بیماری های پاییزی کدامند؟ + غذاهای مناسب پاییز

اشتراک گذاری :

سلامت – بیماری ها

بسم الله الرحمن الرحیم – بیماری های پاییزی کدامند؟ + غذاهای مناسب پاییز – خواندن مطلب در ادامه.

علی حسینی  گفت: در طب سنتی همانند تقسیم‌بندی مزاج افراد برای بیماری‌ها هم تقسیم‌بندی طبع وجود دارد به طوری که در فصل بهار طبع گرم‌ وجود دارد به همین دلیل بیماریهای پوستی و جوش‌های پوستی بیشتر می‌شود.

وی افزود: با این تعریف در فصل پاییز نیز بیماری‌هایی با طبع سرد مثل سرماخوردگی، بیماری‌های مفصلی، بیماری‌های عصبی، استرس و افسردگی بیشتر می‌شود.

حسینی گفت: در طبع پاییز چون سرد و خشک است مصرف موادی که باعث سردی یا خشکی بدن می‌شوند باید محدود شود.

این متخصص طب سنتی افزود: مصرف سیر و غذاهای حاوی ادویه‌ مثل سوسیس و کالباس، انواع شورها و ترشی باید محدود شود چون باعث کاهش رطوبت بدن و افزایش خشکی می‌شوند.

وی تصریح کرد: مصرف گوشت بره، شتر، بلدرچین، نان، نخود و لوبیا، مواد غذایی آب‌پز و کبابی،کشمش،عسل، شیر برنج، فرنی و کنجد توصیه می شود.

حسینی گفت: مصرف میوه‌هایی مانند سیب، انار و انگور در این فصل باید بیشتر شود و خوردن بادام، شیره خرما و انگور، مربای بالنگ، به و انجیر نیز مناسب است.

این متخصص طب سنتی گفت: همچنین باید از مواجهه با گرمای زیاد در هنگام ظهر و سرمای بامداد و شبانگاه، خوابیدن در جای سرد، استحمام با آب سرد، نوشیدن آب خیلی سرد، خوابیدن با معده پر، مصرف مسهل‌های قوی، فصد و حجامت و هرکاری که خون را کم کند، قی کردن، زیاد خوابیدن و زیاد بیداری کشیدن و حرکات بدنی زیاد پرهیز کرد.

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود تیتراژ پایانی دیروز امروز فردا جدید حامد زمانی _ به این عکس ها خیره شو...

س آوریل 14 , 2015
دانلود تیتراژ پایانی دیروز امروز فردا جدید با صدای حامد زمانی تیتراژ پایانی جدید برنامه دیروز امروز فردا – به این عکسها خیره شو خیره شو به اون روزهای پر از خاطره … پخش آنلاین دانلود صوت برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...