اولین فیلم سینمایی تولید حزب الله لبنان

اشتراک گذاری :

اخبار و تحلیل ها

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، به نقل از سایت شبکه سی ان ان؛ برای گروه هایی که مسائل اعتقادی را در رأس هرم تشکیلات خود قرار می دهند سخت است که بخواهند پیام های خود را در قالب تولیدات رسانه ای به مخاطبان برسانند.

 

بر پایه این گزارش؛ حزب الله لبنان از جمله تشکیلاتی است که در کنار شاخه فرهنگی در حال مدیریت شاخه نظامی خود است. این گونه تشکیلات و گروه ها به دلیل اینکه ارزش ها و اهداف آنها از ذهن مخاطبان دور به نظر می رسد به آسانی قادر نخواهند بود تا بر مخاطب تأثیر گذار باشند.

 

اما حزب الله لبنان با تولید یک فیلم سینمایی که قصه واقعی و مستند یک مادر شهید را به نمایش گذاشت، توانست بر ذهن مخاطبان موثر ظاهر شود و اهداف خود را به خوبی به جامعه لبنانی ارائه دهد.

 

این نخستین بار است که حزب الله به چنین اقدامی مبادرت کرده است. نام این فیلم سینمایی “السر المدفون” (راز پنهان) است که سختی های خانواده” عامر کلاکش” رزمنده شهید حزب الله را به تصویر کشیده است.

 

این رزمنده حزب الله در عملیات شهادت طلبانه در جنوب لبنان در سال ۱۹۸۵ علیه رژیم اشغالی جان خود را از دست می دهد و مادر این شهید ۱۵ سال با تلاش و سختی توانست این راز را از فرزندان و عروس خود پنهان کند.

 

در این فیلم سینمایی بعد از آنکه عملیات شهادت طلبانه عامر به پایان می رسد اسرائیل تلاشش را متمرکز شناسایی او می کند ولی با مقاومت مادر عامر رژیم اشغالی نتوانست از حقیقت ماجرا مطلع شود.

 

اکران این فیلم سینمایی با محدودیت هایی از سوی مراجع قانونی لبنان مواجه بود ولی بعد از اکران آن همه به شاهکار این فیلم، تخصص بکار رفته در آن و استعداد هنرپیشه های شرکت کننده تولید پی می برند.

 

این فیلم با جذابیت هایی که داشت توانست در میان مخاطبان لبنانی جا باز کند و تأثیر خود را بر جامعه لبنانی به شکل موفقیت آمیزی بگذارد. در حقیقت این اقدام حزب الله یک تجربه بی سابقه ای برای دنیای سینمای لبنان به شمار می رود.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 29

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

علائم، نشانه‌ها و راهکارهای درمان تورم آپاندیس

ی مه 24 , 2015
آپاندیسیت یعنی تورم آپاندیس. آپاندیسیت می‌تواند مزمن و یا ناگهانی باشد. آپاندیسیت یکی از رایج‌ترین وضعیت‌های پزشکی اورژانس است که بیشتر در سنین ۱۰ تا ۳۰ سالگی بروز می‌یابد و در مردان رایج‌تر از زنان است. جام جم سرا: بی‌توجهی به درمان آپاندیسیت می‌تواند موجب مرگ فرد مبتلا شود. از […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...