بدترین و ضعیف‌ترین تیم‌های تاریخ جام جهانی را بشناسید

اشتراک گذاری :

نودیها:آیا تابحال از خود پرسیده اید که بدترین و ضعیف‌ترین تیم‌های تاریخ جام جهانی چه تیم‌هایی بوده اند؟ جام جهانی باید جایی برای گرد هم آمدن بهترین تیم‌های جهان باشد. هر ساله بهترین بازیکنان جهان در این مسابقات حضور یافته و در زمینی چمنی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

جام جهانی میدانی برای نشان داده استعداد‌های قدیمی و جدید است و بسیاری از بازیکنان با درخشیدن در این مسابقات به اوج شهرت و اعتبار دست پیدا کرده اند.

اما این بدان معنا نیست که در جام جهانی تیم ضعیفی نیز وجود ندارد، زیرا به خاطر سیستم خاص انتخابی تیم‌های حاضر در جام جهانی، هر ساله شاهد هستیم که تعدادی از تیم‌های قدرتمند از راهیابی به مرحله نهایی جام جهانی بازمانده و برخی تیم‌های ضعیف و درجه چندم که در زمره ضعیف‌ترین تیم‌های این مسابقات قرار می‌گیرند می‌توانند در مسابقات نهایی حضور یابند. برای مثال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تیم‌هایی مانند ایتالیا و هلند نتوانستند جزو ۳۲ تیم نهایی باشند و از آن طرف شاهد حضور تیم‌های ضعیفی از آسیا و آمریکای جنوبی در این مسابقات بودیم که از لحاظ کیفیت با تیم‌های دیگر قابل مقایسه نبودند.

این اتفاقی است که همواره در تمامی ادوار جام جهانی رخ داده است و موضوع جدیدی نیست. بسیاری از این تیم‌ها بدون کسب حتی یک امتیاز و با خوردن گل‌های فراوان این تورنمنت بین المللی را ترک می‌کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ تیمی آشنا کنیم که بدترین و ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در تاریخ جام جهانی لقب گرفته اند.

جام جهانی ۱۹۵۰ اولین جام جهانی از سال ۱۹۳۸ بود که به مدت ۳ دوره و به دلیل وقوع جنگ جهانی دوم برگزار نشده بود. این مسابقات در برزیل برگزار شده و تیم‌های آلمان و ژاپن از حضور در این مسابقات منع شده بودند.

برخی دیگر از تیم‌های ملی نیز قبل از مسابقات یا در حین برگزاری از حضور در این تورنمنت جهانی انصراف دادند. شاید اگر بولیویایی‌ها می‌دانست که چه اتفاقی در ادامه این تورنمنت جهانی برای آن‌ها می‌افتد نیز از همان ابتدا از حضور در این مسابقات انصراف می‌دادند.

این تیم به عنوان یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در مسابقات در گروه ۴ مسابقات در کنار اروگوئه و فرانسه قرار گرفت، اما تیم فرانسه به دلیل مشکلات مسافرتی از حضور در این مسابقات صرفنظر کرد.

این تصمیم بدان معنا بود که در کمال ناباوری، در گروه چهارم این بازی‌ها تنها دو تیم بولیوی و اروگوئه حضور داشته باشند و رده بندی گروهی تنها با انجام یک بازی مشخص شود.

اروگوئه که در نهایت قهرمان این مسابقات شد در تک بازی روبرو به معنای واقعی کلمه تیم بولیوی را در هم کوبید. اروگوئه ای‌ها در نیمه اول ۴ گل و در نیمه دوم نیز ۴ گل دیگر به بولیوی زدند و با نتیجه سنگین ۸ بر صفر تیم بولیوی را به خانه فرستادند. بدین ترتیب بولیوی یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ جام جهانی را متحمل شده و به جمع بدترین و ضعیف‌ترین تیم‌های جام جهانی وارد شد.

کشور کوچک السالوادور که در آمریکای مرکزی واقع است تاکنون ۲ بار موفق به حضور در جام جهانی شده است، اما هر ۲ بار با شکست کامل این مسابقات را ترک کرده اند. در سال ۱۹۷۰، السالوادور با تیم‌های بلژیک، مکزیک و اتحاد جماهیر شوروی همگروه شد. آن‌ها بازی ابتدایی خود را به نتیجه ۳ بر صفر به بلژیک باخته و در بازی بعدی با میزبان بازی ها، مکزیک، روبرو شدند.

