اگر زنجیر چرخ نداشتیم چه کنیم؟

اشتراک گذاری :
نودیها:اگر هنگام مسافرت در زمستان با خودرو شخصی، زنجیر چرخ را فراموش کردیم، باید چه کار کنیم؟
 
به گزارش رجانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، اگر در زمستان قصد مسافرت به شهر دیگر دارید و یا محل کار شما شهر دیگری است حتما برای رفتن به آن شهر، آب و هوا را بررسی کنید و با امکانات کامل به سفر بروید. یکی از این امکانات زنجیر چرخ می‌باشد، زیرا در زمستان احتمال بارش برف زیاد است و داشتن زنجیر چرخ کمک بزرگی می‌کند تا راحت در جاده‌ها رانندگی کنید.
 
اما اگر زنجیر چرخ فلزی ندارید و یا فراموش کرده اید به نظر شما به جای زنجیر چرخ از جه وسیله‌ای استفاده کنیم؟ رانندگی در برف بسیار خطرناک است و باید حتما از زنجیر چرخ استفاده کنید. در این نوشتار به این موضوع که به جای زنجیر چرخ از چه وسیله جایگزین استفاده کنیم و یا اگر زنجیر چرخ نداشتیم چه کار کنیم اشاره می‌شود.
به جای زنجیر چرخ از چه وسیله‌ای استفاده کنیم؟
‌می‌خواهیم درباره این که به جای زنجیر چرخ از چه جایگزینی استفاده کنیم، صحبت کنیم.
استفاده از روکش پلاستیکی به جای زنجیر چرخ:
اگر زنجیر چرخ فلزی ندارید یا بستن آن به دور لاستیک برایتان مشکل است می‌توانید یک روکش پارچه‌ای لاستیکی تهیه کنید و همراه خود داشته باشید. این روکش‌ها مانع لیز خوردن لاستیک‌ها می‌شود و رانندگی در برف را برایتان دشوار نمی‌کند و با خیال راخت می‌توانید رانندگی کنید. طراحی بافت این روکش باعث اصطکاک بیشتر و کشش می‌شود و از لغزش لاستیک‌ها در برف به شدت می‌کاهد.
استفاده از طناب به جای زنجیر چرخ:
اگر در برف گیر کردید به جای زنجیر چرخ می‌توانید، با استفاده از طناب و چاقو زنجیر چرخ درست کنید و با احتیاط به رانندگی ادامه دهید. طناب را به صورت مارپیچ به دور لاستیک بپیچید و محکم گره بزنید و با چاقو طناب را ببرید. این کار را با فاصله نزدیک انجام دهید و طناب را کامل دور لاستیک بپیچید که آن را کامل پوشش دهد و این کار را برای دو تا لاستیک جلو انجام دهید. این کار باعث می‌شود در حین رانندگی طناب حرکت نکند و در مقابل پارگی مستحکم باشد.
اگر لوازم برای ساخت زنجیر چرخ نداشتیم حتما با احتیاط و دقت رانندگی کنیم
۱. اگر در روز برفی در جاده لغزنده بودیم و زنجیر چرخ نداشتیم، می‌توانیم باد لاستیک‌ها را تا ۳۰ درصد کاهش دهیم و با دقت و به آرامی در مسیر چرخ‌های خودرو‌های سنگین رانندگی کنیم.
 
۲. اگر راننده‌ای هستیم که با سرعت رانندگی می‌کنیم حتما در زمان لغزنده بودن جاده مراقب باشیم و آهسته برانیم. زیرا با سرعت بالا در زمان یخبندان و لغزش، کنترل خودرو به راحتی از دستمان خارج می‌شود و بسیار خطرناک است. پس اگر در جاده برفی زنجیر چرخ نداریم حتما به آهستگی رانندگی کنیم.
 
۳. اگر زنجیر چرخ نداریم و جاده هم برفی است و کولاک نیز وجود دارد حتما خودرو را کنار جاده نگه داریم تا کولاک و برف تمام شود، زیرا جاده در زمان برف و کولاک کاملا سفید است و دید درستی نخواهیم داشت. پس بهتر است برای جلوگیری از تصادف توقف کنیم.
 
۴. بدون داشتن زنجیر چرخ امکان لیز خوردن لاستیک‌ها بسیار زیاد است. زمانی که عقب خودرو لیز می‌خورد فرمان را به همان سمت بچرخانیم و در برابر لغزش لاستیک مقاومت نکنیم که بخواهید آن را کنترل کنیم در این حالت کنترل بیشتر از دستمان خارج می‌شود.
 
۵. در هنگام لغزنده بودن جاده ها، وقتی خودرو لیز می‌خورد سعی کنیم آرام رانندگی کنیم که نیازی به ترمز زدن نباشد. زیرا در این هنگام نیازی به واکنش نشان دادن نیست و خودرو بعد از چند لحظه تعادل خود را برقرار می‌کند.
 
۶. با دنده سنگین رانندگی کنیم. اگر لاستیک‌های معمولی داریم و زنجیر چرخ هم نداریم، ناچار هستیم که در یخ و برف جاده آهسته رانندگی کنیم و اگر با دنده سنگین و با دقت رانندگی کنیم لغزش لاستیک‌ها کمتر می‌شود.
 
۷. اگر جاده دارای پیچ باشد قبل از این که کامل به پیچ برسیم ابتدا ترمز کنیم و بعد بپیچیم. ترمز ناگهانی و بعد پیچیدن بدون احتیاط باعث لغزش بیشتر می‌شود.
 
پس حتما در جاده‌های برفی سعی کنید زنجیر چرخ داشته باشید و اگر در دسترس نبود حتما جایگزین برایش بگذارید و در نهایت اگر لوازم برای ساخت زنجیر چرخ نداشتید حتما با احتیاط و دقت رانندگی کنید تا سالم و سلامت به مقصد خود برسید.
رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 4

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود مداحی جدید ولادت حضرت زهرا سلام الله

پ ژانویه 20 , 2022
  با تو آرامش دارم بی تو محرومم/محمد رضا طاهری پخش برخط مداحی play online بارگیری صوت download mp3   لیله الافراح/محمد فصولی پخش برخط مداحی play online بارگیری صوت download mp3   زهرا زهرا رمز استجابتی/حاج محمود کریمی پخش برخط مداحی play online  بارگیری صوت download mp3 عقیق برای […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...