اوباما به وعده نقدش در پیام نوروزی ۹۴ وفا کرد؟

اشتراک گذاری :

 توقف تایید مدارک تحصیلی پزشکان ایرانی در آمریکا خبری بود که به سرعت در رسانه های ایرانی منتشر شد. اتفاقی که نشان می داد پرزیدنت اوباما به وعده هایی که در پیام نوروز ۹۴ اش داده بود، وفادار نیست.

باراک اوباما در پیام نوروز ۹۴ خودش گفته بود که راه هایی برای تبادل فرهنگ و تکنولوژی و فناوری برای جوان های ایرانی باز می کند. راه هایی که البته اوباما آن را به توافق هسته ای گره زه بود.

 

شعری که اوباما در پیام نوروزی ۹۴ خود خواند

اوباما گفته بود که حکومت ایران مسئول بسته شدن فرصت های علم اندوزی و ترقی جوانان ایرانی است و جوانان ایرانی حق دارند که به کشورهای دیگر سفر کنند و همکاری‌های بیشتر در زمینه‌هایی مانند علوم و فن‌آوری و نوآوری را تجربه کنند.

اما  ECFMG  کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی اعلام کرده است که وزارت خزانه داری آمریکا محدودیت‌هایی را برای ارتباط با موسسات ایرانی وضع کرده است؛ پیش از این ECFMG برای تایید مدارک تحصیل خود مستقیما با موسسات ایرانی ارتباط برقرار می کرد.

 

تمام پزشکانی که قصد ادامه تحصیل و یا شروع به کار در ایالات متحده آمریکا را دارند، حتماً باید در سه مرحله آزمون  USMLE  شرکت نموده و پس از موفقیت در این ۳ آزمون به ادامه تحصیل یا کار بپردازند. پزشکان ایرانی همیشه رتبه های خوبی در این آزمون کسب کرده اند.

این نشان می دهد که ادعای اوباما و دلسوز نشان دادن خود برای جوانان ایرانی همان مثل قدیمی «دایه عزیز تر از مادر» است!

هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه سابق آمریکا در در دوران مسئولیتش و در پیام های معروفی که پس از فتنه ۸۸ برای مردم ایران منتشر می کرد، مدعی بود آمریکا خواهان “گفتگو و تبادل نظر بیشتر” با جوانان ایرانی است.

 

جک لو، وزیر خزانه‌داری امریکا گفته ادامه فشار تحریم‌ها بهترین راه برای تضمین پایبندی ایران به توافق جامع هسته‌ای خواهد بود.

کلینتون ادعا می کرد که کاخ سفید به دنبال سهولت بیشتری مسافرت دانشجویان ایرانی به آمریکا و از این طریق موجبات پیشبرد ارتقاء جریان آزاد اطلاعات و اندیشه ها فراهم خواهد است.

به نظر ادعای کلینتون و اوباما در دراز کردن دست دوستی به سمت دانشجویان ایرانی با این لغو پذیرش پزشکان ایرانی به خوبی نشان می دهد که مسئولان آمریکایی در وعده های حداقلی و دست به نقد خودش چقدر وفادار است.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

همسفر تا بهشت

د ژوئن 1 , 2015
همسفر تا بهشت اشاره چند روزی از آغاز زندگی مشترک علی و فاطمه علیهما السلام می‌گذشت. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نظرِ علی علیه السلام را درباره‌ی همسرش جویا شد: علی جان! فاطمه را چگونه همسری یافتی؟ علی علیه السلام هم با کلامی که حکایت از اوج شکر […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...