بازی جدید مهاجم مقبره Tomb Raider

اشتراک گذاری :

مطالب زیادی تا کنون در مورد Tomb Raider منتشر شده اما بخاطر کلی بودن آن ، کسی حوصلش نمیشد همه رو یکجـا بخونه. پس تصمیم گرفتیم یک خلاصه کوچک از آن بزاریم که شما هم از بازی جدید کریستال با خبر باشید. 

همه میدونید که بازی ریبوت شده ! از کاراکتر تا همه چیز ! ولی این ریبوت شامل چه چیز هایی خواهد بود ؟! شخصیت اول هنوز لارا کرافت است اما با ظاهری متفاوت و جوان تر. در این نسخه پدر و مادر شما زنده هستن و مخالف نسخه های قبل کسی قربانی نشد. و اما سوالی که خیلی ها در ذهن دارند… که چرا این سری ریبوت شد ؟! کریستال در رابطه با این سوال جواب داد : کارکتر لارا کرافت در سال ۹۰ از همه لحاظ تکمیل بود ! جوری که هم پسران و هم دختران گیمر او را تحسین میکردن. اولین کاراکتر مونث که با قدرت تمام در یک بازی حاضر شده بود ! اما این عامل هم مزیت هایی داشت و هم بدی هایی !.. مزیت این بود که کاراکتر برای دوران خودش بی نظیر بود و تا ۲ یا ۴ عنوان بعدی هم جذابیت خودش رو نگه میداشت… اما کاراکتری که از همان اول کامل باشد در ادامه باید با او چکار کرد ؟! در واقع لارا کرافت یک ضعف بزرگ داشت که در طول ساختن بازی هیچ تغییری نکرد ! و اون لارایی که ما پارسال در نسخه Underworld دیدیم. همان لارای دهه ۹۰ است … ما متوجه شدیم که لارا هم باید نسبت به زمان تغییر کند و در نتیجه این سری را ریبوت کردیم.

لارا همیشه علاقه به اکتشاف داشته ! ولی در عین حال میخواست خودش رو به پدر و مادرش ثابت کند. با توجه به این او پا به دانشگاه میزارد. بخاطر وضعیت تحصیلی عالی اش او را به راحتی در هر دانشگاهی قبول میکردند. اما لارا از عمد دانشگاهی سطح پایین رو انتخاب کرد که با مردم عادی بیشتر آشنا شود. لارا تا هنگام فارغ التحصیلی منتظر ماند. او در مسیری قدم گذاشته بود که پدر و مادر او هرگز همچنین اجازه ایی رو بهش نمیدادن. این کمی او را آزار میداد ولی هر بار به این فکر میکرد که این فرصتی برای من هست که خودم رو به همه نشون بدم ! 
درست بعد از فارغ التحصیلی لارا یک ماموریت از آکادمی قبول میکند. برای پیدا کردن یک relic گمشده. او همراه دو تن از یاران سفر کوچک خودش را شروع میکند. کسانی که لارا را در این سفر همراهی میکنند Conrad Roth و یک سرباز (marine) سابق هستند که تجربیات زیادی در این ضمینه دارند و هر دوی این شخصیت در طول بازی دارای نقش های پر رنگی هستند.
همه چیز خوب پیش میرفت تا جایی که کشتی آن ها به مقصد نزدیک شد… اما طوفانی غیر قابل پیش بینی و سهمگین کشتی را غرق میکند! این تنها صحنه ایی هست که همه بازماندگان به یاد دارند! غرق شدن کشتی توسط طوفان! لارا از غرق شدن کشتی چیزی به یاد نمیاورد! بعد ازاینکه چشم هایش را باز میکند خود را در یک غار تاریک که اطراف ان با هزاران شمع روشن شده میبیند! برعکس! و آویزان به سقف! او چطور به اینجا آمده ؟! چرا آویزان است ؟! از هیچ چیز خبر ندارد ! و به یاد نمیاورد.
آخرین چیزی که میدانید این هست که کشتی غرق شده ! پس آلان دقیقا ما کجا هستیم ؟!

