بهترین روش برای مقابله با آفتاب‌سوختگی

اشتراک گذاری :

مهارتهای زندگی

محققان می‌گویند اشعه فرابنفش می‌تواند منجر به گسترش ملانوما از طریق فرایند غیر مستقیم التهاب در بافت‌های پیرامونی شود.اشعه فرابنفش خورشید علاوه بر آنکه پوستتان را به دشت می‌سوزاند موجب ملانوما می‌شود.

به نقل از natural news اشعه فرابنفش خورشید علاوه بر آنکه پوستتان را به دشت می‌سوزاند موجب ملانوما می‌شود. به گفته محققان دانشگاه بن آلمان، واکنش التهابی پوست پس از مواجه با نور شدید آفتاب موجب می‌شود تا سلول‌های ملانوما به سرعت در رگ‌های بدن حرکت کنند.

به همین دلیل است که بیماران مبتلا به ملانومای زخمی سطحی مرتباً در اندام‌های خود متاستاز دارند. پس دانستن این نکته کمک می‌کند بفهمیم که چطور ملانوما از طریق این بافت‌های ملتهب به ارگان‌های حیاتی مانند کبد، ریه و مغز منتقل می‌شود.
حالا برای اینکه آفتاب سوخته نشویم چه کنیم؟ بچه‌ها آسیب‌پذیرترین گروه در برابر اثرات مضر اشعه فرابنفش هستند که برای آن‌ها و خودتان باید از محصولاتی با اس پی اف ۱۵ یا بالاتر استفاده کنید. حتماً مطمئن شوید که کرمتان حاوی اکسی بنزون یا پارسول باشد که تا چهار ساعت در برابر نور خورشید مقاومت می‌کنند.
اما بهترین روش برای مقابله با آفتاب‌سوختگی ژل آلوئه ورا است. جوش شیرین هم درمان طبیعی دیگری است که به اندازه ۴ قاشق غذاخوری با پارچه‌ای خیس به پوست خود. می‌توانید با چای سبز هم خود را شستشو دهید یا کیسه‌های سرد و مرطوب آن را به موضع آفتاب‌سوخته بمالید.
اما فراموش نکنید که ملانوما که نوعی تومور بدخیم پوستی است می‌تواند از نواحی ملتهب به سطوح و ارگان‌های حیاتی بدن منتقل شود. بنابراین از قرار گیری طولانی‌مدت در برابر نور خورشید اجتناب کنید.

 سلامانه

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

۳ ترفند برای پرپشت شدن موها

ی ژوئن 14 , 2015
صدها سال است که در سراسر دنیا، خانم‌ها با استفاده از انواع روغن‌ها، به پرپشتی، لطافت، براقی و رشد گیسوان خود کمک کرده‌اند. بهتر است شما هم به تجربه چندصدساله آن‌ها توجه کنید تا بتوانید با صرف کمترین هزینه، صاحب موهایی زیبا شوید. به نقل از چاردیواری ضمیمه روزنامه جام […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...