برق نوبت‎بندی شد؛ اجازه انتشار جداول هنوز صادر نشده

اشتراک گذاری :

نودیها:بالاخره بعد از گذشت نزدیک به دو هفته از آغاز تابستان، برق در کشور نوبت بندی شد. دو روز پیش بود که معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرد که نوبت بندی و قطعی برنامه ریزی برق نداریم اما به نظر می رسد دولت چاره ای جز نوبت بندی ندیده است چرا که هر چه خواهش و درخواست کرد، مردم کمتر صرفه جویی کردند.

در روزهای اخیر، مصرف برق در ساعات پیک از سقف ظرفیت عملی تولید برق عبور کرده و با ۷۰۰ مگاوات واردات و استفاده از تمامی ذخایر بخش نیروگاهی و توزیع هم امکان پاسخگویی به مصرف بیش از ۵۶ هزار مگاواتی میسر نشد و در نهایت، بخش دولتی اقدام به تهیه جداول نوبت بندی برق در اغلب نقاط کشور کرده است.

رضا مجیدپور سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: “بر اساس ساعات پیک مصرف، برنامه خاموشی توسط شرکت توزیع برق آذربایجان نوشته شده ولی در صورت ابلاغ مجوز انتشار، از فردا می‌توانیم تقویم خاموشی را منتشر کنیم تا مردم بر اساس آن برنامه ریزی کنند. پیش بینی ما این است که روند خاموشی‌ها حداقل تا پایان شهریور ادامه دارد.”

حسین قدیمی معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق اردبیل در این خصوص تصریح کرد: “به دلیل عدم اطلاع قبلی در خاموشی‌های چند روز اخیر از مردم عذرخواهی می‌کنیم اما برنامه‌ریزی کردیم تا در صورت تداوم خاموشی‌های موقت و مقطعی در شبکه برق استان حتما و قطعا قبل از خاموشی منطقه نسبت به اطلاع‌رسانی زمان دقیق خاموشی‌ها اهتمام داشته باشیم.”

رسول موسی الرضایی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای اصفهان در این خصوص گفت: “کمبود تولید برق در منطقه اصفهان بی تأثیر در پارامترهای محدودیت در منطقه اصفهان نیست، متأسفانه به دلیل عدم توان تولید در نیروگاه اصفهان رقم قابل توجهی را در این زمینه از دست می‌دهیم که سبب شده طی ۲ روز گذشته تا اواخر مردادماه و اوایل شهریور با روند خاموشی روبه‌رو شویم. طبق برنامه ریزی‌ها جداولی را مشخص کردیم تا توزیع برق مدیریت شود.”

ناصر اسکندری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز از نوبت بندی برق با عنوان “خاموشی گردشی” نام برد و گفت: استان البرز بیشتر از تهران برق مصرف می‌کند و در روز سه‌شنبه (هفته قبل) ۱۵۰ مگاوات خاموشی گردشی وجود داشت و امیدواریم مردم مصرف بهتری انجام دهند.

علیمراد مرادی‌مجد مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه در این خصوص گفت: برنامه‌های خاموشی برق از شنبه تا چهارشنبه هر هفته در بازه‌های زمانی دو ساعته از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر برای مشترکان کرمانشاهی اعمال می‌شود. در برنامه خاموشی‌های برق سعی شده مراکز حساس از جمله ایستگاه‌های پمپاژ آب، بیمارستان‌ها و سایر مراکز حساس که نیاز ویژه به برق دارند مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش تسنیم، در دیگر شهرهای کشور نیز جداولی مشابه تهیه شده و در برخی شهرها نیز هکمچون تهران هنوز هیچ جدولی تهیه نشده و بر اساس افزایش فشار بار شبکه، تصمیم به قطع برق در منطقه تحت فشار مصرف زیاد گرفته می شود تا تجهیزات شبکه آسیب نبیند.

مردم باید توجه داشته باشند که تنها راه جلوگیری از قطعی برق، کاهش مصرف است.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 21

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

برنامه مرحله یک‌چهارم نهایی

چ جولای 4 , 2018
نودیها:مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ با برتری انگلیس مقابل کلمبیا به پایان رسید و چهره ۸ تیم راه یافته به مرحله یک‌چهارم نهایی مشخص شد. برزیل، فرانسه، اروگوئه، بلژیک، سوئد، روسیه، کرواسی و انگلیس، تیم‌هایی هستند که با برتری حریفان‌شان موفق به صعود به جمع ۸ تیم […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...