برآشفتگی غرب از موشک عماد – برنامه موشکی ایران برای خاورمیانه بسیار خطرناک است

اشتراک گذاری :
“موشک عماد تغییر یافته شهاب۳ است؛ با این تفاوت که دارای قابلیت مانورپذیری بالاتر و سیستم دفاعی پیچیده‌ای می‌باشد.”
  شبکه خبری سی‌ان‌ان (CNN) در گزارش مفصلی به بررسی پرتاب آزمایشی موشک عماد پرداخت و آن را اولین موشک قابل هدایت دوربرد خواند که می‌تواند به دشمن ایران یعنی اسراییل دست یابد.

 

 

موشک بالستیک عماد که در رسانه‌های دنیا بازتاب بسیار گسترده‌ای داشت، نگرانی سی‌ان‌ان را برانگیخت به گونه‌ای که درباره مخالفت شدید اسراییل با برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که ناظرین تخمین زده‌اند اسراییل ممکن است حملات پیشگیرانه‌ای علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انجام دهد.

 

 

این شبکه خبری با انتشار سخنان سردار دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران درباره تولید داخل بودن این موشک، به نقل از آنتونی کوردزمن، محقق اندیشکده مطالعات بین‌الملل و استراتژیک آمریکا نوشت که موشک “عماد” تغییر یافته شهاب۳ است؛ با این تفاوت که دارای قابلیت مانورپذیری بالاتر و سیستم دفاعی پیچیده‌ای می‌باشد.

 

 

سی‌ان‌ان برد موشک بالستیک “عماد”‌را که با پیشرانه‌ سوخت مایع فعالیت می‌کند، ۱۷۰۰ کیلومتر تخمین زد که تا ۵۰ متر نیز دقت خطا داشته و می‌تواند کلاهک جنگی به وزن ۷۵۰ کیلوگرم را حمل کند.

 

 

این شبکه آمریکایی با اشاره به تحت نظر بودن برنامه موشکی ایران در سراسر جهان نوشت: ” زمانی که در بهمن ماه سال گذشته ایران از آزمایش سه نوع موشک هوا به سطح و سطح به سطح هدایت شونده لیزری و یک موشک بالستیک دوربرد با قابلیت‌ حمل چندین کلاهک خبر داد، جان کربی سخنگوی پنتاگون برنامه موشکی ایران را چیز خطرناکی برای منطقه توصیف کرد!”

 

 

در پایان سی‌ان‌ان بیانات امام خامنه ای درباره اینکه ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده و اینکه سلاح‌های کشتار جمعی از نظر اسلام شرعا حرام است را منتشر کرد.و سعی در غیز شرعی نشان دادن ساخت این موشک نمود…

چمنبع جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 11

محمدرضا - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

وعده های یواشکی - روزانه ١٠٠ تا ١۵٠ میلیون دلار هزینه تاخیر در اجرای برجام می‌شود!

س اکتبر 13 , 2015
سیروس ناصری، عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اخیراً در یک برنامه تلویزیونی ادعا کرده است: روزانه ١٠٠ تا ١۵٠ میلیون دلار هزینه تاخیر در اجرای برجام می‌شود!   سیروس ناصری، عضو اسبق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اخیراً در یک برنامه تلویزیونی گفته است: روزانه ١٠٠ تا ١۵٠ میلیون دلار هزینه تاخیر […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...