اگزما چیست ؟

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان – بیماری و درمان آن

مطلبی در مورد اگزما در ادامه.

تیمی از دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو مطالعه‌ای در رابطه  با اگزما انجام داده‌اند، آنها روی 60 هزار بزرگ سال بین سنین 18 تا 85 سال تحقیقاتی انجام دادند.

محققان در این مطالعه متوجه شدند افرادی که مبتلا به اگزما بودند و از این بیماری رنج می‌بردند دارای فشارخون بالا، دیابت، اضافه وزن و یا کلسترول بالا بودند، افراد سیگاری نیز در این موضوع سهیم بودند.

اگزما نتیجه غیر مستقیم از بیماری پوستی است و انعکاس آن تنها توسط زخمی که به شدت خارش داشته باشد ایجاد نمی‌شود بلکه در اثر شیوه زندگی نیز بوجود می‌آید.

در واقع افراد مبتلا به اگزما‌های مزمن بیشتر در معرض ابتلا به چاقی، دیابت و فشار خون بالا هستند و یکی دیگر از دلایل آن عدم فعالیت بدنی است؛ مثلاً ورزش بخصوص با توجه به شرایط رطوبت و دما( هوای خیلی گرم یا خیلی سرد، هوای بیش از حد خشک) و عرق کردن می‌تواند این بحران را تشدید کند.

یکی از نویسندگان توضیح داد: متخصصین پوست باید آگاهی کامل داشته باشند و بدانند در این شرایط تنها پوست بیمار نباید درمان شود بلکه باید در مورد رفتار، شیوه زندگی و رفاه بیمار نیز توجه داشته باشند.

پزشکان باید در مورد مسائلی مانند عادات زندگی، سیگار کشیدن و فعالیت بدنی بیمار سوال کنند زیرا این اطلاعات می‌توانند راه حل‌هایی مهم برای درمان باشند.

اغلب افراد از دوران کودکی و نوجوانی دچار این اختلال می‌شوند و پزشکان باید بر شاخص متابولیک(دیابت)، قلبی عروقی و فشار خون نیز نظارت داشته باشند.
منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 3

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چربی خون ، از علل افزایش تا راههای درمان سنتی و نکات پزشکی

پ آوریل 9 , 2015
طب سنتی به نام خدا – در ادامه این مطلب می توانید مقاله ای کامل را در زمنیه "چربی خون" مشاهده کنید که علل و عوامل افزایش چربی خون و راههای درمانی سنتی و نکات پزشکی آن در در خود دارد.   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...