نتیجه ۴ بر صفر به نفع مکزیک بود که یک ضربه آزاد به نفع تیم السالوادور اعلام شد، اما مکزیکی‌ها در یک فعل و انفعال جنجالی توپ را ربوده و به گل تبدیل کردند. بازیکنان السالوادور به این موضوع اعتراض کرده و توپ را به میان تماشاگران فرستاده و از میدان مسابقه خارج شدند. آن‌ها هیچگاه برای ادامه مسابقه بازنگشتند. بازی نهایی آن‌ها هم یک افتضاح کامل بود. آن‌ها بازی را ۲ بر صفر به تیم اتحاد جماهیر شوروی باخته و بدون امتیاز و حتی یک گل زده نیز به خانه فرستاده شدند.

علیرغم این که چینی‌ها لقب پرجمعیت‌ترین کشور جهان را یدک می‌کشند، اما خاطره تلخی از اولین و تنها بار حضورشان در جام جهانی دارند و تیمشان یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های ادوار جام جهانی لقب گرفته است.

در جام جهانی ۲۰۰۲، چینی‌ها در گروهی سخت با برزیل، ترکیه و کاستاریکا همگروه شدند. باید بدانید که برزیل در این مسابقات به مقام قهرمانی رسیده و ترکیه نیز به مقام سوم این مسابقات دست یافت. آن‌ها تمام امیدشان برای کسب امتیاز به بازی ابتدایی شان در مقابل کاستاریکا بسته بودند، زیرا می‌دانستند که در ۲ بازی بعدی شانسی برای کسب امتیاز نخواهند داشت.

این بازی بسیار خشن پیش رفته و دو طرف به شدت با هم درگیر شدند و در کل بازیکنان دو تیم ۷ بار کارت زرد را در برابر چشمان خود مشاهده کردند. در نهایت تیم کاستاریکا با ۲ گلی که در عرض ۴ دقیقه به ثمر رساند، به عنوان برنده میدان مسابقه را ترک کرد. در بازی دوم، تیم برزیل که ستاره‌هایی مانند رونالدینیو و رونالدو را در اختیار داشت فرصت کوچکترین عرض اندامی به بازیکنان چین نداده و در نهایت بازی با نتیجه ۴ بر صفر به نفع تیم برزیل خاتمه یافت. بازی نهایی جام نیز برای چینی‌ها فاجعه بار بود. ترک‌ها در همان ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی ۲ بار دروازه آن‌ها را فرو ریختند و در لحظات پایانی بازی نیز گل سوم را وارد دروازه چین کردند.

تمام یونانی‌هایی که برای دیدن مسابقات تیم ملی کشورشان به ایالات متحده پرواز کرده بودند بدون شک بعد از پایان جام جهانی ۱۹۹۴ آرزو می‌کردند که‌ای کاش در خانه می‌ماندند. یونان، اما در مسابقات انتخابی عملکرد فوق العاده‌ای داشته و بدون شکست برای حضور در دور نهایی انتخاب شده بودند. آن‌ها با توجه به حضور در گروهی که نیجریه، آرژانتین و بلغارستان نیز در آن قرار داشتند برای صعود به مرحله حذفی رویاپردازی می‌کردند. در آن دوران تیم‌های سوم هر گروه نیز شانس حضور در مرحله حذفی را نیز داشتند و بدین ترتیب یونانی‌ها به این باور رسیده بودند که شانس بالایی برای صعود از این مرحله دارند، اما در نهایت تنها لقب ضعیف‌ترین تیم جام را بدست آوردند.

اما اوضاع طور دیگری رقم خورد و در همان دقیقه دوم بازی اول برابر آرژانتین بود که دروازه یونان باز شده و در نهایت بازی با نتیجه خرد کننده ۴ بر صفر با هت تریک به یاد ماندنی گابریل باتیستوتا و گل پایانی مارادونا در ادوار جام جهانی به پایان رسید. اوضاع از بد به بدتر تغییر یافت و یونانی‌ها در بازی دوم خود نیز با همین نتیجه به بلغارستان باختند. در نهایت نیز تیم نیجریه با ۲ گل تیر خلاص را به یونان و امیدواری آن‌ها وارد کرده و آن‌ها بدون امتیاز و بدون گل زده و با دریافت ۱۰ گل به خانه بازگشتند.

