“برفک و آفت دهانی” خود را با گلاب درمان کنید

اشتراک گذاری :

نودیها:گلاب یکی از نوشیدنیهای پرمصرف در طب سنتی است و در درمان بسیاری از بیماریها استفاده می‌شود؛ در این مطلب به برخی خواص و کاربردهای گلاب از جمله نحوه درمان “برفک و آفت دهانی” با استفاده از آن اشاره شده است.

 گلاب یکی از نوشیدنیهای پرمصرف در طب سنتی است که تمام قوای بدن، مرتبط با سیستم عصبی، مغزی، خونی، قلبی، عروقی و گوارشی را تقویت می‌کند و چون عارضه خاصی هم ندارد، مصرف آن به اکثر افراد توصیه می‌شود.

طبع گلاب، میانه و تا حدودی رو به خنکی دارد؛ نوشیدن و بوئیدن گلاب به آرامش و تسکین قلب و مغز کمک می‌کند و یکی از دلایلی که در مراسم عزاداری و سوگواری از آن استفاده می‌شود این است که مزاج افراد مصیبت‌دیده را که معمولاً بر اثر استرس، بی‌خوابی و پرفعالیتی دچار حرارت بالا شده‌اند رو به خنکی و تعدیل برده، موجب آرامش آنها می‌شود همچنین اشتها را که معمولاً هنگام بروز تنش و غم مختل می‌شود، تحریک می‌کند.

بیشتر بخوانید: دفع سموم بدن با نوشیدن «شربت گلاب و عسل»

گلاب در درمان بسیاری از بیماریها استفاده دارد از جمله نگه‌ داشتن گلاب در دهان و قرقره کردن آن باعث درمان برفک و آفت دهانی می‌شود همچنین باعث استحکام لثه نیز می‌شود و به از بین رفتن آلودگیها و باکتریهای دهان کمک می‌کند.

 

برای رفع خارش و سوزش پوست، نخستین کاری که می‌توان انجام داد، زدن گلاب به موضع خارش است؛ گلاب جزو مُفَتِحات است به‌محض نشستن روی پوست، عروق را باز می‌کند و باعث بیرون ریختن بخارات خلطی می‌شود و خارش و سوزش را رفع می‌کند.

گلاب مرکب‌القواست یعنی‌ اگر سردمزاج آن را میل کند بدنش گرم و اگر گرم‌مزاج آن را میل کند، بدنش سردی می‌گیرد.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 472

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تصاویر ۱۵۰ سال قبل کربلا، نجف و سامرا

چ نوامبر 1 , 2017
نودیها:چهارمین شاه قجر در سفر خود به عتبات (نجف، کربلا و سامرا) در ۱۵۰ سال پیش به همراه عکاس ویژه‌اش از تمامی مقابر، بقاع متبرکه، مساجد و مستندات فرهنگی شیعه عکسبرداری کرد، همچنین سفر عکاسان ویژه مظفرالدین شاه از این سرزمین مقدس نیز در ۱۱۰ سال پیش انجام شد.  مسعود […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...