بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان چیست؟

اشتراک گذاری :

مجله نودیها : مرحوم آقا مجتبی تهرانی استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان می‌گوید: در روایت دارد: «أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَبْوَابَ‌ الْجِنَانِ‌ فِی‌ هَذَا الشَّهْرِ مُفَتَّحَهٌ»؛ درهای بهشت در این ماه باز است، «فَاسْأَلُوا رَبَّکُمْ»؛ پس شما از پروردگارتان درخواست کنید، «أَنْ لَا یُغَلِّقَهَا عَلَیْکُمْ»؛ تا درها را به روی شما نبندد.

«وَ أَبْوَابَ النِّیرَانِ مُغَلَّقَهٌ»؛ و درهای جهنّم در این ماه به روی شما بسته است، «فَاسْأَلُوا رَبَّکُمْ»؛ پس، از خدا بخواهید آن را به روی شما باز نکند. بعد فرمود: «وَ الشَّیَاطِینَ مَغْلُولَهٌ»؛ و شیاطین در این ماه در غل و زنجیر هستند،«فَاسْأَلُوا رَبَّکُمْ أَنْ لَا یُسَلِّطَهَا عَلَیْکُمْ»؛ پس، از خدا بخواهید که شیاطین را بر شما مسلّط نسازد.

بنابراین ماه رمضان از بهترین موقعیت‌هاست برای اینکه انسان برود گناه را بشناسد و نسبت‌ به آن جبهه‌گیری و عقب‌گرد کند. ماه رمضان بهترین موقعیت است؛ چون انسان در این ماه نسبت‌به شیاطین فارغ‌تر است و بهتر می‌تواند فکر کند و به خودش رسیدگی کند.

امام‌علی (ع) از پیامبر (ص) پرسید: افضل اعمال چیست؟ حضرت هم فرمود:«الْوَرَعُ عَنْ مَحَارِمِ اللَّهِ»، معنایش این است که اگر شما بخواهید به هستی که همان ضیافه‌الله است برسید، باید در این ماه راه نیستی بپیمایید. در تمام سیرهای معنوی، انانیت باید برود. خودیت باید برود. منیّت باید برود. این‌ها باید از بین برود.

وسائل‌الشیعه، ج ۱۰، ص ۳۱۴ ـ بحارالأنوار، ج ۹۳- ص ۳۵۶

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

توصیه های طب سنتی برای ماه مبارک رمضان

ی آوریل 3 , 2022
مجله نودیها : کارشناسان طب سنتی می گویند در بدن انسان چهار طبع صفرا، دم، بلغم و سودا وجود دارد. اگر طبع خودتان را بشناسید، خیلی راحت می‌توانید از پس یک ماه روزه داری بربیایید.  در ماه رمضان سردرد سراغتان می‌آید؟ خیلی‌ها همیشه از درد معده در ماه رمضان شکایت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...