بسیاری از بازیکنان به اصطلاح تازه کار ها با ادونچر رابطه خوبی ندارند ! بیشتری ها Tomb Raiderرا به عنوان یک بازی خسته کننده یاد میکنند ! اما مشکل همینجاست. که شما به بازی فرصتی نمیدهید ! سریع دوست دارید اکشن ببینید ! دوست دارید بازی سینمایی باشد ! ایندفعه کریستال مسیر خودش رو عوض کرد. با اینکه طرفداران واقعی Tomb Raider و بازی های ادونچر کمی مخالف بودند ولی کریستال میخواست اکشن بازی رو بیشتر کنه…که تا کنون مطالب زیر معرفی شده اند :
در طول بازی شما شاهد cut scene های زیادی هستید. که در برخی از آن ها در طول زمانی خاصی باید دکمه مورد نظر یا نشان داده شده بروی اسکرین را فشار دهید. GI تا آلان سکانس هایی از بازی را شرح داده (به شکل نوشتاری) به عنوان مثال سکانسی که لارا باید از یک راهرو مملو شده از آب بگذرد… در این قسمت کنترل لارا در دست شما هست ولی زاویه دوربین و حرکات طبیعی لارا و نگاهی که در آن وحشت دیده میشود! همه کمک میکنند که یک صحنه بسیار زیبا و در عین حال سینمایی در اختیار بازیکن گذاشته شود.
یکی از مهمترین کارهایی که کریستال در مبارزات انجام داد حذف سیستم auto lock بود. که متاسفانه در تمام سری , مبارزه را بسیار آسان میکرد.Darrell Gallagher میگوید : ما خیلی بیشتر از قبل بروی قسمت مبارزات کار کردیم. یکی از تغییرات جدید سیستم free aim است. که این امکان را به بازی میدهد تا آزادانه و کمی دشوارتر هدف بگیرد. در واقع کریستال سیستم کامبت را طوری گذاشته که حتی طرفداران سبک اکشن / شوتر هم از سیستم جدید راضی خواهند بود. ممکن است در اوایل کمی نومید شوید ! در هر حال نباید از لارای ضعیف و ترسیده ما که تا حالا به کسی آزاری نرسونده همچین انتظاری رو داشته باشید ! او معمولا در حال ترس هست و وسایل لازم برای شکست دشمنان را ندارد. در آن سن ! وقتی که یک دختر جوان تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده نباید انتظار داشت که به همین سادگی کسی را بکشد !” karl stewart در این مورد گفت: " ممکن است برای اولین بار کمی سخت باشد یا بهتره بگوییم در اوایل هم برای لارا و هم بازیکن سخت باشد ولی خوب شما باید لارا رو درک کنید البته لارا به همین نحو باقی نمیموند باید او را همراهی کنید و ببینید که چطور لارا یک pro میشود ! اون موقع هست که هر چیزی از جزیره به لارا حمله کند , میتواند آن را شکست دهد." / لارا بر عکس سری قبل دیگه برای ورزش و خوش گذرانی موجودات را نمیکشد بلکه فقط برای اینکه از جزیره جان سالم به دربرد ! 
کریستال تا کنون به چند اسلحه در بازی اشاره کرده:
Bow / ShotGun / HandGun / The Climbing Axe

در رابطه با گیم پلی GI سوالاتی را که کاربران در فروم پرسیده بودند را مطرح کرد… نمونه از سوالات به این شکل بودند :
GI : آیا لارا در بازی به ۲ کلت معروف خود دستری پپیدا میکند ؟! یا کلا در بازی لارا قابلیت به دست گرفتن دو کلت دارد ؟!

Crystal : خود ما هم در این رابطه بسیار فکر کردیم ولی فعلا به نتیجه ایی نرسیدیم.. فقط میتونم بگم که لارا از همان اول pro نیست… شاید در تمرین دادن او موفق شدید دو کلت به دست بگیرید. 
GI : مدتی شایعه شده بود که بازی Open World است. حقیقت دارد ؟!

Crystal : این را قبلا هم پاسخ داده بودیم… جزیره محیطی بسیار بزرگ دارد و لارا در آن آزاد هست.. ولی TR یک بازی OW نیست ! یعنی ما این امکان رو به بازیکن نمیدهیم که هر جا که دلش خواست بروید و از همان نقطه شروع به تمام مکان ها دسترسی داشته باشد… ولی آزاد بودن لارا تا حدی هست که بازیکن خشنود و راضی خواهد بود.
GI : حدودا بازی چند ساعت Gameplay دارد ؟!

