاری :

یک متخصص طب سنتی گفت: اعضای رئیسه مغز, قلب و کبد است و مثل چرخ‌دنده‌های ساعت هستند که اگر هرکدام از اینها دچار اشکال شود, بقیه هم آسیب می‌بینند. قلب منشأ نیروی حیاتی بدن, مغز منشأ نیروی حسی و حرکتی بدن, کبد منشأ نیروی غذارسان بدن است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, حسین رضایی‌زاده متخصص طب سنتی درباره جایگاه بیماری‌های مغز و اعصاب در طب سنتی, اظهار داشت: مغز یکی از اعضای رئیسه در بدن است.

به‌گفته وی اهمیت بیماری‌های مغز و اعصاب در طب سنتی ایران از دیدگاه حکمای طب سنتی به جایگاه مغز و اعصاب برمی‌گردد.

قوت، زنده بودن و خوب زندگی کردن ما بستگی به سلامت اعضای رئیسه است

این متخصص طب سنتی افزود: مغز و اعصاب یکی از عضوهای اصلی بدن یا به‌قول حکمای طب سنتی اعضای رئیسه بدن هستند که قوت ما و زنده بودن ما و خوب زندگی کردن ما بستگی به سلامت این اعضا دارد.

رضایی‌زاده ادامه داد: اعضای رئیسه شامل مغز و اعصاب, قلب و عروق, دستگاه کبد و دستگاه گوارش است و مثل چرخ‌دنده‌های ساعت هستند که اگر هر کدام از اینها دچار اشکال شود, بقیه هم آسیب می‌بینند. قلب منشأ نیروی حیاتی بدن, مغز منشأ نیروی حسی و حرکتی بدن و کبد منشأ نیروی غذارسان بدن است.

وی بیان داشت: برخی از اعمال مربوط به خود مغز و اعصاب است, ما در یک انسان سالم انتظار داریم حس و حرکت و تدایبر ذهنی‌اش در کمال سلامت باشد.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: حس یعنی آنچه مربوط به قوای حسی است، حس لامسه, بویایی و چشایی و هرآنچه مربوط به حواس پنج‌گانه ظاهری و باطنی است, فرد باید حس خوبی داشته باشد.

رضایی‌زاده اضافه کرد: حرکت یعنی تمام قوای حرکتی‌اش و ارتباطش با سیستم عضلانی و اسکلتی تناسب لازم را داشته باشد و بتواند تعادل حرکتی‌اش را حفظ کند؛ حرکات ریز و درشت و ظریف را به‌درستی انجام دهد.

منبع:تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 24

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تاثیر ویتامین E در درمان کبد چرب

چ آگوست 12 , 2015
استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) سپاه، تاثیر ویتامین E در درمان کبد چرب را تشریح کرد و گفت:‌ مهمترین منابع غذایی ویتامین E در جوانه گندم، کاهو، کلم و روغن بادام زمینی یافت می‌شود. سید مؤید علویان در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت درباره تاثیرات ویتامین E اظهار کرد:‌ ویتامین […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...