عربستان سعودی بازی اول خود در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را افتضاح بود و در سال ۲۰۰۲ نیز شروع مشابهی داشت. آن‌ها تاکنون ۵ بار در جام جهانی حاضر شده اند و حتی با ۲ بردی که در مسابقات سال ۱۹۹۴ بدست آوردند توانستند به دور یک هشتم نهایی راه یابند. اما بعد از این جام جهانی آن‌ها همواره نتایج بسیار بدی بدست آورده که بدترین آن‌ها در سال ۲۰۰۲ رقم خورد. اگر فکر می‌کنید که باخت ۵ بر صفر آن‌ها به روسیه در جام جهانی ۲۰۱۸ بدترین نتیجه آن‌ها در تارخی جام جهانی بوده است سخت در اشتباهید. عربستانی‌ها در اولین مسابقه خود در جام جهانی ۲۰۰۲ در ورزشگاه ساپورو ژاپن بازی را ۸ بر صفر به آلمان واگذار کردند.

در مسابقه‌ای که میروسلاو کلوزه موفق به یک هت تریک به یادماندنی شد، عربستانی‌ها حتی نتوانستند ۲ پاس پی در پی به هم بدهند. در بازی بعدی عربستان کمی به خود آمده و مقاومت جانانه‌ای برابر کامرون انجام داد، اما در نهایت بازی را یک بر صفر به حریف واگذار کرد. جام جهانی برای عربستانی‌ها با باخت ۳ بر صفر به ایرلند به پایان رسید که اولین گل بازی را رابی کین ۷ دقیقه پس از شروع بازی به ثمر رساند. بدین ترتیب عربستان سعودی با ۱۲ گل خورده و بدون امتیاز و گل زده مسابقات را ترک کرده یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های تاریخ جام جهانی لقب گرفت.

کره شمالی عجیب‌ترین تیم مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ بود که حضورش در این تورنمنت جهانی برای بسیاری غیرقابل باور بود. کره ای‌ها برای اولین بار پس از سال ۱۹۶۶ موفق شده بودند جواز حضور در این بازی‌های را بدست آورند. آن‌ها که در آن دوران در رتبه ۱۰۵اُم رنکینگ جهانی قرار داشتند با تیم‌های برزیل، پرتغال و ساحل عاج همگروه شدند و این موضوع باعث شده بود که همه پایانی تلخ را برای مردان نحیف و پراضطراب کره‌ای پیش بینی کنند که همینطور نیز شد. جالب اینکه آن‌ها شروع بسیار بدی نداشتند و در مسابقه اول خود برابر برزیل و برخلاف تصور همگان توانستند نیمه اول بازی را بدون گل به رختکن بروند تا اینکه مایکون در نیمه دوم بازی توانست قفل دروازه کره ای‌ها را باز کند.

در دقیقه ۷۲ بازی بود که الانو بازی را ۲ بر صفر به نفع برزیل کرد، اما کره ای‌ها با به ثمر رسیدن گل اول خود در دقیقه ۸۹ ورزشگاه را به وجد آوردند. در بازی دوم برابر پرتغال نیز کره‌ای بازی را خوب شروع کردند و نیمه اول تنها با یک گل به سود پرتغالی‌ها به پایان رسید. اما نیمه دوم شرایط کاملاً متفاوت شده و پرتغالی‌ها توانستند در عرض کمتر از ۷ دقیقه ۳ گل به ثمر رسانده و و در ۸ دقیقه پایانی نیز ۳ گل دیگر وارد دروازه کره ای‌های نگون بخت کردند تا بازی با نتیجه ۷ بر صفر به پایان برسد. کره شمالی بازی نهایی خود را نیز با ۳ گل به ساحل عاج واگذار کرده و جام جهانی را با تفاضل گل منفی ۱۱ و بدون امتیاز ترک کرد.

