با این کار به معده تان آسیب می زنید!

اشتراک گذاری :

یک مدرس و محقق طب سنتی گفت: مصرف زیاد آب جوش مضر است چرا که معده را ضعیف می‌کند ولی مصرف کوتاه‌مدت آن می‌تواند بسیاری از مشکلات گوارشی و گرفتگی صدا را از بین ببرد.یوسف اصغری درباره آب اظهار کرد: مهمترین کار آب در بدن رقیق کردن عصاره غذا (کیموس معدی یا کشک‌آب گوارشی) و در نهایت جذب راحت آن از طریق عروق مزانتریک یا ماساریقا از روده‌ها به‌سمت کبد است.

به‌گفته وی غالباً تشنگی صادق به آب یک تا ۲ ساعت بعد از خوردن غذاهای غلیظ در بدن ایجاد می‌شود که در آن زمان لازم است به‌اندازه کافی متناسب با مزاج شخص آب مصرف کند.

این مدرس و محقق طب سنتی افزود: گرسنگی و تشنگی طولانی‌مدت به‌دلیل اینکه سیستم‌های داخلی بدن گرم‌تر می‌شود که مصرف آب سرد می‌تواند مضر باشد.

اصغری ادامه داد: به‌یک‌باره سرکشیدن آب یا در حال خوابیده آب خوردن به‌شدت نهی شده است و بهتر است که آب در سه نفس نوشیده شود و آب مکیده شود و از مصرف آب با ولع پرهیز شود.

وی گفت: آب خیلی سرد مضر معده و اعصاب بوده و موجب بروز ترشحات پشت حلق می‌شود. نوشیدنی­‌های گازدار مانند نوشابه, دلستر و دوغ، اثرات بدتری از آب سرد در بدن می‌گذارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی خاطرنشان کرد: آب خنک (نه خیلی سرد) بهترین راه برای رفع تشنگی است.

اصغری افزود: برای خنک کردن آب بهتر است که ظرف آب در یخچال نگهداری شود و از انداختن یخ داخل آب باید پرهیز کرد چرا که وقتی یخ ذوب و جرم آن در آب حل می‌شود به‌شدت به اعصاب آسیب می‌رساند.

وی یادآور شد: زیاد خوردن آب جوش ولرم شده خوب نیست چرا که معده را ضعیف می­‌کند‌ اما مصرف ناشتای آب گرم به‌مدت کوتاه می‌تواند بخشی از نفخ و مشکلات گوارشی و گرفتگی صدا را از بین ببرد.

این محقق و پژوهشگر طب خاطرنشان کرد: مصرف آب نیم‌گرم ضرر بیشتری دارد چرا که موجب تهوع و غثیان در معده شده و هضم را مختل می‌کند.

 

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

علت گرفتگی یا اسپاسم عضلات بدن

پ جولای 23 , 2015
یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: قرار گرفتن در معرض هوای سرد و گرم از علل بروز اسپاسم عضلانی است. مسعود رفیعایی ، با بیان اینکه انقباض شدید و غیرارادی یک عضله را اسپاسم عضلانی می‌گویند، اظهار کرد: عضلات پشت و جلوی ران بیشترین نقاطی هستند که […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...