ایجاد روحیه استقلال در فرزندان

اشتراک گذاری :
خانواده 

۲تا کافی نیست: کودکان تا یک سالگی نیاز جدی به پدر و مادر دارند تا بتوانند دوران دلبستگی را به خوبی بگذرانند؛ اما از آن به بعد می توان با استفاده از راهکارهای زیر از وابستگی او کاست و به استقلال او افزود:

۱-     جدا سازی برای خواب: ۱۲ تا ۱۸ ماهگی مناسب ترین سن جداسازی کودک برای خواب است. اتاق مستقل روحیه ی استقلال را برای او ایجاد می کند.

۲-     واگذاری امور شخصی: کودک از دوسالگی به بعد مایل است کارهای شخصی اش را خودش انجام دهد. حتی این میل گاهی در فرزندان شش ماهه هم دیده می شود که دست مادر را کنار می زند تا خود شیشه ی شیر را بگیرد؛ پس به این میل فطری اش توجه و از آن استفاده کنید.

برای انجام امور شخصی کودک، زمان ویژه ای را در نظر بگیرید تا او هنگام رفتن به مهمانی یا مهد کودک در تنگنا قرار ندهید و دستپاچه نکنید. در صورت ضرورت می توانید از او بخواهید کشیدن برخی از کارها را داخل خودرو انجام دهد.

۳-     بازی: بازی هایی از قبیل خاله بازی یا خانه بازی می تواند استقلال او را تقویت کند؛ زیرا در قالب بازی، زندگی مستقلانه را تمرین می کند.

چند توصیه

ا: از مراقبت شدید کودک خود بپرهیزید.

ب: در ناسازگاریهای او با خواهر و برادر دخالت نکنید.

ج: مو، بلوز و یقه ی او را صاف نکنید.

د: اگر کسی از فرزند شما مطلبی می پرسد، به جای او پاسخ ندهید.

منبع : کتاب نسیم مهر
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 20

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

هنرنمایی با چوب‌ های بستنی

ی مه 17 , 2015
با چند عدد چوب بستنی، کمی چسب چوب و مقداری ذوق و سلیقه می‌توان کاردستی‌هایی ساخت و هنرنمایی‌هایی را به کودک خود آموخت که ذهنش از همان دوران بچگی برای خلاقیت بیشتر پرورش بهتری پیدا کند. می‌توان بعضی از چوب‌ها را رنگ کرد و بعضی دیگر را به همان شکل […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...