تاثیر چرت بعدازظهر بر مهارت‌های فکری و حافظه

اشتراک گذاری :

نودیها:ممکن است چرت بعدازظهر در محل کار بهترین شیوه برای تحت تاثیر قرار دادن رییس‌تان نباشد اما به اعتقاد کارشناسان، این کار به تقویت و بهبود کارآیی شما در محل کار منجر می‌شود.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا دریافته‌اند یک خواب کوتاه و مختصر در بعدازظهر مهارت‌های فکری و حافظه افراد را تقویت کرده و باعث می‌شود کارآیی مغز به گونه‌ای باشد که انگار پنج سال جوانتر شده است.

این تیم تحقیقاتی مطالعاتی روی نزدیک به ۳۰۰۰ نفر در چین انجام داده و بررسی کردند آیا افرادی که به صورت مداوم چرت بعدازظهر دارند در تست‌های ارزیابی توانایی ذهنی عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند؟

محققان مشاهده کردند افرادی که پس از وعده ناهار مدت زمان کوتاهی می‌خوابند نسبت به افراد دیگر عملکرد بهتری در تست‌های گرفته شده از خود نشان داده‌اند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در این بررسی آمده است مدت زمان یک ساعت خوابیدن پس از صرف وعده ناهار بهترین حالت است و استراحت کردن برای مدت زمان بیشتر یا کمتر، کارآیی فرد را تا شش برابر کاهش می‌دهد.

رجا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 19

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

«روغن حیوانی» ضامن قلب سالم و عمر طولانی

ی ژانویه 8 , 2017
نودیها:طی سالیان اخیر شاهد اقبال عمومی مردم کشورمان به طب سنتی و روشهای خاص پیشگیری و درمان طب سنتی هستیم به‌گونه‌ای که در حال حاضر بخش قابل توجهی از مردم در مواجهه با بیماریهای مختلف اعم از بیماریهای ساده یا صعب‌العلاج، ترجیح می‌دهند به‌جای مراجعه به طب کلاسیک و استفاده […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...