برخورد «گازانبری» مدعیان آزادی بیان با دانشجوی منتقد

اشتراک گذاری :

نودیها : شانزدهم آذر امسال دانشگاه تهران نیز با برگزاری مراسم‌های مختلف توسط تشکل‌های دانشجویی به اتمام رسید. با این حال برخی از تشکل‌های همسو با فتنه با اقدامات هنجارشکنانه خود تلاش کردند تا ماهیت اصلی این روز که تکریم دانشجو و  تأکید بر استکبار ستیزی است را دگرگون جلوه دهند.

به گزارش رجانیوز، انجمن اسلامی دانشگاه تهران که فعالیت‌های هنجارشکنانه‌اش در سال ۸۸ منجر به حمایت مسعود رجوی سرکرده منافقین از این تشکل شده بود، اقدام به برگزاری برنامه‌ای به مناسبت روز دانشجو کرد که در عمل برنامه مذکور تبدیل به تجمعی در جهت حمایت از سران فتنه و نهضت منحله آزادی شد.

اما از این موارد که عبور کنیم نکته جالب توجه این برنامه عدم تحمل دیدگاه مخالف توسط برگزارکنندگان این مراسم بود. در همین راستا یکی از دانشجویان شرکت کننده در این مراسم به علت ابراز مخالفت و انتقاد با بخشی از پیام قرائت شده توسط مجری به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. روایت این دانشجو از نحوه برخورد برگزارکنندگان برنامه با وی که به اطلاع خبرنگار رجانیوز رسیده است جالب توجه بوده که به شرح زیر می‌باشد:

«مراسم ۱۶ آذرِ امسالِ دانشگاه تهران قرار بود با حضور ابراهیم یزدی در سالن فردوسی برگزار شود. من هم به عنوان یک دانشجو به این مراسم رفتم. از شروع مراسم، انواع توهین ها، تهمت ها و فحاشی ها به نظام و مسئولین -به طور هماهنگ شده و نه خودجوش- بیان می شد. سخنرانی فائزه هاشمی و حجت الاسلام ادیب که تمام شد، مجری شروع به قرائت پیام کتبی ابراهیم یزدی کرد که در آن ادعا کرده بود «به دلائل امنیتی و به درخواست شفاهی مسئولین دانشگاه علی رغم صدور مجوز، از حضور در جمع گرم و گرامی شما محروم شده‌ام ». من از میان جمعیت گفتم «دروغه». به محض گفتن همین یک کلمه، ۲۰-۳۰ نفر بر سرم ریختند و به باد کتک گرفتند و از سالن بیرون انداختند. این برخورد خشن و بی منطق -به جرم گفتن یک کلمه مخالف نظر برگزار کنندگان جلسه- در حالی بود که از ابتدای جلسه همه نوع تهمت و توهینی به نظام و ارکان آن بیان شده بود ولی نه فقط برخوردی شکل نگرفت بلکه مورد حمایت هم قرار می گرفت. واقعا باید به حال این مدل دفاع از آزادی بیان و احترام به منتقد و مخالف گریست یا شاید هم خندید! »

گفتنی است این تشکل معلوم‌الحال در انجام این دست برخوردها ید طولایی دارد. در همین راستا در برنامه ۱۶ آذر سال گذشته تشکل مذکور، برگزار کنندگان اجازه ورود خبرنگاران خبرگزاری‌های غیرهمسو خود به سالن را نداده و حتی خبرنگار صدا و سیما هم  از سالن بیرون رانده شد. همچنین تشکل مذکور در کارنامه خود سابقه ایجاد تشنج و بهم ریختن برنامه‌های بسیج دانشجویی را نیز به دفعات بسیاری به همراه دارد که از جمله آن می‌توان به ایجاد اختلال در برنامه ۹ دی سال گذشته اشاره کرد.

با وجود این موارد  ذکر این نکته شاید خالی از لطف نباشد که شعارهایی چون “زنده باد مخالف من” و آزادی بیان برای این جماعت همسو با فتنه تنها ادعایی بیش نیست و واقعیت و آنچه که در عمل اتفاق می‌افتد کاملاً در تضاد با این شعارهاست.

منبع : رجانیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

گزارشی از رانت ۲ میلیارد دلاری در دولت روحانی

پ دسامبر 10 , 2015
نودیها : به دنبال افزایش شدید کم آبی در کشور، مهار و تنظیم آب‌های مرزی را که یکی از مهمترین برنامه‌های چند ساله وزارت نیرو است و این زمینه منابع ارزی بسیار خوبی با موافقت رهبر معظم انقلاب اختصاص داده شده است تا اینکه اخیرا خبر از فساد و رانت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...