هائیتی اولین و آخرین حضور (تاکنون) خود را در جام جهانی ۱۹۷۴ تجربه کردند و در مرحله گروهی نیز حتی موفق به زدن ۲ گل نیز شدند. البته آن‌ها در ۳ مسابقه خود نیز ۱۴ گل دریافت کردند که نتیجه‌ای اسفناک بود. در واقع آن‌ها در طول دوران بازی‌های انتخابی منطقه کونکاکاف بسیار خوش شانس بودند، زیرا تمامی این مسابقات در پایتخت این کشور، پورتو پرنس، برگزار شد. شانس آن‌ها بعد از همگروه شدن با ایتالیا، آرژانتین و لهستان در گروه مرگ مسابقات به شوربختی تبدیل شد. بازی اول برای تیم هاییتی خوب شروع شد و آن‌ها حتی نیمه اول بازی را با یک گل در برابر ایتالیای قدرتمند به رختکن رفتند.

تنها گل امانوئل سانون به دینو زوف بزرگ، در نیمه دوم با ۳ گل از ایتالیایی‌ها پاسخ داده شده و بازی ۳ بر ۱ به نع تیم ایتالیا پایان یافت. سپس هائیتی در مقابل تیم لهستان کاملاً خرد شد. این تیم تنها در نیمه اول ۵ تیم از لهستان دریافت کرده و ۲ گل در نیمه دوم نیز باعث شد که بازی با نتیجه باورنکردنی ۷ بر صفر به سود لهستانی‌ها به پایان برسد. در مسابقه پایانی نیز علیرغم گلزنی دوباره سانون، آرژانتینی‌ها با ۴ گل بازیکنان هائیتی را بدرقه کردند. ۱۴ گل خورده و ۲ گل زده باعث شد که هائیتی به یکی از بدترین و ضعیف‌ترین تیم‌های حاضر در تاریخ جام جهانی تبدیل شود.

اگر چه بعضی از ضعیف‌ترین تیم‌های تاریخ جام جهانی مانند کویت و هندوراس برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ در جام جهانی حضور داشتند، اما این السالوادور بود که در دومین حضور خود در این مسابقات بدترین نتایج خود را رقم زدند. آن‌ها در یک گروه سخت در کنار تیم‌های آرژانتین، بلژیک و مجارستان قرار گرفته بودند. آن‌ها بازی دوم خود را با نتیجه ۱ بر صفر و بازی نهایی خود را با نتیجه ۲ بر صفر به آرژانتین واگذار کردند. این دو نتیجه شکست، اما برای تیم السالوادور یک عملکرد قابل قبول و حتی عالی بود پس چه دلیلی داشت که السالوادوری‌ها در رتبه سوم ضعیف‌ترین تیم‌های تاریخ جام جهانی قرار بگیرند؟

مشکل این است که اولین بازی آن‌ها برابر مجارستان بدترین شکست تاریخ جام جهانی لقب گرفت. این بازی با نتیجه ۱۰ بر ۱ به سود مجارستان به پایان رسید که پرگل‌ترین بازی تاریخ جام جهانی نیز محسوب می‌شود. در این بازی نیز تنها هت تریک توسط یک بازیکن در تاریخ جام جهانی به ثبت رسید و لاژیو کیس پس از وارد شدن به بازی در نیمه دوم توانست در دقایق ۶۹، ۷۲ و ۷۶ موفق به گلزنی شود. یکی دیگر از بازیکنان تعویضی مجارستان به نام لازا ژنتس نیز موفق شد در دقیقه ۷۰ دروازه السالوادور را باز کند و بدین ترتیب در عرض تنها ۷ دقیقه نتیجه بازی از ۵ بر ۱ به ۹ بر ۱ تغییر کرد. در کمال ناباوری، تیم مجارستان با این نمایش خیره کننده خود نیز نتوانست از دور گروهی صعود کند.

