اومیکرون؛ پایان پاندمی کرونا

اشتراک گذاری :

نودیها:تحقیقات نشان می‌دهد حتی با وجود اینکه سویه اومیکرون به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است و از سویه قبلی دلتا پیشی می‌گیرد، چندین متخصص روسی و دانمارکی گفته‌اند که این بیماری همه‌گیر در سال جاری به‌عنوان اپیدمی فصلی خاتمه خواهد یافت.

به گفته محققان، «با توجه به رعایت تمام اقدامات پیشگیرانه و اقدامات واکسیناسیون، ممکن است پاندمی ویروس کرونا تا ماه می (اردیبهشت) پایان یابد.»

«الکساندر سرگئیف»، رئیس آکادمی علوم روسیه، می‌گوید: «من انتظار دارم که پاندمی کووید ۱۹ به اپیدمی‌های فصلی مانند آنفلوانزا تبدیل شود. باید بگویم که وضعیت فعلی تقریباً شبیه دهه ۱۹۶۰ است، زمانی که اپیدمی آنفلوانزا هنگ کنگ اثرات بسیار جدی داشت و بسیاری از مردم به شدت بیمار بودند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «اما واکسن‌ها و دارو‌ها به موقع ساخته شدند و اکنون ۶۰ سال است که با آنفلوانزا زندگی می‌کنیم و تقریباً به آن عادت کرده‌ایم. آنچه امروز برای کووید در حال رخ دادن است از برخی جهات مشابه به نظر می‌رسد. اگر پروتکل‌های دارویی خوب و قابل اعتمادی وجود داشته باشد، شاهد یک بیماری مانند آنفلوانزا معمولی خواهیم بود.»

در همین حال، «تایرا گروو کراوس»، رئیس اپیدمیولوژیست در مؤسسه سرم سازی دانمارک، گفت: «سویه اومیکرون پایان پاندمی کووید ۱۹ را به همراه دارد و ما تا دو ماه دیگر به زندگی عادی خود باز خواهیم گشت.»

علیرغم نگرانی‌های اولیه مبنی بر اینکه اومیکرون می‌تواند به دلیل افزایش سطح عفونت، دوره پاندمی را طولانی کند، کراوز گفت که در واقع می‌تواند پایان همه‌گیری باشد.

دانشجو

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 378

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سربازی را کیلویی چند حساب کردید؟

د ژانویه 31 , 2022
نودیها:کمیسیون تلفیق مجلس دیروز طرحی در مورد خرید سربازی تصویب کرد که در صورت تصویب نهایی غایبان سربازی می‌توانند با ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان سربازی‌شان را خریداری کنند.     پولی کردن سربازی با هر قیمتی که برای آن در نظر گرفته شود تبعیضی بین افراد پولدار و فقیر […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...