اپلیکیشنی که نوزادان نارس را شناسایی می کند

اشتراک گذاری :

محققان دانشگاه ناتینگهام بریتانیا اپلیکیشنی را برای موبایل طراحی کرده اند که می تواند نوزادان نارسی را که نیاز به مراقبت بیشتری دارند، شناسایی کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، مایکل والستر که دستیار پروفسور دانشگاه ناتینگهام  است می گوید: این اپلیکیشن قادر است بر حسب سن بارداری ، به صورت اتوماتیک سن جنین را تعیین کند.

این اپلیکیشن برنامه دوربین را باز کرده و به شما قالبی را نمایش می دهد. آن قالب نیز به شما نشان می دهد که محل صورت یا گوش یا بینی دقیقا کجا باید باشد.

امروزه از چنین اپلیکیشن هایی برای انواع بیماری ها مثل سرطان استفاده می شود. سازندگان این اپلیکیشن امیدوارند که این برنامه به سازمان های بهداشتی در تشخیص مناطقی که به صورت بالقوه با احتمال نارس زایی مواجهند، کمک کند.
در ادامه دکتر شارکلی دستیار پروفسور بخش پزشکی  نئوناتال واقع در مرکز پزشکی کوئین در دانشگاه ناتینگهام می گوید: در واقع کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که از اطلاعات گوشی هوشمند استفاده کرده و آن را به پایگاه اصلی داده ها بفرستیم. این پایگاه داده نیز به ما می گوید در چه مناطقی احتمال تولد نارس وجود دارد و بدین طریق پزشک وارد عمل شده و اقدامات لازم را انجام دهد. سازمان جهانی بهداشت نیز بر همین اساس می تواند مناطقی که احتمال زایمان زود رس در آنجا وجود دارد را شناسایی کند.
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مجموعه پوستر شهادت امام جواد(ع)

ی سپتامبر 13 , 2015
[Show slideshow] برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 7

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...