زئیر که اکنون با نام جمهوری دموکراتیک کنگو شناخته می‌شود تنها حضورشان در جام جهانی را در سال ۱۹۷۴ تجربه کردند و بعد از نمایش تاسف بار در مسابقات با این شعار که حضور صرف در مسابقات جام جهانی نیز برایمان افتخار بود با تبیدل شدن به یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های تاریخ جام به خانه هایشان بازگشتند. آن‌ها بازی اول خود را بد شروع نکرده و بازی اول خود را با نتیجه قابل چشم پوشی ۲ بر صفر به تیم قوی اسکاتلند واگذار کردند. اما بازی دوم آن‌ها برابر یوگسلاوی تاسفبار بود و گل اول یوگسلاوی تنها ۸ دقیقه پس از شروع بازی به ثمر رسید. در دقیقه ۲۲ بازی بود که اولین بازیکن زئیر از زمین اخراج شده و قبل از پایان نیمه اول نتیجه به ۶ بر صفر به نفع یوگسلاوی رسید. زمانی که سوت پایان بازی به ثمر رسید تابلو ورزشگاه نتیجه را ۹ بر صفر نشان می‌داد.

البته زئیری‌ها با نمایشی قابل قبول در بازی آخر برابر برزیل کمی روحیه و اعتبار از دست رفته خود را بازیافته و با نتیجه ۳ بر صفر در بازی پایانی به خانه رفتند. یکی از به یاد ماندنی‌ترین و خنده دارترین لحظات تاریخ جام جهانی در این بازی رخ داد. در حالی که پشت محوطه جریمه تیم زئیر یک ضربه آزاد به نفع تیم برزیل اعلام شده بود و بازیکنان زئیر دیوار دفاعی تشکیل داده بودند، یکی از بازیکنان تیم زئیر در حرکتی عجیب و قبل از زدن ضربه توسط برزیلی‌ها به سمت توپ رفته و آن را به سمت زمین برزیل شوت کرد که یک کارت زرد را برای او به دنبال داشت. شاید این صحنه به یاد ماندنی‌ترین عملکرد تیم زئیر در تاریخ فوتبال این کشور بود.

قبلاً در مورد رکورد تاریخی گلزنی مجارستان در برابر السالوادور صحبت کردیم و البته این تیم سال‌ها قبل از آن نیز کار مشابهی انجام داده بود. در جام جهانی ۱۹۵۴ سوییس، کره جنوبی برای اولین بار جواز حضور در دور نهایی جام جهانی را کسب کرده و در گروه دوم مسابقات با تیم‌های مجارستان، آلمان غربی و ترکیه همگروه شد. در آن دوران، علیرغم این که هر گروه از ۴ تیم تشکیل شده بود هر تیم تنها ۲ بازی انجام می‌داد. از این رو کره جنوبی برای صعود از گروه خود تنها باید مقابل تیم‌های مجارستان و ترکیه بازی کرده و نتیجه قابل قبولی بگیرد.

بازی اول آن‌ها برابر مجارستان یک فاجعه تمام معنا بود: نیمه اول با ۴ گل به سود تیم مجارستان به پایان رسید و پیش از سوت پایان بازی نتیجه به ۹ بر صفر افزایش یافت. کره ای‌ها در برابر ترکیه بازی نسبتاً بهتری ارایه دادند و علیرغم دریافت ۴ گل در نیمه اول، میدان مسابقه را با نتیجه ۷ بر صفر به سود تیم رقیب ترک کردند. بدین ترتیب، کره جنوبی تنها با انجام ۲ بازی و با تفاضل گل منفی ۱۶، بدون گل زده و امتیاز این مسابقات را به پایان رساند. بدین ترتیب کره جنوبی رکورد مشترک بیشترین گل خورده تاریخ جام جهانی، بدترین تفاضل گل، بیشترین گل خورده در هر بازی و بدترین تفاضل گل برای هر بازی را به خود اختصاص داده و به عنوان بدترین و ضعیف‌ترین تیم تاریخ جام جهانی در صدر این فهرست قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 20

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

جواب استاد قرائتی:چرا باید ازدواج کنیم؟

ش جولای 7 , 2018
نودیها:حجت‌الاسلام محسن قرائتی دلایل ازدواج را در کتاب “دل به دل راه دارد” یکی یکی برشمرده که مشروح آنها در زیر ارائه می‌گردد: ازدواج امری فطری و طبیعی شاید از خود بپرسیم که چرا باید ازدواج کنیم و زیر بار مسئولیت‌های سنگین برویم اما باید بدانیم که بیش از همه […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...