Crystal : چون بازی هنوز کامل نشده فعلا نمیتونیم به این سوال جواب بدیم ولی از این مطمئن باشید که کمتر از ۱۰ ساعت نخواهد بود.
GI: چه کسی صدای پیشه ی لارا خواهد بود ؟!

Crystal : تا کنون ما گزینه های بسیاری داشتیم ولی برای این لارای جدید ما به یک صدای با طراوت و جوان احتیاج داریم…فعلا داریم روش کار میکنیم.
GI : آیا آب نقش زیادی در بازی دارد ؟! آیا لارا قادر هست که شنا کند ؟!

Crystal : نه تنها آب بلکه عناصر های دیگر از قبیل خاک , آب و هوا در بازی در نظر گرفته شده. در کل ما مراحل را طوری ساختیم که اگر بازی کن در شرایطی همچون لارا باشد چه میکند ؟! که با گذاشتن سر نخ ها و با استفاده از آتش و آب میتوانید این معما های ساده را حل کنید… بسیار ساده است.. فقط فرض کنید شما جای لارا هستید.
یکی دیگه از نکات جالب بازی کمپ کردن است… شما در نقاط مختلفی میتوانید کمپ کنید. در کمپ شما قادر به کار هایی مانند ادغام وسایل… تمرین دادن لارا ، سفر از نقطه ای به نقطه ای دیگر و استراحت هستید.

در مورد گرافیک بازی فعلا نمیشه صحبت کرد چون بازی تکمیل نشده و از آنجایی که هنوز تاریخ انتشاری معین نیست پس به احتمال زیاد در این سال هم منتشر نمیشود. در کل منظور این است که هنوز برای نظر دادن در مورد گرافیک زود بوده ولی در ادامه به نکاتی اشاره میکنیم.
تمام سری Tomb Raider دارای محیط های وسیع و زیبایی بودند که یکی از نکات برتر در ۳ نسخه قبل که توسط Crystal ساخته شده بود Draw Distance بازی هست. به عنوان مثال در تصاویر زیر که مربوط به نسخه سال ۲۰۰۸ /underworld هست دقت کنید.

همیشه در Tomb raider بازیکن شاهد مناطق چشم انداز و یا مقبره های زیبا هست که با دقت بالا و به زیبایی طراحی شدند. پس Tomb Raider جدید هم نباید تفاوت زیادی داشته باشد.
در سال ۲۰۰۶ برای اولین بار در سری ,کریستال از motion capture استفاده کرد که با توجه به آن حرکات بسیار طبیعی تر شده. با اینکه تغییرات زیادی در عنوان ۲۰۰۷ شاهد نبودیم ولی در ۲۰۰۸ (UnderWorld) تمام mocap ها از اول انجام شد , نه تنها حرکات بلکه تمام اجزای چهره لارا هم Motion Scan شده بودند و همه دوباره طراحی شده بودند ولی متاسفانه در underworld فقط به مدل لارا دقت کرده بودند و بقیه کاراکتر ها طراحی قوی ایی نداشتند.

با توجه به اسکرین شات ها و مصاحبه GI کریستال از سیستم پیشرفته mocap در حال استفاده است تا حتی بهتر از قبل چهر ها را طراحی کند چون شما در این عنوان باید شخصیت ها رو حس کنید ! و از نگاه آنها باید متوجه موقعیتشان بشوید. با دیدن تصاویر جدید و منتشر شده حتما توجه شما به ابجکت ها و وسایل ریز و کوچک در محیط بازی جلب شده در واقع طراحی اینها بی هدف نبوده چونکه شما میتوانید از آنها استفاده کنید. یکی دیگه از عوامل موثر جو و اتمسفر جزیره و مکانها است که ما همیشه شاهد این مزیت در تمامی سری بودیم.

ریبوت Tomb Raider تحولی عظیم در سری است. در واقع میشه گفت جز اولین بازی هایی بود که طرفداران با ریبوت آن مخالفت نکردن و با نگاه کردن به کارنامه کریستال میدانیم که با یک عنوان بزرگ روبرو هستیم.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عکس ضریح حضرت رقیه (سلام الله علیها)

پ اکتبر 15 , 2015
برای بزرگ و با کیفیت دیدن عکس روز آن کلیک کنید برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 9

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...