برای زندگی دیگران گرد و خاک نکنید، هنر فقط برای خانه خودت!

اشتراک گذاری :

🌪 گرد و خاک نکنید!

⛔️ گرد و خاک کردن در دل مؤمنان بد است. کسی از زندگی اش خیلی تعریف کند، خوب نیست.
🕋 حسین ابن ابی العلی میگوید، حدود بیست نفر با هم از مدینه به سمت مکه خارج شدیم. من خیلی اهل بخشندگی بودم و هر منزلگاهی گوسفندی قربانی میکردم و غذا میدادم به همسفران.
‼️ وقتی برگشتیم، خدمت امام صادق رفتم. به من گفتند: مؤمنان را خوار میکنی؟ گفتم اصلاً. پناه بر خدا از این کار. فرمودند: شنیدم در منزلگاهها قربانی میکردی. گفتم بله و نیّتی جز رضای خدا نداشتم.
😓 حضرت فرمودند: آیا فکر نمی کردی نفر دیگری هم آنجا باشد که دوست داشته کار تو را بکند اما برایش مقدور نبوده؟ گفتم که دیگر این کار را نمیکنم.
🍱 باید در سبک زندگی و روابطمان تجدید نظر کنیم. کارهایی اتفاق می افتد که رسماً خوار کردن دیگران است. مهمانی میروی، میبینی خانم خانه غذاهای مختلف درست کرده و با چاقو به جان یک هندوانه افتاده و اشکال مختلف ایجاد کرده و …
💔 خب شما فکر نمیکنی در این مهمانی، کسی به ذهنش بیاید که: ببین بقیه هم زن گرفتند، ما هم زن گرفتیم!
🎉 پول دارد، هنر دارد، گاهی نیّت بد هم ندارد، اما گرد و خاک میکند در دلها. میهمانان بجای خوشحال شدن، سنگین برمی گردند.
⚠️ حجم زیادی از مشاوره های خانواده همین است. گرد و خاک عده دیگری برای زندگی یک نفر. هنرتان را برای خانواده خودتان بریزید.
📛 این تعریف ها لازم نیست؛ از هر انگشتش یک هنر می ریزه، هم درس میخونه، هم آشپزی میکنه، کیک درست میکنه، هم گل آرایی، هم هنر فلان و بهمان.

#برگ_سبز
#حجت_الاسلام_قاسمیان

تلگرام : @qasemian_ir

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 261

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

استاد حسن عباسی:اعتراض حاتمی‌کیا به فساد دستگاه رسانه‌ای است/ «لاتاری» مقابل سینمای برلین‌پسند ایستاد

چ فوریه 14 , 2018
نودیها:رئیس اندیشکده یقین ضمن ابراز تأسف از عملکرد داوران سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت: به عوامل و سازندگان فیلم‌های «سوءتفاهم»، «به وقت شام» و «لاتاری» تبریک می‌گویم که در مقابل سینمای برلین‌پسند ایستادند! حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین، عصر امروز (۲۴ بهمن) در هفتمین دوره جایزه سینمایی ققنوس […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...